Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bufera

Trådstartare
Ja, då var det redan dags för en ny tråd!

Bidrar med eget:

Hej jag har en fråga. Jag vill para min lilla chihuahua blandras och undrar om de finns någon chihuahua hane som vill träffa lilla Lady :) tror hon ska köpa när som helst.


Låter bra, men köpa? Vad ska hon köpa? En hane eller valpar? ;)
 
Har en som sökte hingst så blev mörkrädd.

"Söker hingst åt mitt sto. Bör vara mellan 161 och 170 cm hög och i närheten"

:o
 
Jag hittar en som jag inte förstår. Man vill sälja ett ofött föl. Annonsen är på norska.
Om det blir palominofarget vil vi beholde det selv.
Dette er et kupp dersom kjøper får et palominofarget NV føll til denne prisen!

Jag fattar att det står att om fölet blir palominofärgat vill de behålla det själv, men sedan står det att köparen får ett palominofärgat norskt varmblod till detta priset:confused:

I annonsen står också att fölet kan registreras som SWB vilket är en sanning med modifikation då det inte blir gröna papper då stoets pappa aldrig skulle bli godkänd p g a sin stam.
 
@Görel: Om jag förstår det hela rätt så om man köper fölet in utero är det sålt sas men är det inte sålt innan det föds och om det föds som palomino är det inte längre till salu?! Sabla skum annons under alla omständigheter.
 
@Görel: Om jag förstår det hela rätt så om man köper fölet in utero är det sålt sas men är det inte sålt innan det föds och om det föds som palomino är det inte längre till salu?! Sabla skum annons under alla omständigheter.

Så kan det förstås vara!

Jag blir lite ledsen när jag ser annonser där man försöker luras, som här där jag tror att många tänker att det går att registrera med gröna papper i ASVH. Tänker på en jag såg härom året där det stod att ett fuxsto hade gulanlag för att hon hade en gul förälder. Den anmälde jag för att det var bedrägeri.
 
Hittade en till. Någon vill köpa en halvblodshingst med stam och den ska vara frisk i kroppen men den får inte vara för dyr, kostar den över 5000 (man kan ju hoppas att annonsören glömt en nolla) vill man gärna ha den på avbetalning.
 
Hittade en till. Någon vill köpa en halvblodshingst med stam och den ska vara frisk i kroppen men den får inte vara för dyr, kostar den över 5000 (man kan ju hoppas att annonsören glömt en nolla) vill man gärna ha den på avbetalning.

Om man måste avbetala på 5000 är det illa :o
 
Sett två sadelannonser på sistone.

En ville köpa en dyr märkessadel av viss modell (20k plus pris) och AVBETALA! Skulle aldrig ge iväg min dyra sadel precis.. eller häst :o
En annan ville sälja hööks syntetbudgetsadel för mer än vad den kostade ny i butik och hävdade att den kostat över 4k ny (kostat 1700 ny)
 
21-årig ponny med cushings till promenadridning/avel/sällskap. För 2000kr. :(
 
Ja, då var det redan dags för en ny tråd!

Bidrar med eget:

Hej jag har en fråga. Jag vill para min lilla chihuahua blandras och undrar om de finns någon chihuahua hane som vill träffa lilla Lady :) tror hon ska köpa när som helst.


Låter bra, men köpa? Vad ska hon köpa? En hane eller valpar? ;)
Jag tycker det finns mer att störa sig på i annonsen än ett stavfel, i mina ögon blir det lite löjligt att förlöjliga att någon råkat trycka på fel tangent men i övrigt tycka annonsen är ok?
 
"Sto snäll i hantering och ridning trevlig i alla lägen snäll att sko ring for mer info obs pris et går att diskutera vid rätt köpare ring då jag ej svarar på.mejl"

Vill gärna ha lite mer info samt att det står att den är född 2013 men hästen på bilden ser betydligt äldre ut..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 195
Senast: AraSlei
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 060
Senast: Bee
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 254
Senast: ako
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 449
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp