Bukefalos 28 år!

Andra riddjur

Sv: Andra riddjur

Har ridit kamel och elefant. Mååånga år sen så jag minns inte mycket mer än så annat än att jag tyckte det var jätteroligt när kamelen måste skita innan jag kunde hoppa upp :p

Edit: Eller ja, rida är väl fel ord i mitt fall, jag åkte elefant och kamel :D
 
Sv: Andra riddjur

kl

Mest karlsläkte, men faksitkt Elefjant och kamäl.

Sorry, kunde inte låta bli. :o
Men har ÅKT Elefant och Kamel, rida kan jag inte då kalla det då jag knappt behövde styra eller driva.;):D
Karlsläktet var simplare. :angel:
 
Sv: Andra riddjur

Jag har ridit på en känguru. Den var förklädd till en arab/islandshästkorsning, men den betedde sig som en känguru. :D

Skämt åsido, jag har ridit på en åsna. För jättelänge sedan, i en djurpark.
 
Sv: Andra riddjur

Har ridit åsna en gång under ett ridläger, en väldigt liten sådan (har aldrig ridit småponnies så kändes extremt konstigt). Sen har jag åkt kamel i x-antal timmar. Satt i världens mest obekväma "sadlar" och jag kan bara tänka mig hur de andra, icke ridvana, deltagarna kände sig i kroppen dag 2. Visserligen "bangade" jag ridninge dagen efter då det var ofantligt trist att sitta på en kamel i flera timmar utan någon att snacka med.
 
Sv: Andra riddjur

Jag har ridit på kalvar och kvigor ;) mina grannar hade "ridläger" fast med kalvarna + en stor kviga istället. Det var riktigt kul, dom gillade att bocka och busa runt. Men det var inte lätt att sitta kvar, kan jag säga. Dom sluttar liksom neråt i fram också, det gjorde det inte lättare.
Sen har jag åkt elefant och kamel i djurpark också.

Mimmi
 
Sv: Andra riddjur

När jag var liten så har jag "ridit" på en åsna, och någon gång vill jag minnas att morfar slängde upp oss små barn på baggen (får) men vi åkte av ganska snabbt! :D
 
Sv: Andra riddjur

Ridit barbacka på en kamel och åkt fram på ryggen på en dromedar. Elefant åkte jag runt på i regnskogen, det var inte så skönt barfota/bara ben, väldigt sticksiga:D

Kvigor/kor har jag ridit och kört.
 
Sv: Andra riddjur

En gris, och det är inget jag rekommenderar ;). Blev lurad när jag var liten, att det var lika som att rida på en häst, men så var icke fallet. Blev avkastad i svinskiten, blä!
 
Sv: Andra riddjur

Jag red in en kviga år 2006/2007 (nån gång imellan nov-feb) och henne red jag på i princip varje dag tills jag slutade skolan (2008). Kan säga att det var skitroligt! Inte lätt att sitta kvar :D
Ramlade väl av ett antal ggr, en gång så skenade hon iväg med mig :eek: Det gick skitfort, visste inte att dom kunde springa så fort faktiskt!

Numera rider jag väl runt på min favoritkossa i ladugården nån gång på jobbet, hon är skitmysig! Fast funderar skarpt på att köpa en kalv och rida in den när den är äldre. :laugh:
 
Sv: Andra riddjur

Jag har faktiskt ridit Elefanter lite mer på riktigt eller vad man ska kalla det. Under ett antal somrar för länge sedan, så jobbade jag på Skansen, det var på den tiden det fortfarande fanns elefanter där. Några morgnar i veckan så fick jag vara med och motionera elefanterna innan Skansen öppnade.
Jag mockade också hos Elefanterna, där kan man snacka om rejäla skithögar...

Jag har några gamla foton liggande någonstans. Om jag hittar dom ska jag försöka scanna in dom...
 
Sv: Andra riddjur

När jag var barn red (åkte) jag flera gånger på vanlig hederlig SRB. Fantastiska djur som utan att blinka lät sig ledas med en 8-åring på ryggen. :bow: Mycket trevliga att sitta på även om ryggraden är lite väl vass.
 

Liknande trådar

  • Låst
Fritid Det är så att jag kommer jobba in en större summa genom ett av mina intressen och eftersom jag är sjukpensionär kan jag inte ta emot...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 024
Senast: Cambrie
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 099
  • Artikel
Hästnyheter Han har aldrig ridit i Falsterbo tidigare och det första han gör är att vinna. Hästaks nya beridare Robin Carey berättar om jobbet...
Svar
0
· Visningar
356
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Jag har funderat länge på att köpa en ritplatta, men jag tror just nu att det lutar mot en iPad för att bredda användningsområdet lite...
Svar
1
· Visningar
345
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp