Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förutom lurendrejeriet - jäklar vilken fett cavalier det hade varit! :eek:
De cavalierer vi har haft (under uppväxten) låg visserligen över vad rasstandarden anger (de vägde ca 11 kg) och var då inte överviktiga. Men 15-20 kg! Hon kan inte ha koll på rasen.
Den var bara 7 månader dessutom! Men nej, hon verkar inte helt insatt i vad hon "säljer". Erbjöd först en svart långhårig schäfer (eller bilen hon stulit var på en sådan) men när jag sa att jag inte sökte en så stor hund hittade hon på denna.
 
Ur en labradoodle-annons..
"Med valpen följer stamtavla, köpeavtal, skötselråd, syskonens adress."

Jag skulle tycka det var asläskigt om en uppfödare jag köper valp av berättar för främlingar vart jag bor :nailbiting:
Just "syskonfamiljegemenskapen" tror jag är signifikativt för en doodleägare. "-Vi är en enda stooor familj".
 
Just "syskonfamiljegemenskapen" tror jag är signifikativt för en doodleägare. "-Vi är en enda stooor familj".
Just den biten är väl inte speciellt för doodles dock?
I min ras har man rätt mycket utbyte mellan de som köpt ur samma kull eller samma uppfödare. Man har koll på var de flesta befinner sig och delar med sig på fb liksom. Grattar "syskonen" på födelsedagen m.m
Jag tycker det är väldigt trevligt. Man delar väl dock inte ut några adresser utan att fråga.
 
Just den biten är väl inte speciellt för doodles dock?
I min ras har man rätt mycket utbyte mellan de som köpt ur samma kull eller samma uppfödare. Man har koll på var de flesta befinner sig och delar med sig på fb liksom. Grattar "syskonen" på födelsedagen m.m
Jag tycker det är väldigt trevligt. Man delar väl dock inte ut några adresser utan att fråga.
Min ras har också träffar. Men det är inte ett säljargument i någon större utsträckning.
 
Alltså. Jag har tänkt länge att jag ska kolla upp de där "labradoodle" för det är ju inte rimligt med 30000 för en blandras. Jag har tänkt att ni hittat extremfall men nejdå, de verkar gå för mellan 20-30'. Det är ju helt sjukt! Och så himla roliga annonser. Namn för hur länge sedan man blandade raserna osv. Golden doodle och Double doodle. Mina ögon var bra stora när jag läste annonserna :D
 
Just den biten är väl inte speciellt för doodles dock?
I min ras har man rätt mycket utbyte mellan de som köpt ur samma kull eller samma uppfödare. Man har koll på var de flesta befinner sig och delar med sig på fb liksom. Grattar "syskonen" på födelsedagen m.m
Jag tycker det är väldigt trevligt. Man delar väl dock inte ut några adresser utan att fråga.
Precis. Här har vi en fb-grupp för hundar från uppfödaren för de som vill vara med. Smidigt då det skickas påminnelser om röntgen, mh etc. Men adress, nej tack.
 
Finns en tjej på Facebook som lurar folk på handpenningen för en påhittad hund. Så idag skrev hon till mig och erbjöd bland annat en 7 månaders King Charles Cavalier Spaniel på 15-20 kg. :meh:
:rofl:
Det var en fet rackare!
 
Bild på en Irländsk varghund med texten "Svensk Varghund".
Den må vara född i Sverige men den är fortfarande av rasen Irländsk Varghund :cautious:

Eller är jag nu uppfödare av Svensk Shäferhund :confused:
 
Men vad är det för nått med 999 :confused:
Allvarligt, tror de att det låter billigare än 35 000? Orka vela med en krona.
Du tror inte att det är samma säljknep som i affärerna? Att de skriver "endast 89:99 kr" för att få det att låta bliilgare än vad det är.
 
"Nu är första kullen Bugeilgi Mawr Cymreig- födda i Sverige - snart klara att komma till sina nya hem. Bugeilgi Mawr Cymreig är en sällsynt blandras, en vakt/vall hund som ursprungligen utvecklades i Wales. Syftet med denna blandning var att försöka få fram en hund som var bra på att vakta flocken samtidigt som den var är en fantastisk vallhund. "

Jahapp. Då var nästa galning i farten :meh:

Edit: Också denna rubrik :p
Nästan renrasig Pomeranian valp
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 216
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
1 981
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 770
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 735
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp