Anders Borg kallade kvinnor för "hora" och "slampa" på fest

Jag tror numera stenhårt på min " blåser på toppen"- teori. Stenbecks hämndstyrelse går igen.......

Oavsett vad som hänt så kan det verkligen vara farligt att stämningar kan drivas upp i vad som är hisklig hastighet. Anders Borg är en internationellt prisad finansminister som var formellt ansvarig för räddander av sverige från de svåraste följderna av den ödesdigra Lehmann-brother-krisen. Åtskilliga länder hade inte en sådan tur utan fick väsentligt svårare följder som hela världen fortfarande lider av.

Tänk om det varit afganska invandrare, judar eller romerna som tigger som var utsatta.
 
Jag tror numera stenhårt på min " blåser på toppen"- teori. Stenbecks hämndstyrelse går igen.......

Oavsett vad som hänt så kan det verkligen vara farligt att stämningar kan drivas upp i vad som är hisklig hastighet. Anders Borg är en internationellt prisad finansminister som var formellt ansvarig för räddander av sverige från de svåraste följderna av den ödesdigra Lehmann-brother-krisen. Åtskilliga länder hade inte en sådan tur utan fick väsentligt svårare följder som hela världen fortfarande lider av.

Tänk om det varit afganska invandrare, judar eller romerna som tigger som var utsatta.

Jadu, otack är världens lön.
 
Ja. De som vill tolka det som att "då var Borg OSKYLDIG" kommer att göra det.

Så får han själv lappa ihop sig och söka hjälp för sina alkoholvanor.

Fast jag hoppas att stödet för honom fortsätter att diskuteras. För mig är det intressantare än hans fyllesammanbrott.
Ja, alltså, oavsett vad som är sant har vi nu alltså en massa män - både makthavare och andra - som sagt att vem som helst kan råka kalla kvinnor för hora. Och en massa kvinnor som inte tycker att det är så farligt.

Eller är det nåt jag inte fattat?
 
Ja, alltså, oavsett vad som är sant har vi nu alltså en massa män - både makthavare och andra - som sagt att vem som helst kan råka kalla kvinnor för hora. Och en massa kvinnor som inte tycker att det är så farligt.

Eller är det nåt jag inte fattat?

Precis, oavsett vad som verkligen inträffade, sitter nu en rad män och kvinnor ute i landet och tycker att det är en bagatell, något som alla kan råka ta sig för på fyllan. :wtf:
 
Ja, alltså, oavsett vad som är sant har vi nu alltså en massa män - både makthavare och andra - som sagt att vem som helst kan råka kalla kvinnor för hora. Och en massa kvinnor som inte tycker att det är så farligt.

Eller är det nåt jag inte fattat?
Ja bevis. I en rättstat ska inte en mobb döma.
 
Även om Borg inte gjort detta - så är det ju intressant att så många kommer till hans försvar och bagatelliserar själva händelsen som att det är lätt hänt. DET tycker i allafall jag är det riktigt otäcka - att ett rövhattsbeteende tydligen är accepterat och lätt hänt
Frågan är om det är många dock. Bara för att 200 syns så är inte 200 många i en befolkning på 10miljoner.
 
@rutans Jag ber o ödmjukast om ursäkt för att jag buntade ihop blottandet och tafsandet till kukmäteri. Det ska inte upprepas igen. Jag förstår att jag trampade på många tår med mitt beteende.
Det var inte dit jag ville komma. Dit jag vill komma var att även det du skrev, skrevs i media. De eventuellt drabbade männen var inte viktiga, vilket även det visar hur samhället är snett ur ett jämställdhetsperspektiv.
Jag ska inte tjata mer;)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 100
Senast: Pratsch
·
Samhälle Jag läste tråden om diskussionsklimat på underforumet om Bukefalos och blev så illa berörd. Tråden är låst, men det är egentligen ett...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
49 017
Senast: vallhund
·
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 187
Senast: vallhund
·
Äldre Tråden om hundträningen (eller vad det nu var) spårade ur men jag tycker det kan ha sin poäng att seriöst fortsätta diskussionen på de...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 828
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp