Allvarligt - vänta på paket en hel dag???

Miran

Trådstartare
Vad är det här för galet system??? Har beställt en ny dator. Den ska köras ut till min adress någon gång mellan 8-16. Under den tiden måste jag hålla mig hemma. Ska man behöva stanna hemma från jobbet en hel dag för att få ett paket??? Alternativet är att åka 10 mil och hämta ut det på deras terminal. Jag fattar inte varför jag inte kan få hämta det på mitt vanliga paketutlämningsställe 1 km härifrån, när jag själv vill?

Nu ringde jag i morse och undrade det ovan. Fick till svar att mitt paket skulle anlända mellan 8-12, så det var ju bara en halv dag att vänta. Nu är klockan 15.30 och inget paket i sikte.:( Ringde och undrade - men då var 8-12 inget svar längre utan bara en målsättning. Och vart mitt paket tagit vägen hade de ingen aning om.

Alltså - att få ett paket utkört till dörren borde vara en service, inte ett nödvändigt ont.
 
Jag har inte kunnat gå ut på hela dagen, helt låst här. Paketet anlände 17.45. Enligt uppgift för att lastbilen gått sönder. Varför inte ringa mig och tala om det då? Chauffören hade mitt nummer.:banghead:

Alltså, jag jobbar ju oftast hemifrån så jag förlorar ju inga pengar på det här. Men vanliga löntagare - stannar ni verkligen hemma en hel dag för att ta emot ett paket???? Tycker att hela systemet verkar helt sjukt.
 
Jag tycker också att det är skit. Att folk måste ta semester eller missa en hel dags jobb på att vänta på ett paket/leverans.

Med planering måste de kunna pricka in på 2 timmar eller så.
 
Innan jul så beställde jag nånting som skulle komma hemlevererat - jag fick tre val på olika vardagar. Jag valde ett av alternativen. Inget paket kom. Däremot så fick jag telefonsamtal klockan skitsent att det rört till sig och jag fick välja om :banghead:
 
Om det är något som inte kan kvitteras med fullmakt så brukar förarna stämma av här, har aldrig varit något problem. Inte ens med PostNord ;)
 
Jag hade beställt en grej en gång som skulle komma -också sådär käckt mellan 8-16. När jag hade varit hemma hela dagen och klockan var efter 16 så åkte jag till slut till stallet. Plingade snart till i telefonen "vi har försökt leverera ditt paket och det var ingen hemma. Vi kommer försöka en gång till - sen går det tillbaka till avsändaren (utomlands)".
 
Vad är det här för galet system??? Har beställt en ny dator. Den ska köras ut till min adress någon gång mellan 8-16. Under den tiden måste jag hålla mig hemma. Ska man behöva stanna hemma från jobbet en hel dag för att få ett paket??? Alternativet är att åka 10 mil och hämta ut det på deras terminal. Jag fattar inte varför jag inte kan få hämta det på mitt vanliga paketutlämningsställe 1 km härifrån, när jag själv vill?

Nu ringde jag i morse och undrade det ovan. Fick till svar att mitt paket skulle anlända mellan 8-12, så det var ju bara en halv dag att vänta. Nu är klockan 15.30 och inget paket i sikte.:( Ringde och undrade - men då var 8-12 inget svar längre utan bara en målsättning. Och vart mitt paket tagit vägen hade de ingen aning om.

Alltså - att få ett paket utkört till dörren borde vara en service, inte ett nödvändigt ont.
Min fråga blir, hur tungt är paketet?
Jag vet att när paket väger över ett visst kilo, tar inte de vanliga utlämningsställena emot det, då det blir för tungt och därför får man då åka och hämta på terminal om man inte vill få det hemleverat.
Nu vet jag inte om så är fallet med din dator, men tänkte jag kan nämna det i alla fall. :)
 
Jag har fått paket levererade till min arbetsplats när jag inte kunnat ta emot det hemma.
Så brukar jag också göra, och då är jag ändå inte på åkeriet utan ute och kör när leveransen kommer. Har aldrig varit några problem att jag säger till lagerkillen att det kommer en leverans, han tar emot och ställer undan, så jag kan hämta när jag kommer tillbaka. Ibland har även chaufförerna som kör ut ringt till mig och blir jätteglada när de får veta att de kan leverera till mitt jobb istället för hem till min dörr, där ingen är hemma. :)
 
Jag har fått paket levererade till min arbetsplats när jag inte kunnat ta emot det hemma.

Hade varit ett himla jobb att få med stora på pendeltåget hem för mig :meh:
... förutsatt att jag inte var ute i fält då.

Sist jag hade ett paket som TS fick jag sluta tidigare från jobbet och hämta på terminalen. De kunde aldrig ge bättre tid är "någon gång under dagen" :wtf:
 
Jag undviker så långt möjligt att köpa med hemleverans just för att jag jobbar. Tycker det är värdelöst för de allra flesta saker.

Undantag sådant som jag inte kan få hem utan släp och/eller bärhjälp. Exempelvis möbler, och då brukar det gå att få en sen tid så det räcker att gå tidigare från jobbet. Köper då i butik i närheten som man kan diskutera med.
 
Jag som bor på gångavstånd från paketutlämningsställe skulle istället föredra om de kunde köra det direkt dit istället för att lägga tid på att försöka leverera det hem. Då kunde jag få en snabbare avisering om hämtning och så kunde de lägga tid på att köra ut till er som har långt till terminalen.
 
Jag som bor på gångavstånd från paketutlämningsställe skulle istället föredra om de kunde köra det direkt dit istället för att lägga tid på att försöka leverera det hem. Då kunde jag få en snabbare avisering om hämtning och så kunde de lägga tid på att köra ut till er som har långt till terminalen.

Ja, eller hur? Nu skulle jag ändå hämta två andra paket där idag, men hann inte dit innan de stängde bara för att jag var tvungen att vänta hemma på det andra paketet.:crazy:

Det var en bärbar dator, väger max 1,5 kilo, så det var ju varken tungt eller otympligt heller. Och jag kunde inte välja något annat fraktalternativ.

Nu har jag ju skällt på alla jag har fått tag på under dagen. Schenker hävdar att det är företagen som väljer fraktalternativ av dem. Men varför någon väljer ett alternativ som gör kunderna arga, irriterade och som de dessutom förlorar pengar på kan man ju undra.

För min del kan jag ju styra min egen arbetstid, men det var ändå sjukt irriterande att inte kunna ta en liten löprunda medan det var ljust. :turd:
 
Jag struntar helt enkelt i att vara hemma om det inte RÅKAR passa och så planerar jag för att åka och hämta paketet iatället. Men jag har inte tio mil att köra då.
 
Är det ett påhitt från usa? När en vän berättade för mig att han skulle stanna hemma hela dan för att ta emot paket, tyckte jag det lät befängt. Lte som "men hemmafrun är ändå hemma hela dagen".
Trodde aldrig det skulle komma till sverige.

Nog borde värdelös service dö ut konkurrensdöden från något bättre?

Nä, så har har det varit sedan urminnes tider så fort det är en lastbil inblandad och/eller inte vanliga posten. IKEA-leveranser, Elgiganten, you name it.

jag tycker faktiskt att det blivit bättre men det missas en del ändå. Torven levereras snabbt och effektivt, de ska ringa en halvtimme före men ringer när de är här och depån går inte på samma tider som lastbilen, helt klart.

Samma med hantverkare.
 
Jag har fått det levererat till jobbet någon gång, någon gång till föräldrarna men annars har jag fått hemkörning utan kvittens och då har de bara ställt det utanför mitt dörr.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 178
Senast: Destiny_D
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 063
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder hur länge ska man vänta på att en ägare hör av sig innan hästarna ska räknas som dumpade? Verkar som om jag jämt...
2
Svar
23
· Visningar
6 608
Senast: Lobelia
·
  • Låst
Gnägg Såg att det fanns en tråd sedan 2011 där folk skrivit om konstiga/otrevliga provridningar.. Men det var 2011, så varför inte skapa en...
Svar
5
· Visningar
2 389
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Valp 2024
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp