Äntligen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja äntligen! :-). (Men det finns en hake - arbetsgivaren bestämmer fortfarande om vilka aktiviteter som man får bidrag för).
 
Ja äntligen! :-). (Men det finns en hake - arbetsgivaren bestämmer fortfarande om vilka aktiviteter som man får bidrag för).
Absolut men förhoppningsvis blir det svårare att motivera varför man skulle förbjuda ridsport när SKV godkänner det, och jag kan tänka mig att om man godkänner golf, vilket många spelar, så får man vackert godkänna ridsport också. Jag hoppas AG kan se fördelarna med glada anställda :)
 
Det kommer dock troligen endast omfatta ridskoleverksamhet. Varken personlig tränare eller medlemsavgift är idagsläget godkänt och det ska fortfarande vara enklare form av motion. Dvs du får inte använda ditt friskvårdsbidrag på ett lyxigt gym för 18 000 även om summan från ditt jobb är detsamma oavsett vart du spenderar den. Det kommer sätta käppar i hjulet för privatryttare.
 
Det kommer dock troligen endast omfatta ridskoleverksamhet. Varken personlig tränare eller medlemsavgift är idagsläget godkänt och det ska fortfarande vara enklare form av motion. Dvs du får inte använda ditt friskvårdsbidrag på ett lyxigt gym för 18 000 även om summan från ditt jobb är detsamma oavsett vart du spenderar den. Det kommer sätta käppar i hjulet för privatryttare.

Väldigt trist om det är så!

Träning som träning oavsett om man rider på privathäst för tränare eller på ridskolehäst för ridlärare.

Jag ska lämna in iaf trots att jag rider på privathäst (inte min) men det är iaf gruppträning på ryttarförening.

Medlemsavgift ingår inte i friskvårdsbidraget och har aldrig gjort oavsett idrott/gym. Jag hade gymkort för några år sen och då fick man inte för medlemsavgiften utan bara för själva gymkortet. Ingen nyhet.
 
Väldigt trist om det är så!

Träning som träning oavsett om man rider på privathäst för tränare eller på ridskolehäst för ridlärare.

Jag ska lämna in iaf trots att jag rider på privathäst (inte min) men det är iaf gruppträning på ryttarförening.[/QUO

Grupp är troligen mer ok. särskilt om du inte tränar för mer än 5-6000 per år.
 
Det lär de göra.

Baserat på vad? Det är AG som bestämmer vad de vill ge friskvårdsbidrag för. Och ingen aning hur AG ställer sig. Däremot Skatteverket lär inte ha minsta synpunkt på det nej. Men AG vet jag inte. Jag tror dock de brukat godkänna allt på "listan" - Dvs allt SKV godkänt. Fortsätter de så borde de godkänna mitt ridhuskort nu. Men återstår att se
 
Det kom ju en del definitioner igår, både ridhuskort och träning med egen häst kommer att vara ok.

Fast AG väljer i slutänden så gäller de är med på tåget med. Ridhuskort är ju skattemässigt noll problem då hyra av hall etc godkänts redan innan (men andra sporter).
 
Fast AG väljer i slutänden så gäller de är med på tåget med. Ridhuskort är ju skattemässigt noll problem då hyra av hall etc godkänts redan innan (men andra sporter).

Självklart men tråden handlar väl om SKVs regeländring?

Eftersom den som drev rättsfallet företräder ett dotterbolag till min AG räknar jag personligen stenkallt med att inte få några begränsningar :cool: .
 
Självklart men tråden handlar väl om SKVs regeländring?

Eftersom den som drev rättsfallet företräder ett dotterbolag till min AG räknar jag personligen stenkallt med att inte få några begränsningar :cool: .

Javisst gör den det. Men det är bra att folk vet att AG avgör så man inte tror att nu är det självklart att alla får friskvårdsbidrag för... alla KAN få, rent juridiskt dock :)
 
Baserat på vad? Det är AG som bestämmer vad de vill ge friskvårdsbidrag för. Och ingen aning hur AG ställer sig. Däremot Skatteverket lär inte ha minsta synpunkt på det nej. Men AG vet jag inte. Jag tror dock de brukat godkänna allt på "listan" - Dvs allt SKV godkänt. Fortsätter de så borde de godkänna mitt ridhuskort nu. Men återstår att se

Baserat på just det du skriver: Skatteverket beskriver det som ett exempel på vad som kan räknas som friskvård.
Många arbetsgivare följer ju skatteverkets bedömningar. Alltså lär de, om du bifogar skatteverkets text, godkänna.

Jag har tänkt mig att bifoga beslutet till chefen så det inte blir något missförstånd utifrån att de flesta arbetsgivare troligen inte är lika uppdaterade som vi hästfolk gällande just det här beslutet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, någon som vet hur de olika märkena på rundbalsnät ligger i storlek? Vi har haft dom från granngården, hansbro sport lr va dom nu...
Svar
4
· Visningar
408
Samhälle TV4 storsatsar på ny serie i höst. Start 2 september. Vilka är dom skarpaste knivarna i lådan och vilka är förrädare. Vilka är ni...
Svar
6
· Visningar
1 017
Senast: Sel
·
Kläder & Bli fin Behöver hjälp med att köpa ny väska. Har hittat 2 potentiella: Gillar denna men är inte säker på att det går ner en 50 cls flaska i...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 669
Hästmänniskan Hej! Måste få ventilera mig lite och hoppas på att få lite kloka ord. De senaste åren har varit kaos för mig både jobb och hästar. Har...
Svar
18
· Visningar
2 471
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp