Alvedon 665 slutar säljas. Nu då?

MissFideli

Trådstartare
Jag har ingen kronisk smärta, men vid senaste årens frakturer och borttagning av halsmandlar så har denna hjälpt mycket bättre än Oxycontin och Citodon som jag också fått.
Och många jag känner som har kronisk smärta tycker också att denna är det enda som verkligen funkat. Och vården har ju också använt den vid vissa ingrepp och behandlingar.

Kommer den komma ut i ny version med annat namn? Eller vad 17 gör vi som "behöver den" sen när inget annat funkar lika bra?

Nån som vet/tror nått?
 
Den tas bort pga av att många fått förgiftningsymptom på den ”vanliga” doseringen. Den är för stark helt enkelt för att kroppen inte ska ta skada både vid korta och längre behandlingar.
Har inte hört att det ska komma ut nån ny variant. Bara att denna ska tas bort.
 
Den tas bort pga av att många fått förgiftningsymptom på den ”vanliga” doseringen. Den är för stark helt enkelt för att kroppen inte ska ta skada både vid korta och längre behandlingar.
Har inte hört att det ska komma ut nån ny variant. Bara att denna ska tas bort.

Vad jag har hört tas den bort för att den är för svår att behandla vid ev överdos men att den i rätt dos inte är farligt. Och att folk tar den med samma intervall som vanlig Alvedon trits att den ska tas mer sällan. Hade den varit farlig även i normal dos är det ju underligt att universitetssjukhus fortfarande använder den kan jag tycka.
 
Vad jag har hört tas den bort för att den är för svår att behandla vid ev överdos men att den i rätt dos inte är farligt. Och att folk tar den med samma intervall som vanlig Alvedon trits att den ska tas mer sällan. Hade den varit farlig även i normal dos är det ju underligt att universitetssjukhus fortfarande använder den kan jag tycka.
Inom äldrevården plockas den bort nu även om den används rätt, det pga av det jag uppgett i tidigare inlägg.
 
Vad jag har hört tas den bort för att den är för svår att behandla vid ev överdos men att den i rätt dos inte är farligt. Och att folk tar den med samma intervall som vanlig Alvedon trits att den ska tas mer sällan. Hade den varit farlig även i normal dos är det ju underligt att universitetssjukhus fortfarande använder den kan jag tycka.
Så förstod jag det med,har typ 150st kvar så man får väl hushålla med dom.
 
Inom äldrevården plockas den bort nu även om den används rätt, det pga av det jag uppgett i tidigare inlägg.

Ja, nu kommer den ju plockas bort såklart eftersom den snart inte går att få tag på. Men fram till nu har den använts. Trots att man diskuterat detta ett tag.
 
Vad vill du ha för svar egentligen? Du har redan fått svaret att inget annat kommer istället utan man får ta det som finns. Riskerna med medlet är större än vinsterna.

Jag ville ha svar på om nån vet om det kommer att komma nån annan. Nån liknande. Nån som kanske funkar lika bra som denna gjort. Jag tar inte 2 svar som absolut säkert, men är det så så är det så.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 482
Senast: fejko
·
Hästvård Jag behöver råd i ett dilemma. Jag står inför att ta bort min häst som bara är 14 år. Det känns jättejobbigt och man grubblar över...
2
Svar
20
· Visningar
2 777
Senast: Anna-L
·
Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 460
Senast: Tofs
·
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
12 195
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp