Använder du vitt schabrak till vardags?

Nej, eftersom jag inte tycker det är snyggt med vitt schabrak utan vita ridbyxor och kavaj/tävlingsmundering på ryttaren.
 
Nej, de gånger det hänt är lätträknade. Tycker det är opraktiskt, blir skitigt direkt o framförallt svårt att matcha snyggt utan tävlingsmundering. Tycker helt enkelt att schabrak i snygga färger är finare till träning/hemmaridning :)
 
Ibland, har ett gammalt slitet som jag har när det regnar och när hästen fäller.
Det andra vita är lite litet till sadeln och det tredje har hela stropp hållare och de är för korta för hoppsadeln. Så använder dem inte, inte ens på tävling.
Kommer jag ngn gång ut på dressyr tävling så kommer jag ha ngt av vardags dressyr schabraken. Har inte råd med ett vitt schabrak som används en gång om året :p
 
nej, ser bara dassigt ut på min skimmmel. Använder aldrig vitt på honom.
,Men när jag haft andra färger på häst har jag använt vitt även till vardags :)
 
Ja, det händer. Det vita schabrak jag har är ett i sammet med guld/silver-paspoal och hästens namn broderat i guld. Köptes inför det som jag i tonåren trodde var sista ridturen (kadriljuppvisning) någonsin på den älskade lägerhästen, och jag tyckte att det var underbart vackert. Idag äger jag hästen och tycker att det är ganska fult, så det är reservschabrak som används när de andra schabraken till hoppsadeln är i tvätten :p . Det är det enda vita jag äger till hästen.
Till tävling kommer jag inte att använda vitt öht, utan satsa på créme/gräddvitt schabrak och fodring på tränset. Dels för att hästen ser smutsig ut i vitt, dels för att jag tycker att creme/gräddvitt är snyggare än kritvitt till den mörkbruna utrustningen.
 
Jag kunde inte låta bli så jag köpte det vita jag spanat på ett tag. Men har kollat på det blåa som finns likadant men med guldstrass, men detta var så mycket snyggare i verkligheten. Det får vara vitt så länge det går :p

img_20140424_203035_535959ed9606ee480b3e0565.jpg


2014-04-24_203426_53595ac2e087c322d1014349.png
 
Nästan alltid.. Vet inte varför, tycker det är snyggt till vardags, opraktiskt men det är nog en vana, tvättar ganska ofta :o
 
Jag använder vitt då o då. Jag tävlar inte så är fin till vardags istället ;)
Har ofta lindor också
 

Liknande trådar

Utrustning Som rubriken lyder. Rider du med säkerhetsväst? Rider du inte med säkerhetsväst? Varför? 😊
2 3
Svar
42
· Visningar
2 988
Senast: sweep
·
Kropp & Själ Känner att det var svårt att hitta en bra rubrik. Men är ni nöjda med er vardag? Jag känner mig missnöjd, men vet inte vad jag skulle...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
2 926
Senast: Inte_Ung
·
Utrustning Vart har ni köpt era galgar till schabrak och stövlar?
Svar
5
· Visningar
534
Senast: Boomshaklak
·
Hästmänniskan Ja, som rubriken lyder ovan. Vad tycker ni är ok/ inte ok skäl att lämna tillbaka foderhäst? Hög ålder på hästen? Krämpor? Personkemi...
Svar
8
· Visningar
1 031
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp