Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rubrik "Fotomodell!"

är det hästens främsta användningsområde? ok det är väl ett plus i kanten om hästen är fin att se på men hur många köper häst för att den är snygg på dina instagrambilder?
Alldeless för många :(
Var en i stallet som köpte en riktigt snygging men SÅÅÅ mycket för svår för någon som ridit på ridkola drygt ett år :crazy:
 
På tal om outbildade hästar så har jag på senare tid uppmärksammat fenomenet att man vill lämns ut 2-3 åring på foder där man vill att fodervärden ska ta hand om, rida in, utbilda och ev. också visa och tävla och sen ska ägaren ta tillbaka den. Känns ju som en sjukt rutten deal fr fodervärden men bra deal för ägaren som får sin häst utbildad gratis istället för att betala en dyr peng till ett utbildningsstall. Sen är det väl förvisso en chansning då man aldrig vet hur duktig den som tar emot är men ändå.
 
På tal om outbildade hästar så har jag på senare tid uppmärksammat fenomenet att man vill lämns ut 2-3 åring på foder där man vill att fodervärden ska ta hand om, rida in, utbilda och ev. också visa och tävla och sen ska ägaren ta tillbaka den. Känns ju som en sjukt rutten deal fr fodervärden men bra deal för ägaren som får sin häst utbildad gratis istället för att betala en dyr peng till ett utbildningsstall. Sen är det väl förvisso en chansning då man aldrig vet hur duktig den som tar emot är men ändå.

Det är något jag aldrig kommer att förstå. Hur vågar folk?
 
"Vi har aldrig behövt kalla veterinär utan hon har varit frisk och kry hela livet, hon är besiktigad och inprincip klar att åka. I besiktningen fick hon några småmarkeringar på hälta på böjt spår i trav och övervikt. Veterinären var ganska säker på att det bara var att hon är stel och lite öm i hovarna då hon numera går oskodd vilket hon inte gjort innan. "

:meh: klar att åka eller hur, säkert klar att rida fullt ut oxå då ...
Märkligt. Varför har man en häst oskodd om den är så öm att den haltar pga det? Om det nu är därför, den kan ju lika gärna vara halt av andra anledningar och dessutom överviktig. :cry:
 
Usch för detta!!

"Köpte xxxx för par veckor sidan men ser det blir för mycke jobb då han har fått problemer med hovbölder
Han har aldri blitt skodd å tycker det är tråkit å holde upp fötterna.
Siden jag är ensam med mine hästar blir det omöyligt.
Han är presis innriden och är värdast snällaste pojk. Snäll med alt. Han är otroligt vacker maffig stor.
Han har fått sine fötter värkat avmaskat vac och har pass.
Söker ett hem där det fins snälle duktiga folk som vill gi xxxxx ett godt hem i många år
Xxxxx är låg i rang..."

Haft hästen ett par veckor och sedan måste sälja pga hovbölder. Som om någon annan vill ha hand om det problemet?
Sedan ska man läsa "maffig stor" som fet, inget annat.
 
Usch för detta!!

"Köpte xxxx för par veckor sidan men ser det blir för mycke jobb då han har fått problemer med hovbölder
Han har aldri blitt skodd å tycker det är tråkit å holde upp fötterna.
Siden jag är ensam med mine hästar blir det omöyligt.
Han är presis innriden och är värdast snällaste pojk. Snäll med alt. Han är otroligt vacker maffig stor.
Han har fått sine fötter värkat avmaskat vac och har pass.
Söker ett hem där det fins snälle duktiga folk som vill gi xxxxx ett godt hem i många år
Xxxxx är låg i rang..."

Haft hästen ett par veckor och sedan måste sälja pga hovbölder. Som om någon annan vill ha hand om det problemet?
Sedan ska man läsa "maffig stor" som fet, inget annat.

Såg den också. Sorgligt! Verkar vara ett väldigt ogenomtänkt köp.
 
För det facila priset av 15' kan man få ett 11-årigt varmblod med pålagring i ryggen. Trots detta går han "klockrent" om han får ha en speciell sadel, som ska ligga långt fram. För 3' kan man få sagda sadel också.

Någon?:angel:

(Bilden i annonsen är bland det sämsta jag sett. En häst med bortvänt huvud och en massa man över halsen.)
 
"3,5 år gammal valack av friesertyp till salu".

Hästen är skimmel, visserligen född svart så den har inte hunnit blekna så mycket ännu. Ser mest ut som de flesta hästar av ridhästtyp, ev lite kortare i kroppen. Men med lite fantasi liknar den en frieser ;)
Fast de skriver inte att det är en frieser, bara att den är av friesertyp, dvs den har fyra ben, man, svans och huvud rätt placerade. ;)
 
Fast de skriver inte att det är en frieser, bara att den är av friesertyp, dvs den har fyra ben, man, svans och huvud rätt placerade. ;)
Ja det måste väl vara så :D att jag inte tänkte på det, så dumt av mej! ;)

Min gissning är att hästen är nån mindre attraktiv korsning/reggad med okänd stam och hela friesertyp-diskussionen är ett försök att locka fler intresserade. För friesrar är ju fina, och dyra :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
53 54 55
Svar
1 086
· Visningar
40 608
Senast: Exile
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 960
Senast: Takire
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 728
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 770
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp