Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Världens snällaste häst
"Säljes då jag har större ambitioner med träningen och har hittat en mer träningsinriktad häst. Hon är T-märkt men aldrig varit skadad eller sjuk hos mig eller tidigare ägare."


Ja, mindre tävlingsinriktad häst än just en triangelmärkt är väl kanske svårt att hitta. Även om det rör sig om en häst som tydligen blivit triangelmärkt utan anledning.
 
Dagens rubrik: Skogs muller säljes.

Lite skickligt att klämma in både ett stavfel och särskrivning på två ord. Eller så tänker jag fel, det är ett "muller som säljs"?
Sen börjar jag bli jäkligt trött på annonser där bilden på hästen är på tvären. "Klicka här för att se din annons" Är det så jäkla jobbigt?
 
Blir lite full i skratt när man läser rubriken "Trevlig familjehäst", klickar in på annonsen och inser att det rör sig om ett arabföl. Det kan säkert bli en supertrevlig familjehäst av henne (jag har haft en arab som definitivt hade varit den ultimata familjehästen) men det var ändå inte riktigt vad jag förväntade mig, eller kanske den vanligaste rubriken på en annons för ett föl.
 
Såg en annons där det stod "säljes endast till ett forever home!".
Jag kunde inte hålla mig utan var tvungen att kommentera att det ju är lite sisådär att kräva något av en köpare när man inte ens själv kan leverera det som krävs.
Jädrar vad det blev liv i lådan..
 
Och jag hittade en skitbillig islänning med TOPPstam :love: stammen stod utskriven lite diskret i annonsen bara. Intressant vad det kan skilja vad folk väljer att trycka på. Det var i övrigt en väldigt blygsam annons på en otroligt fin häst :love:
 
Och jag hittade en skitbillig islänning med TOPPstam :love: stammen stod utskriven lite diskret i annonsen bara. Intressant vad det kan skilja vad folk väljer att trycka på. Det var i övrigt en väldigt blygsam annons på en otroligt fin häst :love:
tänker du på projektstoet?
Fast antagligen inte, för hon har visserligen trevlig stam men kanske inte absoluta topp. BLUP knappt 110 tror jag.
 
Nä, det har var en pojk. Och ok, kanske inte TOPP då, men jäkligt bra stam var det iaf.

Kollade "min" igen; BLUP 105. OK men inte fantastiskt.

Det är löjligt kul att kolla annonser.
Och det är bara att inse att man aldrig kommer att förstå varför en del hästar säljs på ett ögonblick medan andra verkar vara svårsålda - sådana som man själv tycker verkar vara rena dröm-hästarna (syftar då inte på någon specifik annons).

väldigt olika vad olika människor är ute efter för häst och vad man anser är ett "normalt" pris.
Och det är ju det som gör att det blir så underhållande!
 
Kollade "min" igen; BLUP 105. OK men inte fantastiskt.

Det är löjligt kul att kolla annonser.
Och det är bara att inse att man aldrig kommer att förstå varför en del hästar säljs på ett ögonblick medan andra verkar vara svårsålda - sådana som man själv tycker verkar vara rena dröm-hästarna (syftar då inte på någon specifik annons).

väldigt olika vad olika människor är ute efter för häst och vad man anser är ett "normalt" pris.
Och det är ju det som gör att det blir så underhållande!
Ja, just den här blygsamma annonsen med en helt ok bild och bra pris verkar inte blivit uppmärksammad alls. Och då är det (ja, jag åkte och kollade på den) en toppenfin häst verkligen. Guldklimp liksom :love:
Märkligt. Men jag klagar inte.
Mvh
BokatBesiktningNästaVecka :rofl::love::rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
55 56 57
Svar
1 120
· Visningar
42 090
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 964
Senast: Takire
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 823
Senast: Puffindog
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 864
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Åka långt tåg med katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp