Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Slippa kostnaderna men behålla ridmöjligheterna? :meh:

Jag förstår verkligen inte hur folk tänker.
Jag skulle fan skämmas ihjäl om jag ens fick idén att tänka mig nåt upplägg att försöka göra mig av med kostnaderna/tunggörat/ansvaret för hästarna men att på andras bekostnad behålla russinen i kakan.

Trist nog är det väl nykomlingar som går med på sånt om det går i lås, och så får de en tråkig start på hästlivet, kanske lägger av för gott till och med. :rage:
 
Förvisso ingen hästannons, men på en hund, men jag blev så fruktansvärt bestört och ledsen att jag bara måste få dela med mig av den någonstans. :(

Man omplacerar en vuxen rottweiler.
Hunden beskrivs som medfött rädd, osäker och utåtagerande och visar sin rädsla i aggressivitet. Klarar inte av folk i rörelse eller stadsmiljö. Låser sig, blir stark samt "enormt" frustrerad och arg vid hundmöten. Litar "överhuvudtaget" inte på några nya människor och kan ej vistas nära människor i trånga utrymmen, då gör den utfall.

Annonsören är noga med att poängtera att hunden inte har varit med om något ont, utan är ett resultat av 100 procent dålig mentalitet till följd av oseriös avel. Hen inser att en omplacering kan bli svår, men vill ge någon en chans att "fixa denna oslipade diamant".

Lilla hunden. :cry:

Stackaren, låter skönast för den att få somna in.
 
"Har tyvärr fått triangelmärka min ponny pga återkommande hovledinflammation. Hon behandlades första gången i december 2016 i båda frambenen,hon behandlades sen ytterligare en gång till båda fram i januari 2017. Sattes efter de igång och var helt bra tills i slutet på maj. Hon var då halt igen, behandlades vänster bak i både hasen och kotan i juni. Skrittades hela sommaren, i augusti var hon halt på båda fram och vänster bak. veterinären beslutade då att de fanns inget mer att göra då hon aldrig kommer hålla för hårdare ridning. Hon har vilat helt i 5 veckor nu och har börjat sätta igång henne långsamt. Hon är helt ren på alla benen nu. Hon kommer bara hålla för lättare ridning. Hon skulle passa jätte bra som sällskap oxå eller till avel. Zezzan är en super snäll,glad och social ponny. Super snäll i all hantering, kan dock tycka de är lite läskigt att bli spolad. Går att rida ut på henne både ensam och i grupp. Är lite mer åt de pigga hållet i ridningen."

Skulle visst passa bra till avel, men stam och ras står det inget om. Det viktigaste är nog att hon har en livmoder.
Hur håller den för "lättare ridning" när den inte ens håller för igångsättning?
 
Jag förstår verkligen inte hur folk tänker.
Jag skulle fan skämmas ihjäl om jag ens fick idén att tänka mig nåt upplägg att försöka göra mig av med kostnaderna/tunggörat/ansvaret för hästarna men att på andras bekostnad behålla russinen i kakan.

Trist nog är det väl nykomlingar som går med på sånt om det går i lås, och så får de en tråkig start på hästlivet, kanske lägger av för gott till och med. :rage:

Verkar som folk idag i den senaste generationen är uppfostrade med en total frihet - utan ansvar. Och söndercurlade.
 
Häst som "hade fång för 2 år sedan men det är utläkt för länge sedan
Har nu friska starka hovar och har gått på bete i 2 somrar och haft fri tillgång på hösilage under vintern"
:crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
55 56 57
Svar
1 120
· Visningar
41 903
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 964
Senast: Takire
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 814
Senast: Puffindog
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 851
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp