Bukefalos 28 år!

Ang. El SOM FUNKAR, i hagen

EmmaL

Trådstartare
Hej allihopa!
Det börjar dra ihop sig för att flytta hem hästarna till min egna gård och jag har under en längre tid läst på om el, polarbandet, två trådar med plus och minus osv.

Hittade ett inlägg här på buke där en skrev: "Jag utökade med en tråd, så nu är det fyra, varav en är kopplad till jordspetten. Det är ett ultimat sätt att utnyttja jorden på då hästen garanterat får sig en "kyss" om den bestämt sig för att bryta sig igenom. Man måste bara tänka på att jordtråden kommer i en sån höjd att hästen verkligen går emot den och en tråd till, vid utbrytningsförsöket. Viktigt är också att den inte har kontakt med någon annan tråd, vilket orsakar kortslutning."

Men jag tänker och tänker och får inte ihop det hur minuspolen på aggregat ska kopplas på både tråd och spett...?
Jag är säkert trög, men jag får ursäkta mig med att jag inte haft egen gård innan och där jag hyrt in mig har vi inhyrda inte behövt ha haft någon egen koll :o

Finns här någon som kan ge mig en sista lektion så att allt går ihop för mig?
Gärna med någon fin detaljerad bild .. eller så :crazy:
 
Sv: Ang. El SOM FUNKAR, i hagen

Google is your friend! Sök på 'elstängsel häst koppla' sedan är det första länken som kommer upp. De hade en bra bild tyckte jag. Annars har DeLaval också en bra bild på hur du ska koppla det hela om jag inte missminner mig.

Härligt med egen gård förresten, Grattis! :bump:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Ny här så ha lite överseende med tråden☺️ Men har precis flyttat till egen gård med mina två hästar, en stor och en shettis. Just nu...
Svar
5
· Visningar
1 635
Senast: Angel
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
4 816
Senast: Enya
·
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
15 813
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 096
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp