Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förhoppningsvis kommer en å köper mina tvättkorgar i helgen. En från gamla lägenheten när jag hade tvättmaskin så behövde en som gick bra att bära å vart en för mycke till nuvarande lägenheten. Skulle dela upp tvätten i tre men det blir bara i två så vart bättre utan den tredje.
 
Förhoppningsvis kommer en å köper mina tvättkorgar i helgen. En från gamla lägenheten när jag hade tvättmaskin så behövde en som gick bra att bära å vart en för mycke till nuvarande lägenheten. Skulle dela upp tvätten i tre men det blir bara i två så vart bättre utan den tredje.
När jag INTE hade tvättmaskin
Ska det vara.
 
Städar och röjer hos särbon, vi får se vad han säger när han kommer hem... :angel:

:p Nädå, jag gör inget han skulle ha problem med :D
Som mamma brukar säga "jag passar på att röja när K inte är hemma. Annars får jag inte kasta någonting" :rofl::rofl: Problemet där är att K köper och köper och köper. Han kan hitta en jacka och bara "en sån här kan vara bra att ha". Och så hänger det tre liknande jackor hemma som han glömt av att han har :meh:
 
Tjoho, 450 kr inne på mitt konto! 50 kronor mer än jag trodde, bara positivt. Hade säkert kunnat få ännu mer, men huvudsaken är att boken har lämnat ett tomrum i hyllan.

Nu har jag lagt ut lite hästgrejer på Facebook och hoppas någon nappar. Vore skönt att bli av med.
 
Förra veckans pengar från loppisen blev bara 92 kr :down: hoppas på mer på fredag när det är dags att casha ut.
 
Planen är att projekt flyttlådor ska börja snart. Har massor med böcker fortfarande nedpackade sen 3 år tillbaka då jag inte har några bokhyllor att ha dem i... dags att börja rensa.
 
Har lite urvuxna barnsaker ute och fått några sålda, men det går trögt :crazy: och vissa köpare ska vi inte ens berätta om... :arghh:
Det är just den delen jag verkligen hatar med att sälja saker :meh: Köp eller köp inte - men sluta tjafsa :rage::rage::rage:
 
Städat ur en garderob idag som innehöll jackor och skor. Så 3 jackor/kappor, en väst och 3!! kassar med skor fick jag ihop som ska få åka till RK. Det känns inte som att det är någon större mening att försöka sälja själv ;) Men jag tror att RK kan sälja av det för småsummor :up:
 
Satte ut en stor ful förvaringsmöbel som stått och tagit upp hava förrådet på bortskänkes på fb igår och efter en halvtimme skrev en hon ville ha den, frågade när hon kunde hämta, inget svar än... suck. Men får väl se då. Har en till som köar iallafall.

//r
 
Har slängt kryddburken med muskotnöt som jag tog över från min farmor när hon flyttade till "hemmet". Farmor dog 1991...



Fast lite svårt och sorgligt VAR det..... :(
 
Projekt rensning har börjat här igen. Tar det som tar mest plats just nu, så har fått ut 3 aktioner idag och hoppas bli av med det relativt fort :)
Har några möbler jag vill ha väck med som inte uppfyller våra behov av dom men måste ha något så får se vad jag kan hitta istället. Helst en byrå som sväljer massor och som man fixar att ha det sorterat i, dvs många lådor som är djupa.

En av våra kaniner har gått bort med för en månad sen :(
Så ska sätta ut hans burar på annons med även om det tar emot men har ingen nytta av dom längre.
 
Jippie! Sålt två böcker på Tradera. Fick väl inte riktigt så mycket som jag hoppats, men lite är mer än ingenting.
Blev pepp på att sälja mer grejer nu :d Får inventera garderob och vind och stall och se vad jag hittar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
93 94 95
Svar
1 892
· Visningar
83 538
Senast: Enya
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 896
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
102 633
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Trött och arg
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp