Ändringar i högerspalten

Jag har den senaste tiden arbetat lite med layoutändringar i högerspalten, det finns en del kvar som jag planerar att göra.

Bland annat har jag lagt in flikar för en del saker. Detta för att kunna få plats med mer intressant information.

Ex.vis finns det nu en Bukefalosnytt-flik bakom Hästnytt. Det finns en På gång-flik bakom Radannonser.

En annan ändring är själva utseendet på dessa "widgetar", Radannonser ser ut som de gjorde tidigare, de nya ger bland annat mer information direkt.

Vad tycker ni?
 
Tycker det är jättebra med de olika flikarna, snabbt att hitta till olika saker men tar ändå inte så mycket plats :up:
 
Det ser riktigt bra ut och är lätt att navigera :) men en sak hittar jag inte (eller har det kanske tagits bort?), nämligen dagens populära trådar.. Nu finns ju dagens populära hästtrådar på en skild plats, men jag är intresserad av "dom andra". Mest lästa finns ju i högerspalten, men jag upplever dem som lite äldre, att de inte uppdateras lika snabbt som dagens populära gjorde utan hänger med i flera dagar? Eller har det att göra med att de helt enkelt är så populära att de hänger kvar?
 
Det ser riktigt bra ut och är lätt att navigera :) men en sak hittar jag inte (eller har det kanske tagits bort?), nämligen dagens populära trådar.. Nu finns ju dagens populära hästtrådar på en skild plats, men jag är intresserad av "dom andra". Mest lästa finns ju i högerspalten, men jag upplever dem som lite äldre, att de inte uppdateras lika snabbt som dagens populära gjorde utan hänger med i flera dagar? Eller har det att göra med att de helt enkelt är så populära att de hänger kvar?
Mest lästa är som du skriver samma, men den är satt till tre dagar just nu (precis som Flest svar och Gillade). Kanske skall minska till en så att den blir samma som den som låg på förstasidan förut.
Vad tycker ni andra?
 
Mest lästa är som du skriver samma, men den är satt till tre dagar just nu (precis som Flest svar och Gillade). Kanske skall minska till en så att den blir samma som den som låg på förstasidan förut.
Vad tycker ni andra?
Det blir ju mer omsättning på spännande trådar med en dag istället för tre. Jag brukar bevaka dom jag verkligen vill hitta tillbaka till, så jag läser gärna "nya" populära trådar en gång om dagen.
 
Det blir ju mer omsättning på spännande trådar med en dag istället för tre. Jag brukar bevaka dom jag verkligen vill hitta tillbaka till, så jag läser gärna "nya" populära trådar en gång om dagen.
Bra argument, jag har ändrat till en dag, möjligen ökar jag till två eller fler för Gillade, då det handlar om gillade trådstarter och det annars kanske finns risk att det inte blir så många, eller "rätt" under den.
 
Jag har den senaste tiden arbetat lite med layoutändringar i högerspalten, det finns en del kvar som jag planerar att göra.

Bland annat har jag lagt in flikar för en del saker. Detta för att kunna få plats med mer intressant information.

Ex.vis finns det nu en Bukefalosnytt-flik bakom Hästnytt. Det finns en På gång-flik bakom Radannonser.

En annan ändring är själva utseendet på dessa "widgetar", Radannonser ser ut som de gjorde tidigare, de nya ger bland annat mer information direkt.

Vad tycker ni?

Det blev utmärkt! Vänligt i både Chrome och mobilläsaren (Opera och Chrome).
 
Jag har nu putsat lite till i högerspalten.

Den har blivit något bredare vilket möjliggjort att det får plats ytterligare lite mer information. Bland annat syns nu prefixen för det innehåll som har sådana. Detta med prefix blir nog extra viktigt i samband med nästa större förändring som väntas genomföras de närmsta dagarna :devil:

Jag har även sparat in ännu lite mer plats i höjdled då "Just nu" flyttat in tillsammans med de andra trådrelaterade flikarna.
 
Aha, det är därför trådarna återigen ligger till vänster i mobilen och knappt är läsbara utan att man förstorar texten.
Medans högra sidan är grå utan någon text.

Just nu känns det inte så bra :(
 
Bukefalosnytt var en riktigt bra grej :D!

Min telefon (android + chrome) klarar av att visa forumet korrekt, även om den ibland försöker ladda högerspalten innan den sparkar bort den och låter "huvudspalten" fylla skärmen.
 
Nu har Radannons-widgeten fått samma utseende som resten då den leder till ett helt nytt radannonssystem.
Prefixen har fått en lite mindre framträdande placering.
Jag provar även med att vissa widgetar visar oläst innehåll med feta rubriker, eventuellt skulle detta kunna sega ner sidan så vi får se om det blir kvar.
Hela widget-programmet har även uppdaterats till senaste version, förhoppningsvis ställer det inte till med några problem.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Med lite mer information om arbetsförmågetest och vägen till arbete. När jag kom på plats, var det folk som själva var "inskrivna", som...
Svar
0
· Visningar
439
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 353
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 606
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 048

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp