Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror eventuellt att dom tagit bort nummerraden från Hästnet då många blivit utsatta för väldigt stötande samtal efter att ha lagt upp annons där :/
 
Annons i grupp för islandshästar till salu:
"Lampa säljes" + bild på orange lampa
Kommentar: "Är den inriden?"
:rofl: Oklart om den som kommenterade skämtade (känns ju mest troligt) eller om det är en sån där som skriver onödiga frågor utan att ens läsa annonsen. Ganska skoj oavsett :rofl:
 
Håller så smått på och letar ponny till dottern och slås av hur många det är som inte har telefonnummer med i annonsen - inte heller mejl utan man förväntas använda kontaktformuläret på hästnet. Ingen text om att man bara vill ha mejlsvar för att man jobbar, är telefonrädd eller you name it heller utan bara annonstext och sen inget mer- För mig känns dte lite smått oseriöst faktiskt.
Nu har du ju fått svar om att de har tagit bort telefonraden, men jag är en av dem som inte heller alltid lämnar telefonnumret. Det beror på vilken häst jag säljer, är jag mer selektiv med köpare så vill jag gärna kunna sålla redan i mailsvaren och inte lägga massa tid på att prata och svara på massa frågor först. Det kan bli väldigt många (typ 50+) mailsvar där jag kanske anser att några få av dem faktiskt skulle passa, då är mail tidseffektivt. Samt att jag kan vända med "vem är du och vad har du att erbjuda min häst" om det inte står i mailet för att inte ödsla massa tid. Många som ringer har tusen frågor och är inte alls beredda på att jag faktiskt vill veta saker om dem och inte tar ut vem som helst för provridning...
 
"Söker omplacering
är en tjej som bor i hus med häst gård har 2 hästar ett kallblod och en mini shettis stön båda 2
1f642.png
:) ena är 6 år och andra 2 år. jag söker en till häst en omplacering nån som bara vill lämna sin häst till ett gott hem ♡ då jag ej kan köpa en till häst för vi lagt så mycket pengar på ställ och hästarna vi har redan och huset
1f642.png
:). min sambo är hovslagare och jobbar med det på heltid så alltid gratis hov vård här. jag har lösdrift med 2 stora hagar på gården
1f642.png
:) stor lösdrift med halm jätte mysig alltid tillgång till grov foder och rent vatten. jag har lagt tävlingarna på hyllan så jag mys rider bara nu i skogen och på hemma plan tumkör mycket. just nu rider jag ut med båda mina hästar då inte mini kan lämnas själv så jag söker en till så dom alltid har en kompis i hagen ♡ finns det nån som letar ett nytt hem till sin häst ? om mig gärna"

Förutom att det är en väldigt jobbig annons att läsa så har jag aldrig förut hört "omplacering" om hästar.
 
"Söker omplacering
är en tjej som bor i hus med häst gård har 2 hästar ett kallblod och en mini shettis stön båda 2
1f642.png
:) ena är 6 år och andra 2 år. jag söker en till häst en omplacering nån som bara vill lämna sin häst till ett gott hem ♡ då jag ej kan köpa en till häst för vi lagt så mycket pengar på ställ och hästarna vi har redan och huset
1f642.png
:). min sambo är hovslagare och jobbar med det på heltid så alltid gratis hov vård här. jag har lösdrift med 2 stora hagar på gården
1f642.png
:) stor lösdrift med halm jätte mysig alltid tillgång till grov foder och rent vatten. jag har lagt tävlingarna på hyllan så jag mys rider bara nu i skogen och på hemma plan tumkör mycket. just nu rider jag ut med båda mina hästar då inte mini kan lämnas själv så jag söker en till så dom alltid har en kompis i hagen ♡ finns det nån som letar ett nytt hem till sin häst ? om mig gärna"

Förutom att det är en väldigt jobbig annons att läsa så har jag aldrig förut hört "omplacering" om hästar.

stön O_o
ställ :cautious:
tumkör :rofl:
 
Ringde på en ponny i helgen som var som var väldigt intressant. Det var tydligen några redan intresserade som skulle komma och provrida så ägarna ville vänta och se om det blev något där eftersom de inte ville ha ut för många som provred. En av de som var intresserad hade tydligen redan varit ute en gång och skulle med största sannolikhet ha ponnyn sades det. Helt förståeligt. Jag frågade om de kunde ringa, SMS:a ifall det inte blev affär så kunde vi komma ut då och det sa de att de skulle göra.
Idag ser jag att det har kommit ut en ny annons på ponnyn - men med 10.000 kr högre pris :eek:
Annars exakt samma bilder och annonstext.
Det var väl för många intresserade kanske så de tänkte de att de kunde klämma ut lite mer i pris?

Jag vet inte jag men jag drar mig iaf för att höra av mig igen. Ponnyn är fortfarande intressant men jag tycker inte förfarandet känns så värst förtroendeingivande direkt.
 
"Söker omplacering
är en tjej som bor i hus med häst gård har 2 hästar ett kallblod och en mini shettis stön båda 2
1f642.png
:) ena är 6 år och andra 2 år. jag söker en till häst en omplacering nån som bara vill lämna sin häst till ett gott hem ♡ då jag ej kan köpa en till häst för vi lagt så mycket pengar på ställ och hästarna vi har redan och huset
1f642.png
:). min sambo är hovslagare och jobbar med det på heltid så alltid gratis hov vård här. jag har lösdrift med 2 stora hagar på gården
1f642.png
:) stor lösdrift med halm jätte mysig alltid tillgång till grov foder och rent vatten. jag har lagt tävlingarna på hyllan så jag mys rider bara nu i skogen och på hemma plan tumkör mycket. just nu rider jag ut med båda mina hästar då inte mini kan lämnas själv så jag söker en till så dom alltid har en kompis i hagen ♡ finns det nån som letar ett nytt hem till sin häst ? om mig gärna"

Förutom att det är en väldigt jobbig annons att läsa så har jag aldrig förut hört "omplacering" om hästar.
Undrar om de kan erbjuda veterinärvård om/när hästen behöver eller om de pengarna också gick till stall och hus? I en annan grupp blev hon tipsad om en häst för 5000 kronor men det hade hon ingen möjlighet att lägga ut.
 
Ringde på en ponny i helgen som var som var väldigt intressant. Det var tydligen några redan intresserade som skulle komma och provrida så ägarna ville vänta och se om det blev något där eftersom de inte ville ha ut för många som provred. En av de som var intresserad hade tydligen redan varit ute en gång och skulle med största sannolikhet ha ponnyn sades det. Helt förståeligt. Jag frågade om de kunde ringa, SMS:a ifall det inte blev affär så kunde vi komma ut då och det sa de att de skulle göra.
Idag ser jag att det har kommit ut en ny annons på ponnyn - men med 10.000 kr högre pris :eek:
Annars exakt samma bilder och annonstext.
Det var väl för många intresserade kanske så de tänkte de att de kunde klämma ut lite mer i pris?

Jag vet inte jag men jag drar mig iaf för att höra av mig igen. Ponnyn är fortfarande intressant men jag tycker inte förfarandet känns så värst förtroendeingivande direkt.

Intressant.
Men kanske inte helt orimligt om man upptäcker att intresset är stort och man har satt ett för lågt pris.

Jag var för några år sedan och tittade på en häst som var annonserad för 18000kr.
När jag tittat på hästen, ville köparen plötsligt få mer betalt (visserligen var priset lågt satt, men ändå).
Jag köpte hästen till annonspriset.
 
stön O_o
ställ :cautious:
tumkör :rofl:
"Stön" tog ett tag för min hjärna att koppla.

Undrar om de kan erbjuda veterinärvård om/när hästen behöver eller om de pengarna också gick till stall och hus? I en annan grupp blev hon tipsad om en häst för 5000 kronor men det hade hon ingen möjlighet att lägga ut.
Undrar detsamma.
Samma person har nu även lagt ut en annons om häst gård uthyres.
En hästgård på 5000 kvm tomt O_o
Kan inte låta bli att fundera lite över det hela. :o
 
Undrar detsamma.
Samma person har nu även lagt ut en annons om häst gård uthyres.
En hästgård på 5000 kvm tomt O_o
Kan inte låta bli att fundera lite över det hela. :o
Oj! Då har jag och vederbörande nog vitt skilda uppfattningar om vad "två stora hagar" innebär, om det är samma gård (vilket jag förmodar), särskilt om det är lösdrift och marken trampas på dygnet runt. O_o
Nu såg jag även raden om "alltid gratis hovvård". Jag kanske är onödigt petig med anledning av annonsen som helhet, men är det tänkt att säljaren, förlåt, omplaceraren, ska se det som en fördel? Det är väl mer relevant om det är bra hovvård, inte om eller vad den kostar.
 
Oj! Då har jag och vederbörande nog vitt skilda uppfattningar om vad "två stora hagar" innebär, om det är samma gård (vilket jag förmodar), särskilt om det är lösdrift och marken trampas på dygnet runt. O_o
Nu såg jag även raden om "alltid gratis hovvård". Jag kanske är onödigt petig med anledning av annonsen som helhet, men är det tänkt att säljaren, förlåt, omplaceraren, ska se det som en fördel? Det är väl mer relevant om det är bra hovvård, inte om eller vad den kostar.

Antagligen tänkt för att visa att man alltid kommer att ha råd med hovvården.
 
Oj! Då har jag och vederbörande nog vitt skilda uppfattningar om vad "två stora hagar" innebär, om det är samma gård (vilket jag förmodar), särskilt om det är lösdrift och marken trampas på dygnet runt. O_o
Nu såg jag även raden om "alltid gratis hovvård". Jag kanske är onödigt petig med anledning av annonsen som helhet, men är det tänkt att säljaren, förlåt, omplaceraren, ska se det som en fördel? Det är väl mer relevant om det är bra hovvård, inte om eller vad den kostar.

Ja eller hur.
Mycket konstigt.
 
Intressant.
Men kanske inte helt orimligt om man upptäcker att intresset är stort och man har satt ett för lågt pris.

Jag var för några år sedan och tittade på en häst som var annonserad för 18000kr.
När jag tittat på hästen, ville köparen plötsligt få mer betalt (visserligen var priset lågt satt, men ändå).
Jag köpte hästen till annonspriset.

Det är möjligt men jag är ju själv inte så sugen på att köpa den för 10' mer än vad den kostade för några dagar sedan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
55 56 57
Svar
1 127
· Visningar
42 267
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 964
Senast: Takire
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 838
Senast: Puffindog
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 869
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp