Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg nyligen en annons på någon som vill låna ut sin häst. Hästen planeras att ridas in om ett par månader. Med andra ord är det den som lånar hästen som ska göra detta? :cautious:

Tycker det här beteendet har blivit vanligare. Ägaren lånar ut sin gröna häst och förväntar sig (?) att den utbildas under tiden, eller de som söker kunniga medryttare som kan utbilda, samt betala för att få rida. Förstår inte varför så många svarar på dessa annonser?

Jag är kanske en av få som skulle kunna ta hem en sån häst enbart för att jag gillar att jobba med unghästar.
Tog hem en häst över vintern pga att han inte kunde hyras ut till ridskola då han ansågs för grön (4åring som i princip var inriden och inte kunde hålla galopp på volt), då var det dock en häst som jag ridit många ggr innan och som låg mig varmt om hjärtat. Och gör än idag, har en halvt fast stående överenskommelse om att få köpa honom när jag har möjlighet igen. En extremt klok liten häst som lär sig saker extremt snabbt, men som kan vara lite speciell
 
Annons på medryttarsida som söker person över 18 år med unghästvana som vill pyssla "i överflöd", helst tillgänglig dagtid. Ingen ridning kan erbjudas då de bara har unghästar och avelsston.

Så.. egentligen obetald kvalificerad arbetskraft?:banghead:
 
Är det bara i min håla folk skriver så konstiga annonser så man får ont i huvet?!
:D :confused: :angel:
IMG_20180515_141528.png
 
När folk skriver rubriker som "fantastisk unghäst med oändlig potential" och liknande och det visar sig vara en egenuppfödd korsning (mellan varmblodstravare och grannens halvblodsunghingst) som redan hunnit bli typ sju år som knappt kan galoppskänkeln än mindre varit ute på tävlingar:cautious:
Varken potentiell eller fantastisk i mina ögon:meh:
 
Får man länka till annonser? Eller är det kopiera texten som gäller??

Bästa annons jag läst på länge läste jag nyss :rofl:
 
"Finns väldigt mkt positivt att berätta om henne (som hur kul det vore om ngn skulle vilja trickträna henne) och roliga anekdoter att berätta (som när jag fastnade i en snödriva i diket och hur (Hästens namn) fick bärga mig upp på vägen medan jag hängde som en strandad val i ett grimskaft runt hennes hals) men det blir lätt att jag skriver en roman om henne då. Så det ”negativa” är lättare att räkna upp. Hon är glosögd vilket ger henne ett opålitligt ansiktsuttryck. Hon blir framfusig när hon ser godis. Slutligen brunsten. Hennes psyke är coolt och positivt även vid brunst så på det märker man ingen skillnad. Men hon gillar att brunsta mot väggar så man får spola av henne ganska ofta då hon inte doftar hallonbåt."

Så - fantastiskt - rolig - annons! :D En inte oansenlig del av mig ville slänga mig på telefonen, trots att det var en alldeles för liten och alldeles för ung häst för min del.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 690
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 956
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 756
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
582
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp