Ännu en CSN-fråga

Masqueradee

Trådstartare
Jag har en fråga angående CSN. Det är så att förra terminen läste jag två 15-poängs kurser och en 7.5a. Den första 15hp-kursen klarade jag inte tentan på och den var på 10hp, missade första omtenta-tillfället (kunde ej avanmäla mig), klarade inte andra gången (då jag faktiskt skrev omtentan) och kommer nu skriva tentan en tredje gång om ca två veckor. Jag är livrädd att jag inte ska klara tentan vilket innebär att jag inte har tillräckligt med poäng för att få CSN till nästa termin.
Nu till min fråga, jag har två små uppgifter kvar till 7.5-kursen, om jag gör klart dessa och får 7.5-hp, visst är jag studiemedelsberättigad till nästa termin även om jag lyckas missa tentan även denna gång?
Om jag klarar 7.5-kursen kommer jag ha 22.5hp från förra terminen, men självklart satsar jag på att klara tentan men det kan vara skönt att ha en plan-b!
Jag läser ingenting denna termin och har därför inte CSN-problemet just nu, men till hösten ska jag antagligen börja läsa heltid på annan ort och är därför i behov av CSN.
Hoppas ni förstår min fråga :)
 
Jag hängde inte riktigt med på det där, men CSN bryr sig inte om varifrån poängen kommer, de kollar bara på om du fick ihop tillräckligt många poäng totalt. Så om jag förstår dig rätt så ska 7,5hp-kursen räcka då :)
 
Jag hängde inte riktigt med på det där, men CSN bryr sig inte om varifrån poängen kommer, de kollar bara på om du fick ihop tillräckligt många poäng totalt. Så om jag förstår dig rätt så ska 7,5hp-kursen räcka då :)

Haha, det var ungefär det jag menade, om det spelade någon roll vart poängen kom ifrån ^^ Blir själv så snurrig när det är dags att räkna poäng, men 22.5p lär alltså räcka för att få CSN nästa termin?
 
Alltså så länge du har klarat av en tillräckligt stor del (tror det är 80%) av dina studier du fått CSN för så ska det inte vara något problem
 
Så man räknar per år, inte per termin?
Beror på om man har sökt för ett år eller för en termin. Har man bara sökt studiemedel för en termin prövar de igen när man söker (exempelvis nästa termin), men har man sökt för ett år får man hela året och sedan gör de en ny prövning när man söker igen. :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Jag har pluggat heltid på universitet 2 år och har nu påbörjat sista året. Har alltså 120 hp då jag är i fas med allting. Jag läste...
Svar
3
· Visningar
434
Senast: Manji
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 351
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Måste bara få skriva av mig här och få lite råd över min situation. Jag har pluggat 2 terminer snart på universitetet, det har varit en...
Svar
4
· Visningar
851
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Hej! Undrar om det är någon av er som vet hur det fungerar med studiestöd från csn på högskolenivå om personen inte ligger i fas med...
Svar
2
· Visningar
394
Senast: ifuh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp