Ånga kläder vs stryka

Monkie

Trådstartare
Jag behöver ett nytt strykjärn, mitt börjar få problem med sladden. Har ett ångstrykjärn, inte dyrt och inte det billigaste. Snubblade då över möjligheten att ånga kläderna istället. Någon som testat detta? Ersätter det strykjärn och strykbräda? Går det snabbare än att stryka?

Det verkar som att kläderna bör hänga när de ångas vilket blir lite opraktiskt när det gäller kläder som ska in i byrån.

Mvh skrynklig :D
 
Åh, jag vill så gärna ha en! Stryker aldrig, men inbillar mig att det är för att jag tycker att det är så meckigt. Vad har du för steamer?

Jag har denna! Väldigt smidig. Fick i spons på nåt event så har inte utvärderat andra (finns säkert många bra) men denna funkar bra för mig!

505921F3-C7C4-4229-84DD-EA1B54865A70.png
 
Jag har en tobii steamer, tycker det är ovärderlig på sidenblusar och tunnare tyger, men den klarar inte att släta ut skrynklor och veck på tjockare tyger. Vill man stryka tjocka linnedukar eller chinos tror jag inte man klarar sig med enbart ångare.
 
Jag har en tobii steamer, tycker det är ovärderlig på sidenblusar och tunnare tyger, men den klarar inte att släta ut skrynklor och veck på tjockare tyger. Vill man stryka tjocka linnedukar eller chinos tror jag inte man klarar sig med enbart ångare.
Som jag misstänkte. Då är den inte så användbar för mig som jag hoppades :cry:
 
Använder du alltså denna istället för ett strykjärn? Känslan är att steamers kanske slätar ut smårynkor men inte skrynklor. Hoppas att jag har fel, dock!

Sorry för sent svar! Jag har mest testat den på kläder, men jag har nog mest lite tunnare material :o Funkar utmärkt för mig iaf till allt jag har på mig! Har iofs inga linnebyxor ;)
 
Jag köpte en steamer och har provat på några av mina klänningar både tunna sommarklänningar och dom lite tjockare jag har resten av året och den fungerar kanon!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 238
Senast: Calmiche
·
Övr. Hund Nu börjar jag bli desperat här.... Det är så att jag och hunden, whippet på 11mån, flyttade in hos min mamma och mina 2 småsyskon för...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 924
Senast: pumah
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 834
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • bandage på katt
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp