Bukefalos 28 år!

anlägga dammfri ridbana

my2004

Trådstartare
Undrar om nån kan tipsa om bra, dammfritt underlag till utomhusbana. Den ska vara i princip helt dammfri då jag har hosthäst samt grannar precis intill. Tror inte den kan bli större än 20*40m då jag har begränsat med mark. Alltså, material, samt priser, ev prisvärda företag som gör sådant här! Hur har ni gjort? och vad kostade det er ni som gjort mindre varianter?
 
Sv: anlägga dammfri ridbana

oj. helt dammfri har jag aldrig varit med om men eventuellt att gummi- eller träflis-underlag är det som dammar minst.

Annars är väl alternativen gräsbana eller så får du anlägga så du har vattenspridare runt banan som du får ha igång ett par timmar innan du rider...
 
Sv: anlägga dammfri ridbana

jag hade anlagt en gräs bana, min ponny är host häst + pollen allergiker (konstigt ja vet) och en torr dag på grusvägen blev nästan för mycket för pollen då han vid enstaka till fällen rinnande ögon + näsa av allt dam.

en väl dränerad gräsbana kräver inte lika mycket underhåll heller som en vanlig padock.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Det är lång tid kvar till ett faktiskt bygge kan hända (ca 3 år till köp av tomt) men däremot känns det som att man aldrig kan...
Svar
14
· Visningar
2 373
Senast: Habina
·
Anläggning Jag står i ett stall där vi har en mycket gammal ridbana. Nu har vi börjat fundera på om det går att fixa till ridbanan. Jag har läst...
Svar
1
· Visningar
1 505
Senast: warg
·
Anläggning Halloj! Det är dags för oss att äntligen efter 18 vintrar utan ridhus att äntligen den 19:e vintern bygga ett! Vi är en rätt lång bit in...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
18 578
Senast: Reville
·
Anläggning Hej! Vi håller på att anlägga en ny ridbana på gården. Platsen för ridbanan ligger ganska högt då vår mark sluttar en del. Grävaren har...
Svar
2
· Visningar
1 516
Senast: Elinbeyla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp