Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja fast läs inläggen i tråden. Samma ämnen som i Oseriös avel. De verkar ju överlappa varann.
Det är ju användarnas ansvar kan jag tycka även om jag håller med om att det här exemplet flyter ihop, men det finns ju mycket märkliga annonser även bland hundfolk och inte bara bland hästfolk. Oseriös avel är ju all avel på osunda och/eller otestade individer vad det nu kan behöva göras för tester. En annons kan ju handla om rasrena hundar, konstiga tillbehör mm och behöver ju inte ha något alls med blandraser eller avel att göra.
 
Jag tycker det är bra att de är två olika trådar. Tycker att oseriös avel-tråden översvämmar i ”titta på den här blocket annonsen”. Sådana inlägg är intressanta och roliga/hemska ibland, men jag har hellre en seperat tråd för den typen av inlägg. I tråden ”oseriös avel” uppskattar jag inläggen som diskuterar just huruvida avel på vissa linjer, sjukdomar eller kanske bph/stamtavlor etc är oseriöst eller inte. Alltså diskussioner som rör avel på en djupare nivå snarare än konstiga blocketannonser, även om annonserna också ofta hör hemma i benämningen oseriös avel.

Tror ni förstår hur jag menar även om det blev lite rörigt. :)
 
Du tyckte ju inte att det var kul nyss och nu vill du ha det i denna tråden. Hur vill du ha det?
Nej det är väldigt ointressant och att läsa ingående om en viss ras i tio sidor. Däremot är roliga annonser roliga som jag skrev! Därför vill jag gärna följa denna tråd istället för den andra.
 
Nej det är väldigt ointressant och att läsa ingående om en viss ras i tio sidor. Däremot är roliga annonser roliga som jag skrev! Därför vill jag gärna följa denna tråd istället för den andra.

Det är trots allt ett diskussionsforum och för vissa är det intressant att fördjupa sig i vissa ämnen. Övriga kan skrolla. "Oseriös avel" är ju en slasktråd för allt som vi finner dumt runt avel.
Nu har syftet med denna tråden klarnat lite.

Du förvirrade mig med att skriva "det kan ni disskutera i denna tråden".
 
En snabbis in på blocket:

Nån söker "avlastningsfamilj" till sin valp, kanske inte så jag skulle formulera mig. Får en bild av en hund som är så jobbig och krävande så de inte orkar med den själva.. Det de verkar vara ute efter är gratis hundvakt ett par dagar i veckan.

"Äkta blandras" annonserar någon ut, passa på nu för det bara tre kvar! Visste inte att det fanns oäkta blandraser :p.

Ett par "Cavanauzer" söker tydligen nytt aktivt hem, tror det första gången jag sett den benämningen.

Verkar finnas olika typer av blandraser:
Typ ett: har eget namn på blandningen, i regel alla pudelmixar. Ibland får man dessutom illusionen av att det faktiskt är en egen ras i annonsen om man inte har koll.
Typ två: Blandras, oftast skrivs storleken ut också "liten blandras" "stor blandras" och det skrivs ut raserna i annonsen.
Typ tre: Rätt och slätt "blandras" eller "blandisvalpar" med nån söt bild på valparna där man efter bästa förmåga får gissa sig till vad det kan vara och vilken storlek de kan tänkas bli. Men det ju inte så viktigt liksom att veta om hunden som vuxen kommer väga 5 kilo eller 50kg..
 
Egentligen ingen oseriös eller dum annons men jag misstolkade rubriken helt. En organisation som jag tolkade som omplaceringsverksamhet/djurhem (utifrån namnet) letar fodervärd. Började fundera på om de börjar föda upp som man hört om utländska shelters eller vad det handlade om.

Visade sig vara blivande ledarhundar.
 
Rasvalstrådar i andra forum är ju livsfarliga. Ts efterfrågar en stor hund, lågt aktiveringsbehov för lite skogsutflykter.
Howawart, riesen och Alaskan malamute är de tre första föralagen.

Såg på fejan för ett tag sen någon som önskade tips på liten sällskapras i väskstorlek och fick tipset Irländsk Setter :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 284
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 006
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 807
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 776
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp