Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Väljer att sälja mina hjärtan då yttre omständigheter gör att jag inte orkar längre. Pris kan ev. vara diskutabelt vid "rätt hem".

1) Sto f 07 e Lord Z - Voltaire. Kwpn. 176cm i mkh. Stor dam, väldigt vass, mkt temperament, måste ha tävlingskompis/träningskompis då hon åker illa, kör henne aldrig själv, lugn och snäll med sällskap, bara kört henne i transport och tyvärr är hennes balans inte så bra. Och nej, du kan inte lära henne, det kommer bara skada henne så den inställningen går bort.
Tävlad 120 som 6-åring sedan fått ett föl, startat 110 med mig, ska debutera 115 på söndag. Placeringar i 1m, inte hunnit längre då gammal skada kommit fram, den är nu underkontroll och hon går bra, ska vet. bes. igen om ca 2 veckor. Ska inte vara ngt i framtiden om man håller efter. Påverkar inte kapaciteten, och det har hon gott om!! Bara varit i min ägo i ca 1 år och tänkt som svårklasshäst så småningom... Säljes med utprovad sadel. Prisidé 160'000

2) Sto f 04 e Calano II - Vintas. Lettiskt halvblod, ser ut som holsteiner och om jag inte minns fel stammad åt det hållet. Säljs som lyxig tanthäst eller familjehäst i första hand. Plac. 115 startat 120, tyvärr lite osäker från 120 och uppåt, kan ev. gå att råda bot på. Fick griffelben avsparkat sommaren -16 med operation och komplikationer som resultat, när det väl lagt sig fick hon en ny smäll och en fraktur i skenan på andra bakbenet. Allt detta läkt men ingen GP häst, kanske 120, men kanske om man kan få hennes självförtroende på banan. Åker bra, älskar pussar och kramar snäll men ser spöken utomhus, livrädd för kor - skenar och bockar m.m. Rids f.n. på hackamore och hon går det bästa ngnsin. Återbesök veterinär också om två veckor (är ffrd på igångsättning efter komplikationer odyl) Gick en tävling i Maj hästen felfri, matte inte så mkt (glömde banan), sedan behandlad och nu börjat hoppa igen. Säljs också med anpassad utrustning (sadelvärde ca 25') Prisidé 90000

3) Val f 03 e Grand de la Cour - Marino. Polskfödd med hannoveranare stam. Stor kille och anledningen till att jag kliver upp varje morgon. (180). Världens snällaste men misstänksam mot nya ryttare och kräver en duktig ryttare som kan rida! Inga meriter tyvärr pga temperament och osäkerhet hos hästen, kapacitet som en tok, tyvärr varit mkt skadad senaste två åren, bytt veterinär och för dagen superfin, så rek. att man behåller den vet. och kollar med jämna mellanrum, ska kunna tävla etc trots skador, men man ska vara medveten om dem. Måste ridas och jobbas, ingen häst som mår bra av tre dagar i skogen i veckan. Tittig både ute och inne så ryttare som parkerar baken i sadeln är plus. Kan hoppa och bocka när lycklig. Läs Mulle (min häst serie) bockar... Vill bara bli älskad och finns ingen som blir lyckligare av uppmärksamhet. Går just nu med specialskor, mkt special med denna hästen så kräver ngn med extra hjärta. Åker bra men vill inte stå i trailer och nej, går inte att träna bort han vet att han är stor. Ingen häst du får bli arg på, han är misstänksam av en anledning. Häst med humor. Ser du den, älskar han dig. Säljs med specialanpassad sadel värde ca 25', prisidé 80000

Häst 1, ägd i drygt ett år, häst 2, i snart 3 år, häst 3, i 8 år. Du som köpare kommer få all info du ngnsin kan behöva mot att dessa pärlor får ett suveränt liv. Med vissa förbehåll så klart, då vi haft en resa, så hoppas nu att om ngn är intresserad verkligen är intresserad. "
:crazy:
Haha! Shit! Jag sålde min häst för billigt ser jag.. Han hade iofs en gammal skada, men väl utläkt och helt igång. Snäll och okomplicerad på alla vis. Sålde honom för 30 000 men hade antagligen kunnat få 130 000.. Fan också.. :rofl:
 
Alltså det är värt att gå med i fb-gruppen som nämns inlägg 815 för att se dem :laugh::laugh::laugh:
Jag gick också just med, de måste undra varför gruppen plötsligt fått så många nya medlemmar :rofl:
Fast jag tycker ni är lite hårda. Alltså, visst att jag aldrig skulle betala de pengarna, men en hel del var ju riktigt gulligt. Gillade muren och skärmarna med blommor, ganska fint gjorda ändå.
 
Jag gick också just med, de måste undra varför gruppen plötsligt fått så många nya medlemmar :rofl:
Fast jag tycker ni är lite hårda. Alltså, visst att jag aldrig skulle betala de pengarna, men en hel del var ju riktigt gulligt. Gillade muren och skärmarna med blommor, ganska fint gjorda ändå.
Eller hur, blommorna var ju coola :D Men ta bort en nolla på slutet. Det är ju det som är det roliga det hutlösa överpriset
 
Säljer denna ponny billigt för jag har inte tiden att kolla upp honom.
Tycker han inte känns fräsch. Han är behandlad för kotledsinflammation för tre år sen och svarade bra på det då och visade ingen hälta på tre år hos tidigare ägare. Kanske han behöver behandling igen eller kanske det helt enkelt är en skitsak. Jag har inte tid eller ork att kolla upp vad det är då lilltjejen här hemma vill rida nu och inte förstår varför hon inte kan rida på wärsting. så nu tänkte jag om det finns nån annan som skulle vilja ha honom. Ring för mer info!

:cry::cry::cry:
 
Säljer denna ponny billigt för jag har inte tiden att kolla upp honom.
Tycker han inte känns fräsch. Han är behandlad för kotledsinflammation för tre år sen och svarade bra på det då och visade ingen hälta på tre år hos tidigare ägare. Kanske han behöver behandling igen eller kanske det helt enkelt är en skitsak. Jag har inte tid eller ork att kolla upp vad det är då lilltjejen här hemma vill rida nu och inte förstår varför hon inte kan rida på wärsting. så nu tänkte jag om det finns nån annan som skulle vilja ha honom. Ring för mer info!

:cry::cry::cry:

Såg den precis. Fyfasen alltså
:cry::cry::cry::cry:
 
Säljer denna ponny billigt för jag har inte tiden att kolla upp honom.
Tycker han inte känns fräsch. Han är behandlad för kotledsinflammation för tre år sen och svarade bra på det då och visade ingen hälta på tre år hos tidigare ägare. Kanske han behöver behandling igen eller kanske det helt enkelt är en skitsak. Jag har inte tid eller ork att kolla upp vad det är då lilltjejen här hemma vill rida nu och inte förstår varför hon inte kan rida på wärsting. så nu tänkte jag om det finns nån annan som skulle vilja ha honom. Ring för mer info!

Hittade deras nästa häst

13263.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
55 56 57
Svar
1 120
· Visningar
42 112
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 964
Senast: Takire
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 830
Senast: Puffindog
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 864
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Den siarlösa ulvleken
  • Flyga långt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp