Anders Borg kallade kvinnor för "hora" och "slampa" på fest

Personligen tycker jag inte att en ursäkt räcker, faktiskt. Blir man en sån rövhatt av att dricka så är det dags att låta bli alkohol helt tills man kan dricka med måtta.
Frågan är då bara - ska han be hela Sverige om ursäkt - vilket han av allt att döma gjort på facebook. Eller är det viktigaste att be dem om ursäkt som blev direkt drabbade?
Jag vet inte.

Att pudla och krypa undan för att slicka såren och försöka minimera skadorna verkar väl vara det mest logiska.
 
Varför är det ställt utom tvivel att han fick en blackout?

Eftersom det är det enda i den här historien som har angivits av AB själv, samt av hans fru. Det andra är bara hörsägen, av anonyma källor. Sedan är det klart han kan ljuga om det, men då högst troligt för att försvara sina eventuella handlingar, oavsett vad kokar det ner i att han borde rannsaka sitt drickande.
 
Eftersom det är det enda i den här historien som har angivits av AB själv, samt av hans fru. Det andra är bara hörsägen, av anonyma källor. Sedan är det klart han kan ljuga om det, men då högst troligt för att försvara sina eventuella handlingar, oavsett vad kokar det ner i att han borde rannsaka sitt drickande.
Så, det är sant för att han själv hävdar att det är så? :confused::confused::confused:
 
Tror ni vi någonsin får veta vad som hänt? Med den turbulens som har uppstått, finns det verkligen någon som vågar vittna? Annat än "nä jag såg inget"?

Hittills är det ju ingen som sett nåt, utan alla har "hört" av nån annan vad han påståtts gjort.
 
Spännande att ingen av dem som ska ha blivit attackerade har yttrat sig?

Bara AB som ursäktat sig, hans fru som berättat sin version - och hon var inte på plats där det skulle skett. Hon var 30 meter bort.

Däremot har tidningarna uppgifter om vad han uppges ha gjort.

Spännen är olidlig. Vem av vännerna på festen tyckte att hen behövde informera tidningar och media?

Och jag som trodde att jag hade fattat vad som skett....:D Nu blir det mer och mer spännande :up:
 
Spännande att ingen av dem som ska ha blivit attackerade har yttrat sig?

Bara AB som ursäktat sig, hans fru som berättat sin version - och hon var inte på plats där det skulle skett. Hon var 30 meter bort.

Däremot har tidningarna uppgifter om vad han uppges ha gjort.

Spännen är olidlig. Vem av vännerna på festen tyckte att hen behövde informera tidningar och media?

Och jag som trodde att jag hade fattat vad som skett....:D Nu blir det mer och mer spännande :up:
Inte vem som informerat media, utan vilka. Aftonbladet har ju pratat med flera personer som gett en samstämmig bild, enligt Resumés artikel.

Dessa informatörer kommer sannolikt aldrig att träda fram. Kamratandan förbjuder dem, men den verkar dock inte hindra att de berättar anonymt.
 
Spännande att ingen av dem som ska ha blivit attackerade har yttrat sig?

Bara AB som ursäktat sig, hans fru som berättat sin version - och hon var inte på plats där det skulle skett. Hon var 30 meter bort.

Däremot har tidningarna uppgifter om vad han uppges ha gjort.

Spännen är olidlig. Vem av vännerna på festen tyckte att hen behövde informera tidningar och media?

Och jag som trodde att jag hade fattat vad som skett....:D Nu blir det mer och mer spännande :up:
Hade jag blivit drabbad av liknande händelser skulle jag verkligen inte gå ut i pressen! :eek: Det är en polissak nu, och jag skulle lämna mitt vittnesmål till polisen, ingen annan...
 
Citerar prästen Kent Wisti från fb
"Bara en hastig tanke- händelserna kring fyllan i skärgården blir ett tydligt exempel på ett fenomen jag tror att vi skall uppmärksamma.
Alla la snabbt sitt perspektiv över det utifrån sina erfarenheter.
De som är kunniga i feministisk analys såg det sexistiska övergreppet.
Människor som lever med eller nära beroendesjukdomar läste händelsen utifrån alkoholnormen.
Människor engagerade i integrationsfrågor hade sin förståelse utifrån en vithetsnorm.
De som reflekterar över medias utveckling poängterade pressetiken och juristerna i sin tur la sitt raster.
Debatten som uppstod kom att handla om vem som hade tolkningsföreträdet som om det inte skulle vara delar i en helhet.
Allt är inte krig."
Jag har ännu en teori förutom allmänna IT-säkerhetsteorin.

Det blåser på toppen. Kinnevik och den sk stenbecksfären var väl tidigare allmänt ökända. Gubben Stenbeck var väl verkligen ökänd, drev comviq etc. Christina Stenbeck har väl verkligen lyckats att driva företaget vidare trots allt.

Tänk om Anders Borg fick sparken från kinnevik , ordförande tidigare, tänk om han lackade ur rätt rejält på sin uppdragsgivare som bjöd på festen???.. De som sitter i kinneviks styrelse är inga duvungar, tänk om . Vem fn lackar inte ur om en får kicken på en fest och styrelsen i kinnevik är säkert så drivna att de kan sprida rykten och skapa drev. Det gick djvlgt fort att bli uppsagd från ordförandeposten på kinnevik, lite för fort kanske???

Ännu en Konspirationsteori.
 
Jag har ännu en teori förutom allmänna IT-säkerhetsteorin.

Det blåser på toppen. Kinnevik och den sk stenbecksfären var väl tidigare allmänt ökända. Gubben Stenbeck var väl verkligen ökänd, drev comviq etc. Christina Stenbeck har väl verkligen lyckats att driva företaget vidare trots allt.

Tänk om Anders Borg fick sparken från kinnevik , ordförande tidigare, tänk om han lackade ur rätt rejält på sin uppdragsgivare som bjöd på festen???.. De som sitter i kinneviks styrelse är inga duvungar, tänk om . Vem fn lackar inte ur om en får kicken på en fest och styrelsen i kinnevik är säkert så drivna att de kan sprida rykten och skapa drev. Det gick djvlgt fort att bli uppsagd från ordförandeposten på kinnevik, lite för fort kanske???

Ännu en Konspirationsteori.
Ja och tänk om någon hällt ecstasy i Anders Borgs ketchup?
 
Och det är en polis som anmält det. Efter att ha läst kvällstidningarna.

Som sagt. Det blir mer och mer spännande. Vi vill ha detaljer :up:
Polisen har sagt att han tagit del av "medieuppgifter" och "läst tidningarna", efter att två personer, varav en annan polis, velat anmäla. Men du kanske vet vilka tidningar han läst?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 099
Senast: Pratsch
·
Samhälle Jag läste tråden om diskussionsklimat på underforumet om Bukefalos och blev så illa berörd. Tråden är låst, men det är egentligen ett...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
48 993
Senast: vallhund
·
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 187
Senast: vallhund
·
Äldre Tråden om hundträningen (eller vad det nu var) spårade ur men jag tycker det kan ha sin poäng att seriöst fortsätta diskussionen på de...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 824
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp