Zorro

Trådstartare
Finns det någon bra app eller något bra spel där barn kan lära sig om hästar och deras utrustning?
 
Det finns en app som heter ridsportsappen, den handlar om de olika tävlingsgrenarna med fokus på tävling men väldigt kul och lärorik! Även hästappen verkar bra men för lite yngre barn tror jag :)
 
Tyvärr är det dåligt med det. Inte ens den amerikanska marknaden har en shysst app för det ändamålet.
På ridskolan bör (skall) de lära ut allt som står här: http://www.ridsport.se/Hastkunskap/ Så allt annat är väl egentligen överkurs. :D

När det gäller utrustning överlag kan man hänga här på "utrustning" för att spionera på andras utrustningsfrågor. :angel:
 
Tyvärr är det dåligt med det. Inte ens den amerikanska marknaden har en shysst app för det ändamålet.
På ridskolan bör (skall) de lära ut allt som står här: http://www.ridsport.se/Hastkunskap/ Så allt annat är väl egentligen överkurs. :D

När det gäller utrustning överlag kan man hänga här på "utrustning" för att spionera på andras utrustningsfrågor. :angel:
Tack!

Ja, finns givetvis massor att läsa men de har blivit helt hästtokiga och med ett spel blir inlärning både roligare och mer effektivt.

Så det är lite synd att det inte finns bra spel.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 847
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Efter att ha slutat med preventivmedel som satte mensen på paus är det dags nu igen att hålla koll på mensen. Vad använder ni för appar...
2
Svar
25
· Visningar
966
  • Artikel
Hästnyheter Under måndagen lanserade Statens veterinärmedicinska anstalt, SVA, en app som ska förenkla och ge en överblick över hästens...
Svar
0
· Visningar
76
Senast: Gunnar
·
Fritid Jag behöver en app som är pålitlig och som följer i realtid. Man ska inte få info som var aktuell för tio minuter sedan utan var aktuell...
Svar
2
· Visningar
590
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp