Angående regler och moderering av forumet

Status
Stängd för vidare inlägg.

IngelaH

Trådstartare
Innan du skriver fråga om ridskolor, tränare, läger och dylikt LÄS HÄR!

Jag kommer även fortsättningsvis att radera trådar där ni frågar om någon har bra tillridningsstall, försäljningsstall, hästhandlare, utbildare, ridläger och tränare att rekommendera.

För det första är det lätt att trådarna mynnar ut i ren gratisreklam här på forumet och för det andra är det väldigt lätt att det mynnar ut i skitsnack om verksamheter. Därför vill Gunnar inte ha sådana trådar här på själva diskussionsforumet.

Vill ni ha tag på ridskolor, en tränare, eller åka på trevliga kurser och ridläger då får ni gå in på RADANNONSERNA och läsa under tjänster erbjudes, eller lägga in en egen annons där ni söker hjälp.

Mvh

IngelaH
moderator
 
Senast ändrad:
Hej på er alla hästälskare!

Jag heter som de flesta redan vet, Ingela och som de flesta nog också vet är jag moderator här på Ridforumet. Jag är här dels i egenskap av vanlig användare för att diskutera ridfrågor, se fina bilder och umgås med andra hästgalningar. Jag är även här för att se till så reglerna efterföljs och för att hjälpa till att hålla forumets diskussioner på en bra och trevlig nivå så att alla ska känna sig välkomna att delta i debatten. Jag deltar gärna i debatter, men mina åsikter ska aldrig påverka hur jag modererar och detta är något som är mycket viktigt för mig.

En tumregel som alla moderatorer på Bukefalos går efter är "bättre fria än fälla". Som moderator kan man inte alltid sitta och lusläsa alla långa trådar på flera sidor och hinna stoppa dem i tid innan de spårar ur. De flesta av oss har nämligen vanliga avlönade jobb och är moderatorer ideellt på vår fritid. Därför vill jag passa på att informera lite om hur just DU kan hjälpa mig och påverka att Hästhanteringsforumet blir en trevlig plats att vara på.

Det första är att läsa igenom Bukefalos forumregler ännu en gång, och dels tänka lite extra varje gång du postar ett inlägg eller en tråd så att du är säker på att du håller dig inom reglerna, men också för att kunna se när andra användare bryter mot reglerna. Reglerna finns att läsa här: Bukefalos forumregler

Det andra du kan göra för att hjälpa mig är nämligen att visa mig när just du tycker att gränsen är nådd och forumreglerna överträdda. Ser du ett inlägg där en person gör reklam, eller är onödigt otrevlig mot andra personer? Rapportera isåfall inlägget till moderatorn (mig) genom att klicka på den här symbolen
report.gif
i det inlägg som du vill göra mig uppmärksam på. Då skickas ett email iväg till mig som jag tittar på så fort jag hinner, och jag är väldigt tacksam för varje synpunkt jag får. Dels gör det min arbetsbörda mindre - det är ju inte säkert att jag ser alla regelbrott annars - och så ger det mig även en bild av hur ni användare vill ha ert Ridforum.

Det är inte säkert att jag alltid tar bort eller låser de trådar som jag får synpunkter på, men utan er hjälp så vet jag inte om ni vill att jag gör ett bra jobb, om jag är för snäll eller för elak.

Och så en notering till alla. Jag (och övriga moderatorer) kommer från och med nu börja utdela varningar till användare som bryter mot reglerna. Dimper det ner en varning i PM-boxen så var snäll och tänk på vad jag skrivit i denna tråd och återkom gärna för att diskutera utan regelbrott.

Tack på förhand!

:bow:

MVH
IngelaH
Moderator
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Bukefalos Med tanke på den senaste tidens turbulens på Buke känns det ganska nödvändigt med en uppdatering av FAQ och regler. Vill mod/Gunnar...
Svar
19
· Visningar
2 665
Senast: SiZo
·
  • Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 063
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Hästhantering Frågor och diskussioner om tränare, instruktörer och läger - Läs här först!!! Diskussioner om namngivna tränare kända och okända Jag...
Svar
1
· Visningar
16 299
Senast: IngelaH
·
IT & mobiler Läs detta innan du skapar en ny tråd. Läs igenom de vanliga frågorna nedan. Om du behöver diskutera vidare så använd helst någon av de...
Svar
0
· Visningar
13 693
Senast: gern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp