Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad är detta för forum....
I nästan i alla rasvalstrådarna i hundgrupper på facebook kan man se sådana svar eller liknande. BC tex föreslås typ alltid av åtminstone en person när TS söker en enkel lättränad sällskapshund där aktiveringen är promenader :banghead:. Och råkar TS även önska en ras som tål kyla bra så kan sibbe gärna föreslås :meh:. Ngn brukshund kommer definitivt också att föreslås. Osv. :arghh:

/hon som får krupp och inte kan avhålla sig från att förklara (inte alltid på ett pedagogiskt sätt) varför x ras inte passar
 
Denna annons

20180317_221041.png
 
Jag förstår inte din vresighet för att jag uttrycker en åsikt. Vet inte heller varför du raderade det du skrev först innan jag svarade.

Ledsen om jag sårade dig på något vis med att inte förstå skilnaderna mellan trådarna bättre.
Jag ändrade mitt svar, det går inte att radera inlägg vad jag vet. Inte sårad, bara tråkigt när det är sån skillnad på folk och folk.
 
Jag ändrade mitt svar, det går inte att radera inlägg vad jag vet. Inte sårad, bara tråkigt när det är sån skillnad på folk och folk.
Vad är skilnaden på att radera nästan all text i ett inlägg och skriva dit en ny med helt annan ton och "ändra"?
 
6 mån gammsl, har inga problem att vara ensam under en arbetsdag (:cry:) men ägaren vill ju ha ett socialt liv också.. 45000 kr.
 
"Mitt hjärta, det är dags för oss att släppa taget om varandra. Jag har kämpat för att ge dig det du behöver, men tyvärr måste jag inse att det inte går längre.

Jag letar efter ditt nya hem som har hundvana, tålamod, kärlek och tid. Ett hem som finns där tills du tar ditt sista andetag. Du ska inte behöva vara ensam långa stunder om dagarna mer och du ska inte behöva bo i en stadsmiljö som gör dig mer osäker och stressad.

Du är en kärleksfull, sprallig och krävande hund. Du behöver aktiveras, få vara med om dagarna och du behöver fortsätta jobba på att bli lite mer säker i dig själv. Du behöver även få din medicin varje dag eftersom du är allergisk.

Ditt nya hem ska inte vara fullt med andra djur, för du kommer bara vilja bita ihjäl dom...iaf till en början. Små barn är också obehagliga. Hur som helst så kommer du behöva få lite tid på dig att lära känna din nya familj innan flytten mot landet går av stapeln.

Franko, det här blir bra ska du se! Jag älskar dig och släpper inte dig förrän vi hittat det vi söker."


Har lite svårt att förstå den här typen av annonser.
 
"Mitt hjärta, det är dags för oss att släppa taget om varandra. Jag har kämpat för att ge dig det du behöver, men tyvärr måste jag inse att det inte går längre.

Jag letar efter ditt nya hem som har hundvana, tålamod, kärlek och tid. Ett hem som finns där tills du tar ditt sista andetag. Du ska inte behöva vara ensam långa stunder om dagarna mer och du ska inte behöva bo i en stadsmiljö som gör dig mer osäker och stressad.

Du är en kärleksfull, sprallig och krävande hund. Du behöver aktiveras, få vara med om dagarna och du behöver fortsätta jobba på att bli lite mer säker i dig själv. Du behöver även få din medicin varje dag eftersom du är allergisk.

Ditt nya hem ska inte vara fullt med andra djur, för du kommer bara vilja bita ihjäl dom...iaf till en början. Små barn är också obehagliga. Hur som helst så kommer du behöva få lite tid på dig att lära känna din nya familj innan flytten mot landet går av stapeln.

Franko, det här blir bra ska du se! Jag älskar dig och släpper inte dig förrän vi hittat det vi söker."


Har lite svårt att förstå den här typen av annonser.
Ehh jag med! Vad är det för dravel? :eek:
 
"Mitt hjärta, det är dags för oss att släppa taget om varandra. Jag har kämpat för att ge dig det du behöver, men tyvärr måste jag inse att det inte går längre.

Jag letar efter ditt nya hem som har hundvana, tålamod, kärlek och tid. Ett hem som finns där tills du tar ditt sista andetag. Du ska inte behöva vara ensam långa stunder om dagarna mer och du ska inte behöva bo i en stadsmiljö som gör dig mer osäker och stressad.

Du är en kärleksfull, sprallig och krävande hund. Du behöver aktiveras, få vara med om dagarna och du behöver fortsätta jobba på att bli lite mer säker i dig själv. Du behöver även få din medicin varje dag eftersom du är allergisk.

Ditt nya hem ska inte vara fullt med andra djur, för du kommer bara vilja bita ihjäl dom...iaf till en början. Små barn är också obehagliga. Hur som helst så kommer du behöva få lite tid på dig att lära känna din nya familj innan flytten mot landet går av stapeln.

Franko, det här blir bra ska du se! Jag älskar dig och släpper inte dig förrän vi hittat det vi söker."


Har lite svårt att förstå den här typen av annonser.
Den är i alla fall ärlig om problemen.
 
Saxat från en annons om Rhodesian Ridgeback-valpar:

//...Därav namnet Lejonhund, som de flesta säkert har hört någon gång. Det finns till och med berättelser som säger att det är 2% lejonblod i våra Rhodesian...//

//...Min prisbild bygger på ett grundpris på 15000 Sek, sedan adderar jag 1000 Sek för varje championtitel, med maxtak vid 21000 Sek. Pappan till dessa valpar har väldigt många championtitlar. Detta gör jag för att hanhundsägarna (i detta fall då Zulu inte har lyckats så bra i utställningsringen) ska krediteras för allt arbete han/hon har lagt ner på sin hund. Avbetalning är en möjlighet...//


Valparna kostar 21000 :D
 
Saxat från en annons om Rhodesian Ridgeback-valpar:

//...Därav namnet Lejonhund, som de flesta säkert har hört någon gång. Det finns till och med berättelser som säger att det är 2% lejonblod i våra Rhodesian...//

//...Min prisbild bygger på ett grundpris på 15000 Sek, sedan adderar jag 1000 Sek för varje championtitel, med maxtak vid 21000 Sek. Pappan till dessa valpar har väldigt många championtitlar. Detta gör jag för att hanhundsägarna (i detta fall då Zulu inte har lyckats så bra i utställningsringen) ska krediteras för allt arbete han/hon har lagt ner på sin hund. Avbetalning är en möjlighet...//


Valparna kostar 21000 :D
2% lejonblod.....där försvann trovärdigheten för den uppfödaren :D
 
Annonsen (Det börjar bra. Vettiga prioriteringar här!)
"Looking for black and white with a blaze border collie puppy"
Det omedelbara svaret, för vem bryr sig om detaljer?
"Not got a collie but have a labradoodle black with a white chest. "

Haha, till salu eller till avel?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 275
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 006
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 805
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 775
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp