Anti-skall mot pip/gnäll

MiniLi

Trådstartare
Jag har gett upp mot slyngelns ovana att gnälla/pipa/yla i frustration/förväntan när han tycker synd om sig själv (läs: när han sitter i bil/bur/uppbunden medan jag tränar den andra hunden) och vill testa ett anti-skall halsband i dessa situationer. Frågan är bara om de flesta halsband reagerar även för denna typ av oljud eller om det är just skall?
Läste nämligen i beskrivningen till ett halsband att "det skiljer på skall och andra ljud genom att känna av både skall och halsvibration med hjälp av en patenterad sensor".

Någon som har testat och kan ge en fingervisning kring vilket halsband som kan tänkas vara aktuellt?
Jag vill helst ha ett sånt som sprayar luft, utan dofter eller ljud.

(Undanber mig åsikter kring den eventuella lämpligheten i att använda den här typen av metoder, hade inte ens tänkt tanken om jag inte ihärdigt tränat på andra sätt väldigt länge)
 
Jag har gett upp mot slyngelns ovana att gnälla/pipa/yla i frustration/förväntan när han tycker synd om sig själv (läs: när han sitter i bil/bur/uppbunden medan jag tränar den andra hunden) och vill testa ett anti-skall halsband i dessa situationer. Frågan är bara om de flesta halsband reagerar även för denna typ av oljud eller om det är just skall?
Läste nämligen i beskrivningen till ett halsband att "det skiljer på skall och andra ljud genom att känna av både skall och halsvibration med hjälp av en patenterad sensor".

Någon som har testat och kan ge en fingervisning kring vilket halsband som kan tänkas vara aktuellt?
Jag vill helst ha ett sånt som sprayar luft, utan dofter eller ljud.

(Undanber mig åsikter kring den eventuella lämpligheten i att använda den här typen av metoder, hade inte ens tänkt tanken om jag inte ihärdigt tränat på andra sätt väldigt länge)

Mitt antiskall reagerade inte på morr i alla fall, ska kolla om det går att se vilket märke det är.
 
Jag har gett upp mot slyngelns ovana att gnälla/pipa/yla i frustration/förväntan när han tycker synd om sig själv (läs: när han sitter i bil/bur/uppbunden medan jag tränar den andra hunden) och vill testa ett anti-skall halsband i dessa situationer. Frågan är bara om de flesta halsband reagerar även för denna typ av oljud eller om det är just skall?
Läste nämligen i beskrivningen till ett halsband att "det skiljer på skall och andra ljud genom att känna av både skall och halsvibration med hjälp av en patenterad sensor".

Någon som har testat och kan ge en fingervisning kring vilket halsband som kan tänkas vara aktuellt?
Jag vill helst ha ett sånt som sprayar luft, utan dofter eller ljud.

(Undanber mig åsikter kring den eventuella lämpligheten i att använda den här typen av metoder, hade inte ens tänkt tanken om jag inte ihärdigt tränat på andra sätt väldigt länge)
Finns det inte sånna med en remote control? Elhansband finns ju med en liten dosa där man själv kan aktivera den i lämpligt läge, kan tycka att det nog borde finnas för sprejhalsband också, men hur vida det går att hitta något som sprutar luft vette tusan. Dock kan man ju byta citronvätskan mot vatten om man känner för det.
 
Finns det inte sånna med en remote control? Elhansband finns ju med en liten dosa där man själv kan aktivera den i lämpligt läge, kan tycka att det nog borde finnas för sprejhalsband också, men hur vida det går att hitta något som sprutar luft vette tusan. Dock kan man ju byta citronvätskan mot vatten om man känner för det.
Det är ju ett alternativ om jag inte hittar annat! Har sett att det finns någon typ, men de är rätt dyra..
 
Mitt reagerar på skallpip, halvyl men min gamle satte i system att pipa bara precis så lågt att det inte löser ut. Nu är han en extremt provokativ, testande och uträknande historia. Schäfern har ex inte fattat att man kan sänka volymen på sig själv..,
 
Jag provade för ett gäng år sedan på spetsen med samma problematik. Tog honom ca 2 minuter att prova sig fram till vad som löste ut och inte. Den löste bara ut vid regelrätta skall.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 375
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Långt men jag hoppas ni orkar läsa ändå! Vår nyss fyllda 1 åriga golden har på sista tiden haft lett att jaga upp sig i förväntan...
Svar
5
· Visningar
2 318

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp