Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Nu är första kullen Bugeilgi Mawr Cymreig- födda i Sverige - snart klara att komma till sina nya hem. Bugeilgi Mawr Cymreig är en sällsynt blandras, en vakt/vall hund som ursprungligen utvecklades i Wales. Syftet med denna blandning var att försöka få fram en hund som var bra på att vakta flocken samtidigt som den var är en fantastisk vallhund. "

Jahapp. Då var nästa galning i farten :meh:

Edit: Också denna rubrik :p
Nästan renrasig Pomeranian valp

De kostade ju inte skjortan iallafall :up:
Tyckte däremot att jag kände igen några av bilderna i annonsen (på blocket, de kanske har flera). Om valparna är leveransklara nu lär inte bilderna ha funnits så länge?

Och apropå nästan renrasiga valpar, för nån vecka sen såg jag valpar som var "lika delar schäfer, labbe och pudel". Nu var det kanske inte just de raserna, men poängen är att de var lika delar tre olika raser. Hur gick det till? :confused:
 
De kostade ju inte skjortan iallafall :up:
Tyckte däremot att jag kände igen några av bilderna i annonsen (på blocket, de kanske har flera). Om valparna är leveransklara nu lär inte bilderna ha funnits så länge?

Och apropå nästan renrasiga valpar, för nån vecka sen såg jag valpar som var "lika delar schäfer, labbe och pudel". Nu var det kanske inte just de raserna, men poängen är att de var lika delar tre olika raser. Hur gick det till? :confused:
Typ som tre lika när man bakar tårtbotten alltså :d
 
Har ni sett att Agria har skrivit in Labradoodle (stavning?) som egen ras? Känns lite märkligt :confused:
Kanske för att kunna ta ut en försäkringspremie som matchar den blandrasen och att de nu är så vanliga att det är idé att göra det? Jag håller med om att de inte ska stå som någon ras men kanske kan det vara förklaringen? Folksam har sedan länge blandraser uppdelade efter vad de har för (troliga) raser i sig vad jag har förstått.
 
Kanske för att kunna ta ut en försäkringspremie som matchar den blandrasen och att de nu är så vanliga att det är idé att göra det? Jag håller med om att de inte ska stå som någon ras men kanske kan det vara förklaringen? Folksam har sedan länge blandraser uppdelade efter vad de har för (troliga) raser i sig vad jag har förstått.
Ja det förstår jag, men gillar bättre Folksams idé då. Agria har ju en kategori som heter ”Blandras”. Reagerade mest vad de sänder för signaler när de låter den blandrasen ha en egen kategori?
Tillägg: var tvungen att kolla premien på blandras vs labdradoodle, ingen skillnad alls. Är det inte konstigt då den ”rasen” har en egen kategori om inget skiljer dem åt?
 
Ja det förstår jag, men gillar bättre Folksams idé då. Agria har ju en kategori som heter ”Blandras”. Reagerade mest vad de sänder för signaler när de låter den blandrasen ha en egen kategori?
Tillägg: var tvungen att kolla premien på blandras vs labdradoodle, ingen skillnad alls. Är det inte konstigt då den ”rasen” har en egen kategori om inget skiljer dem åt?
Marknadsföring. Personer som köper en labradoodle är så skapta att dom självklart går på grejen att ha en "rasförsäkring". Oavsett om den är dyrare än en blandsrasförsäkring i ett annat bolag.
 
Ja det förstår jag, men gillar bättre Folksams idé då. Agria har ju en kategori som heter ”Blandras”. Reagerade mest vad de sänder för signaler när de låter den blandrasen ha en egen kategori?
Tillägg: var tvungen att kolla premien på blandras vs labdradoodle, ingen skillnad alls. Är det inte konstigt då den ”rasen” har en egen kategori om inget skiljer dem åt?
Jag håller helt med dig. Jag tror som @Luff det är efterfrågan som styr, det folk vill ha köper de om det bara finns tillgängligt.
Funderar vidare, kan det vara så att de försäkrar sådana högre i liv? De flesta fb försäkrar ju blandraser för max 5000 kr i liv.
 
"Nu är första kullen Bugeilgi Mawr Cymreig- födda i Sverige - snart klara att komma till sina nya hem. Bugeilgi Mawr Cymreig är en sällsynt blandras, en vakt/vall hund som ursprungligen utvecklades i Wales. Syftet med denna blandning var att försöka få fram en hund som var bra på att vakta flocken samtidigt som den var är en fantastisk vallhund. "

Jahapp. Då var nästa galning i farten :meh:

Edit: Också denna rubrik :p
Nästan renrasig Pomeranian valp
Den stora frågan blir vad vaktar hunden flocken emot? :confused: Räv? Grävling? Är de verkligen ett jättestort problem så att man måste korsa fram en vakthund till det? Eller örn? För det vore åtminstone lite häftigt :angel: Wales har räv och grävling som största rovdjur, vargen utrotades på 1700 talet och lodjuren ännu tidigare, jag är även rätt så säker på att det inte finns någon större population av björn där heller. :angel:
 
Den stora frågan blir vad vaktar hunden flocken emot? :confused: Räv? Grävling? Är de verkligen ett jättestort problem så att man måste korsa fram en vakthund till det? Eller örn? För det vore åtminstone lite häftigt :angel: Wales har räv och grävling som största rovdjur, vargen utrotades på 1700 talet och lodjuren ännu tidigare, jag är även rätt så säker på att det inte finns någon större population av björn där heller. :angel:

Welshponnyer som rövar betet från fåren? :idea: :D
 
Den stora frågan blir vad vaktar hunden flocken emot? :confused: Räv? Grävling? Är de verkligen ett jättestort problem så att man måste korsa fram en vakthund till det? Eller örn? För det vore åtminstone lite häftigt :angel: Wales har räv och grävling som största rovdjur, vargen utrotades på 1700 talet och lodjuren ännu tidigare, jag är även rätt så säker på att det inte finns någon större population av björn där heller. :angel:
Örnarna lär inte ha problem med att flyga iväg med en pommisblandis.
 
"Har en shih-tzu tik på 4 månader som söker nytt hem då jag tyvärr inte har tid för henne. Har 5 andra hundar."

Men tänkte du inte efter någonting innan du skaffade hund nr sex då? :banghead:
Kan ju vara att någon av de andra hundarna blivit mer krävande än väntat och att just den här var den som passar in sämst i flocken eller ses som lättast att omplacera till rätt hem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 267
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 005
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 795
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 769
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp