Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Otroligt vackert svart kallblodssto förmedlas,, väldigt ovanlig färg för denna ras, finns endast ett fåtal.
Maffig och rejäl dam som är välhanterad och trevlig, van vid träns, sadel och sele. Påbörjat tömkörning.
Snäll med hovslagaren, lätt att lasta.
Har fin stam med lugna och trygga föräldrar som både används till körning och ridning.

Mycket noga med hemmet, endast seriösa gör sig besvär."

Fler frågor än svar........vad är det för färg? Vad är det för ras? Maffig och rejäl? Vad är det för stam?
Det finns ingen bild heller.

Däremot ser jag nu att de ändrat så man får i alla fall veta att det är ett svart ardennersto.
 
Den här, då: inledningen på en annons där man säljer en quarterhäst:

"Har kommit fram till att jag tyvärr måste hitta en ny människa till min bästa vän.

Säljes endast pga av att min före detta efter 13 år trodde att gräset va grönare på andra sidan..
Tji fick han.. (mohahah) =P
Men nu när sjöbjuggen börjar tära efter all kneckbröd och all min lediga tid kommer läggas på mina små flickor känner jag att min underbara häst inte kommer få den tid hon förtjänar..

Jag har absolut inte brottom med att sälja denna diamant..
Säljes endast till rätt hem och människa
.."

Jag har förmodligen en drös fördomar nu men jag tvivlar på att det där kommer att bli en enkel affär för köparen... :cautious:

:rofl: :rofl: :rofl:
 
"Hästen vet att hon är RIDHÄST hon accepterar det fullt ut, hon vill lära sig, det man lärt sitter kvar, och man blir glad av att rida henne då man märker framsteg även om det går en vecka mellan uppsittningarna. Hon är renlig i boxen, samt bajsar nästan aldrig när man rider."
 
"Hästen vet att hon är RIDHÄST hon accepterar det fullt ut, hon vill lära sig, det man lärt sitter kvar, och man blir glad av att rida henne då man märker framsteg även om det går en vecka mellan uppsittningarna. Hon är renlig i boxen, samt bajsar nästan aldrig när man rider."

Vilka oslagbara argument! Att hästen sällan bajsar när man rider är väldigt viktigt för mig när jag letar ny pålle. :laugh:
 
"Otroligt vackert svart kallblodssto förmedlas,, väldigt ovanlig färg för denna ras, finns endast ett fåtal.
Maffig och rejäl dam som är välhanterad och trevlig, van vid träns, sadel och sele. Påbörjat tömkörning.
Snäll med hovslagaren, lätt att lasta.
Har fin stam med lugna och trygga föräldrar som både används till körning och ridning.

Mycket noga med hemmet, endast seriösa gör sig besvär."

Fler frågor än svar........vad är det för färg? Vad är det för ras? Maffig och rejäl? Vad är det för stam?
Det finns ingen bild heller.

Däremot ser jag nu att de ändrat så man får i alla fall veta att det är ett svart ardennersto.
Det står ju överst att den är svart i den text du skrivit :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
53 54 55
Svar
1 086
· Visningar
40 542
Senast: Exile
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 958
Senast: Takire
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 718
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 758
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp