Anders Borg kallade kvinnor för "hora" och "slampa" på fest

Jag tror numera stenhårt på min " blåser på toppen"- teori. Stenbecks hämndstyrelse går igen.......

Oavsett vad som hänt så kan det verkligen vara farligt att stämningar kan drivas upp i vad som är hisklig hastighet. Anders Borg är en internationellt prisad finansminister som var formellt ansvarig för räddander av sverige från de svåraste följderna av den ödesdigra Lehmann-brother-krisen. Åtskilliga länder hade inte en sådan tur utan fick väsentligt svårare följder som hela världen fortfarande lider av.

Tänk om det varit afganska invandrare, judar eller romerna som tigger som var utsatta.
Fast det ena utesluter inte det andra. Han kan ju vara en utomordentlig duktig yrkesperson även fast det visar sig att han har synnerligen tråkiga sidor också. Själva grejen är inte ok någonstans och tyvärr ligger det ju mycket i "in vino veritas" (i vinet sanningen).

Beteendet vore ju lika illa från vem som helst, men som offentlig person är man dessutom förebild och då är det ju trist att se att den personen har ruttna värderingar.
 
Jo jo. Ibland kanske folk ska hejda sig lite.

"När alla artiklar kartläggs visas att allt bygger på en internetsida samt en kvällstidningsartikel där följande framkommer: Anonyma källor påstår att Borg ska ha gjort x, y och z. Men inte en enda person har intygat att påståendena är sanna, utöver dessa ”anonyma källor”. Uttrycket ”ska ha” indikerar ytterligare att tidningen inte vet om det stämmer."
https://www.facebook.com/marcus.oscarsson.7/?fref=ts
 
@tara, jag förstår att det kommit lite för många inlägg emellan och det är lätt att glömma frågor flera sidor bak,men jag undrar fortfarande:
Åhh, kränktheten var inte så lysande, Håller med. Ibland lyckas jag bättre än ibland. Kan jag be om ursäkt?, det går ju inte att ta bort inlägg.

Alltså jag tvivlar att jag försökte bestämma vad du ska bli upprörd över. Det är möjligt att du upplever att jag skriver auktoritärt. Jag hade en annan åsikt och i mitt ursprungliga inlägg så jämförde jag och tyckte att reaktionen verkar så extrem att Det är löjligt. Jag diskuterade också möjligheten om " cover up " i form av " dead cat".

Fortfarande förstår jag inte hur detta att en tveksamt offentlig människa blir full på en privat fest har så otroligt stort intresse. Allt är väldigt konstigt att jag fortfarande inte förstår. Hur kom detta ut egentligen? Det känns väldigt konstigt.

På kinneviks styrelse har de uttalat sig och de är mycket nöjda med att jobba med borgs ersättare , den personen började i våras i styrelsen från ett annat kinneviksföretag. Detta kan tyda på seriös maktkamp. Det som skapade detta drev har lyckats att förstöra, för Borg avgick väl ur en till styrelse idag.

De journalister på bla SVT som tidigt drev på proffessionellt anser jag borde byta jobb.

Jag tycker det är farligt när möjligen kontroversiell händelse i en privat miljö får en konsekvens som för mig är totalt orimlig. Vem fan har inte sett den löjliga "helikoptern" någon gång? Jag är feminist så lägg undan allt sådant.

@ako det är möjligt att det ligger seriösa problem, typ som alkoholism, bakom detta och skvallret där ni är vet mer. Jag har inte kollat vad de skriver på Flashback, där kanske det finns mycket mer!???
 
Senast ändrad:
Jo jo. Ibland kanske folk ska hejda sig lite.

"När alla artiklar kartläggs visas att allt bygger på en internetsida samt en kvällstidningsartikel där följande framkommer: Anonyma källor påstår att Borg ska ha gjort x, y och z. Men inte en enda person har intygat att påståendena är sanna, utöver dessa ”anonyma källor”. Uttrycket ”ska ha” indikerar ytterligare att tidningen inte vet om det stämmer."
https://www.facebook.com/marcus.oscarsson.7/?fref=ts
Jag håller med, det här är farligt.

Vi har nyss haft en extrem valkampanj i USA där folk skrek " lock her up". Var det inte någon som gick till ett fik och började skjuta pga obekräftade rykten?

Jag vidmakthåller att följderna av en halvtimme utan frun i påverkat tillstånd verkar absurda och abstrakta, på privat fest. Vem är det nästa gång ? Försöker någon dölja och få bort intresset från något annat? Är detta pga att förstöra för Borg att återkomma till politiken?
 
Åhh, kränktheten var inte så lysande, Håller med. Ibland lyckas jag bättre än ibland. Kan jag be om ursäkt?, det går ju inte att ta bort inlägg.

Alltså jag tvivlar att jag försökte bestämma vad du ska bli upprörd över. Det är möjligt att du upplever att jag skriver auktoritärt. Jag hade en annan åsikt och i mitt ursprungliga inlägg så jämförde jag och tyckte att reaktionen verkar så extrem att Det är löjligt. Jag diskuterade också möjligheten om " cover up " i form av " dead cat".

Fortfarande förstår jag inte hur detta att en tveksamt offentlig människa blir full på en privat fest har så otroligt stort intresse. Allt är väldigt konstigt att jag fortfarande inte förstår. Hur kom detta ut egentligen? Det känns väldigt konstigt.

På kinneviks styrelse har de uttalat sig och de är mycket nöjda med att jobba med borgs ersättare , den personen började i våras i styrelsen från ett annat kinneviksföretag. Detta kan tyda på seriös maktkamp. Det som skapade detta drev har lyckats att förstöra, för Borg avgick väl ur en till styrelse idag.

De journalister på bla SVT som tidigt drev på proffessionellt anser jag borde byta jobb.

Jag tycker det är farligt när möjligen kontroversiell händelse i en privat miljö får en konsekvens som för mig är totalt orimlig. Vem fan har inte sett den löjliga "helikoptern" någon gång? Jag är feminist så lägg undan allt sådant.

@ako det är möjligt att det ligger seriösa problem, typ som alkoholism, bakom detta och skvallret där ni är vet mer. Jag har inte kollat vad de skriver på Flashback, där kanske det finns mycket mer!???
Varför taggade du mig? Jag läser aldrig nåt på Flashback. Jag skrev ju bara att det ena inte behöver utesluta det andra i frågan om yrkesskicklighet kontra att visa på taskigt omdöme...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 095
Senast: Pratsch
·
Samhälle Jag läste tråden om diskussionsklimat på underforumet om Bukefalos och blev så illa berörd. Tråden är låst, men det är egentligen ett...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
48 970
Senast: vallhund
·
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 186
Senast: vallhund
·
Äldre Tråden om hundträningen (eller vad det nu var) spårade ur men jag tycker det kan ha sin poäng att seriöst fortsätta diskussionen på de...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 823
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp