Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Annonsen i sin helhet: "Måste köpa häst till mitt bete idag".

Undrar om annonsören fick många svar tro? :meh:

Den annonsören kan säkert få ett gäng svar.
Och jag tycker inte att den är jättekonstig, faktiskt.
Om man fantiserar att man har ett bete, har en häst som ska släppas där men den redan befintliga hästen ska inte vara ensam så man vill ha en som sällskap.
Och det är inte så noga vad det är för slags häst.

Typ, sällskapshäst sökes.
Jag har också sett annonsen och tolkat den som "sällskapshäst sökes".
 
Den annonsören kan säkert få ett gäng svar.
Och jag tycker inte att den är jättekonstig, faktiskt.
Om man fantiserar att man har ett bete, har en häst som ska släppas där men den redan befintliga hästen ska inte vara ensam så man vill ha en som sällskap.
Och det är inte så noga vad det är för slags häst.

Typ, sällskapshäst sökes.
Jag har också sett annonsen och tolkat den som "sällskapshäst sökes".

Jag tolkar den också som att det är en sällskapshäst som sökes, men jag hade aldrig svarat på den även om jag hade haft en häst att sälja som kanske skulle kunna passa in. "Måste köpa en häst till mitt bete idag" låter inte som en köpare som tänkt igenom sitt beslut eller behov sådär jättenoga. Varför vara ute i sista minuten? Vad för slags bete handlar det om? Vad händer när betessäsongen är slut? Må hända att annonsören skulle kunna ge ett vettigare intryck på telefon eller i verkligheten, men som annons tyckte jag den var rätt usel. :)
 
Jag tolkar den också som att det är en sällskapshäst som sökes, men jag hade aldrig svarat på den även om jag hade haft en häst att sälja som kanske skulle kunna passa in. "Måste köpa en häst till mitt bete idag" låter inte som en köpare som tänkt igenom sitt beslut eller behov sådär jättenoga. Varför vara ute i sista minuten? Vad för slags bete handlar det om? Vad händer när betessäsongen är slut? Må hända att annonsören skulle kunna ge ett vettigare intryck på telefon eller i verkligheten, men som annons tyckte jag den var rätt usel. :)

Jag är nog mer förlåtande än du.
Jag gissar att annonsören sökt häst en tid men nu blev det bråttom för betessläpp närmar sig.
 
Såg nyligen en annons på någon som vill låna ut sin häst. Hästen planeras att ridas in om ett par månader. Med andra ord är det den som lånar hästen som ska göra detta? :cautious:

Tycker det här beteendet har blivit vanligare. Ägaren lånar ut sin gröna häst och förväntar sig (?) att den utbildas under tiden, eller de som söker kunniga medryttare som kan utbilda, samt betala för att få rida. Förstår inte varför så många svarar på dessa annonser?

När jag kikade på fodervärdsannonser såg jag också flera annonser från folk som söker fodervärd till typ 1-2 år gamla hästar. En var dessutom hingst. Vet inte riktigt vem som skulle vilja ta emot en åring på foder, men det blir ju väldigt smidigt för ägaren att låna ut hästen under den "tråkiga" perioden då man inte kan rida och hästen bara kostar pengar ;)
 
När jag kikade på fodervärdsannonser såg jag också flera annonser från folk som söker fodervärd till typ 1-2 år gamla hästar. En var dessutom hingst. Vet inte riktigt vem som skulle vilja ta emot en åring på foder, men det blir ju väldigt smidigt för ägaren att låna ut hästen under den "tråkiga" perioden då man inte kan rida och hästen bara kostar pengar ;)

Har också funderat på det men kommit fram till att det kan finnas någon som vill ha bus-sällskap till sin egen unghäst.
 
När jag kikade på fodervärdsannonser såg jag också flera annonser från folk som söker fodervärd till typ 1-2 år gamla hästar. En var dessutom hingst. Vet inte riktigt vem som skulle vilja ta emot en åring på foder, men det blir ju väldigt smidigt för ägaren att låna ut hästen under den "tråkiga" perioden då man inte kan rida och hästen bara kostar pengar ;)

Jag vet flera som har försökt få ut sina unghästar på foder men ingen som faktiskt lyckats.
 
IMG_20180510_145656.png

Jag blir lite upprörd. Jäkla sätt att han helt plötsligt inte cyklade när klockan gick!
Tur Janne är glad i alla.fall!
 
Glömde visst att skriva att det var en Facebook grupp, typ "köp å sälj på vischan".
Annonsören, vi kan kalla honom "Mustascha", hade blivit blåst på en hoj... tror jag. Eller, det var kanske nåt annat. Men var glada. Luras inte. Och man kan inte cykla när klockan gick. Men skicka ett meddelande om att skicka ett meddelande... Eller ring Janne, helt enkelt. Tror jag är en bra idé. Om han är glad, alltså. Men jag är inte helt säker på att han är så himla glad längre. Han kanske är precis som alla vi andra just nu... ohyggligt förvirrad?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
32 33 34
Svar
667
· Visningar
46 586
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 932
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 722
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
571
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp