Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Mankhöjd vet jag inte men var tvungen att skriva nåt. Kan mäta honom om man vill." (annons B-ponny - russ)
om man nu ska sälja ponnyn varför tar man inte med en tumstock och gör ett "tattarmått"? varför ska köparen behöva efterfråga det? så himla svårt är det väl inte ... :p

Såg en annons på en D-ponny som var 111 cm härom dagen. Någonstans blev det lite tokigt där med mätningen tror jag. Eller med tangentbordet.
 
Nej, fast sälja en oinriden häst är inte bara konstigt.
Dock tycker jag mig se relativt många oinridna men "vuxna" hästar med ursprungsland Danmark. Kanske big business det där, att sälja "ratet" till Sverige för här finns det gott om godhjärtade människor med gott självförtroende?

Ja men precis. Letar häst och väljer bort hästar i ålder 0-5 år men ser många hästar som är 6-7 år där inridning är påbörjad. Eller så skriver de att de har varit inridna men sedan inte ridits på x antal månader/år så man måste börja om. Eller så är de suttna på. Eller väldigt gröna fast de är vuxna osv.

Önskar det fanns ett val för icke inridna hästar så man kunde sålla bort dem när man sökte.
 
Nja - jag tror du har missförstått lite. Amatörhäst är en travhäst som kan köras med en kusk som har löst amatörlicens.
Nej? Jag vet vad en amatör är, det är en ryttare som inte rider professionellt. Men aldrig att jag skulle betala dom pengarna för en häst ämnad åt just amatörer. Som sagt, har sålt en del gp hästar då jag arbetat i flera år som beridare utomlands och det är ytterst sällan man ser amatörhästar i dom prisklasserna.
När jag skriver en annons specifkt åt amatörryttare så hamnar priserna aldrig där uppe. Max 200 000 och då ska det vara en riktigt bra häst som tävlat med en professionell ryttare på minst 135 men inte når hela vägen i tidshoppning tex.
 
Senast ändrad:
Ja men precis. Letar häst och väljer bort hästar i ålder 0-5 år men ser många hästar som är 6-7 år där inridning är påbörjad. Eller så skriver de att de har varit inridna men sedan inte ridits på x antal månader/år så man måste börja om. Eller så är de suttna på. Eller väldigt gröna fast de är vuxna osv.

Önskar det fanns ett val för icke inridna hästar så man kunde sålla bort dem när man sökte.

Då skulle det nog bli ett problem med vad som räknas som riden och inte.

Sålde själv en härom året som var riden framåt i alla tre gångarter men inte mer än så, fast hon var 5, 5 år. Skulle hon räknas som riden eller inte? För mig är hon självklart det men jag vet inte om du skulle tycka det.
 
Då skulle det nog bli ett problem med vad som räknas som riden och inte.

Sålde själv en härom året som var riden framåt i alla tre gångarter men inte mer än så, fast hon var 5, 5 år. Skulle hon räknas som riden eller inte? För mig är hon självklart det men jag vet inte om du skulle tycka det.

Nej för mig skulle det inte räcka eftersom jag inte anser mig kunnig nog att vidareutbilda en så pass oerfaren häst. Men ja, hur man skulle uttrycka det och hur folk som annonserar skulle tolka det är väl det svåra. Men det är frustrerande när man letar häst.
 
Det tycks vara svårt att välja ut en vettig film som ger hästen rättvisa i en annons. Hittade en unghäst till salu, halvblod av något slag. Billig pga "små skavanker" (gissar på lös benbit/ar) så jag blev lite nyfiken på videon. Unghäst mitt i tillväxtfas, smal och skranglig. Första delen av filmen visas den i skritt och trav längs en väg, helt okej men väldigt risig omgivning! Sen klipps det till när hästen går i hagen, plötsligt kommer ägaren släpandes med en stor gren in i bild - uppenbarligen för att få hästen att springa :confused:O_o När det inte funkar så bra kommer hon med nån plastpåse istället. Dessutom är hagen så liten att det är totalt meningslöst att försöka få fram nån snoffsig trav över huvudtaget. Hur tänkte de där? Men hästen ser väldigt snäll ut!
 
Med alla de här dåliga annonserna vi ser jämt måste jag bara få dela med mig av en som gjorde mig glad.

Normalt skriven annons och en video där man ser ägaren(?) hämta hästen, borsta överallt, sadla och tränsa och sitta upp och sen vanligt ihopklippt ridpass.

Sånt gör så himla mycket. :love:
 
Med alla de här dåliga annonserna vi ser jämt måste jag bara få dela med mig av en som gjorde mig glad.

Normalt skriven annons och en video där man ser ägaren(?) hämta hästen, borsta överallt, sadla och tränsa och sitta upp och sen vanligt ihopklippt ridpass.

Sånt gör så himla mycket. :love:
Vad ska man söka på för att se den?:)
 
Med alla de här dåliga annonserna vi ser jämt måste jag bara få dela med mig av en som gjorde mig glad.

Normalt skriven annons och en video där man ser ägaren(?) hämta hästen, borsta överallt, sadla och tränsa och sitta upp och sen vanligt ihopklippt ridpass.

Sånt gör så himla mycket. :love:
Min WE-tränare har också gjort en sån fin film till sin unghäst som är till salu. Det visar SÅ mycket av det man vill veta som köpare :heart
 
Med alla de här dåliga annonserna vi ser jämt måste jag bara få dela med mig av en som gjorde mig glad.

Normalt skriven annons och en video där man ser ägaren(?) hämta hästen, borsta överallt, sadla och tränsa och sitta upp och sen vanligt ihopklippt ridpass.

Sånt gör så himla mycket. :love:

tråkigt och konstigt att det är de "bra" annonserna som man noterar eftersom de är så sällsynta och det känns som de mindre bra finns i mängder.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
47 48 49
Svar
972
· Visningar
34 227
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 932
Senast: Takire
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
32 33 34
Svar
667
· Visningar
46 576
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 150

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp