Allt smakar lök

bumpo

Trådstartare
Under en period nu, säkert över två månader, har nästan allt jag ätit haft en bismak av lök. Till och med vatten har en bismak av lök. Någon som har någon idé om varför nästan allt jag äter smakar lök? Kan det bero på någon vitamin/mineralbrist?

Det känns lite overkill att kontakta vården när jag inte lidar av det mer än att det är väldigt tråkigt att ständigt ha en bismak av lök när jag äter eller dricker något.
 
Kanske inte flera månader men på mig satt det i flera veckor iaf. Vidrigt!!

Då ska jag i alla fall testa att utesluta pinjenötter. Har du någon idé om varför allt smakar lök efter du åt pinjenötter.

(jag har nog aldrig skrivit pinjenötter så ofta som de senaste minutrarna.:rofl:)
 
Okej, nu har jag googlat runt på pinjenötsmun/pinjemun men jag tror inte att det är det jag har drabbats av, dels för att det är just lök det smakar och inte metalliskt/beskt och dels för att jag verkligen rannsakat mitt minne och jag tror faktiskt inte att jag ätit pinjenötter alls sedan... typ juli någon gång. Inte sjutton borde det sitta i i tre månader? Eller?
 
Jo, jag vet @athena och jag kollade ju upp det för att få reda på vad för skit som gör att allt smakar lök. (till och med chokladen smakar ju lök :arghh: ) Vore så skönt om jag kunde komma på vad det beror på. I början trodde jag att det berodde på att jag inte diskat kniven/arbetsredskapen/whatever ordentligt men då borde det ju försvinna. Till och med vatten direkt ur kranen smakar lök. Och enda gången jag dricker vatten direkt från kranen utan att använda glas är vid tandborstning och då borde ju munnen vara ren från förorenande smaksättande ämnen tycker jag.
 
Jag googlade lite och man kan tydligen uppleva löksmak i munnen vid brist på zink och mangan. Men - jag vet inte alls hur trovärdiga källorna är och hinner inte göra så noggranna efterforskningar just nu, men det kanske kan vara ett spår att fortsätta på :)
 
Jag antar att du använder tandtråd? :D

Hur har du det med din näsa? De flesta smaker vi känner är ju egentligen i näsan, och jag har för mig att en del infektioner kan lukta som vissa ätbara saker, bär, lök & yoghurt är de jag kommer att tänka på när jag försöker rota i dammiga minnesvrår... Så kan det tänkas att du har något litet sår i näsan som du inte tänkt så mycket på, men som kan vara angripet?
 
Ja, jag tandtrådar. Till min stora skräck varenda jävla gång. Jag tycker det är hemskt. :D

Där sade du något. Jag har ju haft ett litet sår i näsan sen jag var förkyld och som går upp varje gång jag snyter mig numera. Vad gör en åt sånt?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 366
Senast: Linn-Nora
·
Kropp & Själ Ibland när jag äter har jag väldigt svårt att få i mig maten. När jag tänker på det känner jag en känsla i svalget som att jag ska...
Svar
2
· Visningar
746
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 738
Senast: Sasse
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 127
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp