Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Saxat från en annons om Rhodesian Ridgeback-valpar:

//...Därav namnet Lejonhund, som de flesta säkert har hört någon gång. Det finns till och med berättelser som säger att det är 2% lejonblod i våra Rhodesian...//

//...Min prisbild bygger på ett grundpris på 15000 Sek, sedan adderar jag 1000 Sek för varje championtitel, med maxtak vid 21000 Sek. Pappan till dessa valpar har väldigt många championtitlar. Detta gör jag för att hanhundsägarna (i detta fall då Zulu inte har lyckats så bra i utställningsringen) ska krediteras för allt arbete han/hon har lagt ner på sin hund. Avbetalning är en möjlighet...//


Valparna kostar 21000 :D

2% lejon O_o

Vilket genetiskt geni denna människa är. De borde ge sig på att även föda upp kentaurer och enhörningar.
Uppfödaren kanske är sjöjungfru :cautious:
 
Blandningen amstaff/siberian husky/schäfer :angel:

Och den långa beskrivningen fascinerar mig. Bl a:

"Utifrån deras föräldrars egenskaper samt rastypiska egenskaper så är vi övertygade om att dessa valpar kommer bli helt fantastiska! Både lättdresserade och charmiga! Oavsett om du söker en hund att ta med dig i skogen, på kontoret, i bilen, eller att ha bredvid dig i soffan".
"Våran idé som uppfödare är att valparna tidigt ska känna en samhörighet med resten av familjen" Eh, ja? Vad unikt.
Står ingenstans i annonsen vad den blandningen kommer att kräva. Det är ju tigrerade nallebjörnar som kommer att bli lättlärda liksom.
Anar jag att dessa kommer dyka upp på blocket igen sen om ett halvår med typ orsaken "säljes pga allergi" eller "säljes pga ändrade familjeförhållanden"?
 
Blandningen amstaff/siberian husky/schäfer :angel:

Och den långa beskrivningen fascinerar mig. Bl a:

"Utifrån deras föräldrars egenskaper samt rastypiska egenskaper så är vi övertygade om att dessa valpar kommer bli helt fantastiska! Både lättdresserade och charmiga! Oavsett om du söker en hund att ta med dig i skogen, på kontoret, i bilen, eller att ha bredvid dig i soffan".
"Våran idé som uppfödare är att valparna tidigt ska känna en samhörighet med resten av familjen" Eh, ja? Vad unikt.
Står ingenstans i annonsen vad den blandningen kommer att kräva. Det är ju tigrerade nallebjörnar som kommer att bli lättlärda liksom.
Anar jag att dessa kommer dyka upp på blocket igen sen om ett halvår med typ orsaken "säljes pga allergi" eller "säljes pga ändrade familjeförhållanden"?

Om rastypiska egenskaper slår igenom så blir det fantastiskt krävande hundar iaf.
 
Inte så rolig annons mer än att priset är lite skrattretande.

8000:- för en 3 år gammal Schäfer med HD:C ED:1 och noll meriter och inget MH.
Hälsostatusen i släkten är inte så hallon så index har hamnat på 88/87 :meh:.

Den känns prisvärd!
 
Inte så rolig annons mer än att priset är lite skrattretande.

8000:- för en 3 år gammal Schäfer med HD:C ED:1 och noll meriter och inget MH.
Hälsostatusen i släkten är inte så hallon så index har hamnat på 88/87 :meh:.

Den känns prisvärd!
Jag såg den annonsen jag med,men jag tror alla som inte ska avla :turd: i indexen.
 
Jag såg den annonsen jag med,men jag tror alla som inte ska avla :turd: i indexen.

Eftersom hunden har anmärkning både fram och bak så pekar så lågt index på vart det kan barka hän, så det borde vara intressant :cautious:
 
Inte så rolig annons mer än att priset är lite skrattretande.

8000:- för en 3 år gammal Schäfer med HD:C ED:1 och noll meriter och inget MH.
Hälsostatusen i släkten är inte så hallon så index har hamnat på 88/87 :meh:.

Den känns prisvärd!
Jag vet en som köpte ungefär dito med samma pris. I slutet på nittiotalet!!
Allt går tydligen att sälja. Den var trevlig så det var ju något i alla fall. ..
 
Finns en tjej på Facebook som lurar folk på handpenningen för en påhittad hund. Så idag skrev hon till mig och erbjöd bland annat en 7 månaders King Charles Cavalier Spaniel på 15-20 kg. :meh:
Förutom lurendrejeriet - jäklar vilken fett cavalier det hade varit! :eek:
De cavalierer vi har haft (under uppväxten) låg visserligen över vad rasstandarden anger (de vägde ca 11 kg) och var då inte överviktiga. Men 15-20 kg! Hon kan inte ha koll på rasen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 275
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 006
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 805
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 775
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp