Appaloosor se hit!!!

C

chaccoteya

eller blandningar :) har ju själv en korsning appaloosa/vbl hingst och vill veta vad ni rider för appys? vilken gren? och gärna en bild vore trevligt.
Min vill jag gärna ha till Wh, Wp, Trail och reining men vet inte hur väl han platsar som det. Vad tränar/tävlar ni? och kan ni se redan nu vad min kille kommer bli, han är kraftig och bastant likadan som sin far :)

http://therealmccoy.zoomin.se/
 
Sv: Appaloosor se hit!!!

Tjenare!

Jag har ingen egen men jag är ofta vid www.nasbyholm.com och deras uppfödningar! =)
Deras minsting Eagel Eye fick jag lära dricka mjölk då han var svag och inte fick i sig mycket råmjölk, han är min lilla bebis och jag har väldigt starka band till honom!

Dom har nu sålt en av sina avelshingstar "Rocky" ner till skåne tror jag annars stämmer sidan ganska bra . . . mycket nöje!
 
Sv: Appaloosor se hit!!!

Jag har en oprickig! Han fyller fyra 2008, och jag har inte valt gren än, men jag räknar med att starta i lite D-tävlingar till våren och sommaren.
nemo11.jpg
 
Sv: Appaloosor se hit!!!

Jag har flera appaloosor och vi tävlar dem i lite av varje i den mån vi hinner. Har små barn och många hästar så tiden verkar aldrig riktigt räcka till. Vi missar i alla fall inte att åka på Appaloosa EM varje år. Tänk er själva 300 Appaloosor på ett ställe!:)
Olle.jpg


Här är jag och min hingst Ollie, The Delvery Boy PR som, jag hittade hos Joey Jorgenson i Minnesota. Jag fick tjata i över ett halvår för att få köpa honom men nu är han här sedan ett år tillbaka och han är underbar!
www.algonet.se/~alita
 
Sv: Appaloosor se hit!!!

Hej! Jag har ett sto som är korsning arab/appaloosa. jag rider framförallt western på henne. men hon gillar även att hoppa och gå gymkhana.
 
Återuppväcker en gammal tråd då jag i fredags fick hem min (eller ja, snart min) fina kille Cash is King, aka Calle :love:. 3 år och hur lugn och go som helst, vi håller fortfarande på att bekanta oss och han är något fundersam på vad jag är för en men går med på det mesta. Han är utbildad western men riden engelskt, något struligt och han verkar lite förvirrad men då han är så snäll så kommer vi nog lösa det galant. Vi kommer nog köra på någon slags westerndressage i framtiden. :up:

IMG_20140517_235705_zps0c6a453b.jpg
 
...och min oprickiga som jag skulle börjat tävla med 2008 är numera död. Han kom aldrig till några D-tävlingar...
 
Återuppväcker en gammal tråd då jag i fredags fick hem min (eller ja, snart min) fina kille Cash is King, aka Calle :love:. 3 år och hur lugn och go som helst, vi håller fortfarande på att bekanta oss och han är något fundersam på vad jag är för en men går med på det mesta. Han är utbildad western men riden engelskt, något struligt och han verkar lite förvirrad men då han är så snäll så kommer vi nog lösa det galant. Vi kommer nog köra på någon slags westerndressage i framtiden. :up:

IMG_20140517_235705_zps0c6a453b.jpg

Honom känner jag ;) Jag kan tänka mig att det blev lite tokigt med den engelska ridningen, synd att han inte blev utsatt på annons innan han hamnade på foder. Men med tanke på de lovord han fick av AAJ så kommer det nog gå jättebra att räta ut det igen :)

Jätteroligt att se honom här och få fortsätta följa honom!
 
Honom känner jag ;) Jag kan tänka mig att det blev lite tokigt med den engelska ridningen, synd att han inte blev utsatt på annons innan han hamnade på foder. Men med tanke på de lovord han fick av AAJ så kommer det nog gå jättebra att räta ut det igen :)

Jätteroligt att se honom här och få fortsätta följa honom!

Vad kul :D Jo han sattes ut på annons i mars tror jag det var, då hade jag första kontakten med ägaren. Hon fick lämna in honom på tillridning och sen hämtade jag honom så fort som möjligt...
 
Vad spännande, då har du ju fått vänta ett tag och då brukar det vara ännu mer spännande när man väl får hem hästen :D Jag väntade själv 2-3 månader från att jag tittade på min fröken tills jag hämtade hem henne :)

Är han tillriden på AAJ också? Vet att han är inriden där åtminstone :) Bra grunder ska han ju ha iaf, när jag red honom i Augusti så höll han som bäst på att lära sig neckreining :) Träffade honom senast för en månad sen ungefär, jag blev så imponerad av att han stod helt stilla och bara väntade medan jag stod och pratade med tjejen som red honom då, inte en tanke på att röra sig ur fläcken :)

Vad har du tänkt ha honom till förresten? Ska du rida western eller engelskt?

Hoppas du fortsätter skriva om honom, är alltid roligt att se vad som händer med hästar man lärt känna :)
 
Ja jag har längtat som bara den! Man hinner åtminstone tänka igenom beslutet ordentligt haha :) Vad är din fröken för nått?

Ja jag tror det, inridningen var där iaf. Har bara hört gott om stället så det kändes jättebra. Jo han är väldigt känslig och lyhörd, vilket är underbart då jag försöker rida så mjukt som möjligt. Han är otroligt snäll, lite lillgammal typ :) Jag har inte gjort så mycket med honom här hemma ännu, vi gick en liten promenad igår. Tanken är att han ska få landa lite innan vi börjar bege oss ut. Han är väldigt skeptisk mot nya saker så vi tar det lite lugnt och arbetar från marken tills han känner sig hundra med mig. :)

Jag har tänk att han ska stanna hos mig livet ut så vi kommer nog prova på det mesta! Vi börjar dock med engelskt då jag har störst erfarenhet inom det. :)
 
Haha, ja det hinner man verkligen :D Hon är en Paint :)

Det låter som att ni kommer passa jättebra ihop! Att börja med markarbete innan man hoppar upp är ju dessutom den (tycker jag) bästa approachen, så det funkar där först :)

Det är lite så jag tänker med min med, att jag vill prova mycket olika och se vad vi tillsammans gillar bäst :) Fast jag börjar med western ;)
 
Trevligt, hur gammal? :)

Kul att höra, det känns väldigt bra också :love: Ja precis, grunden är ju så himla viktig!

screenshot_2014-05-21-17-12-57_537dc9e82a6b2255cd33ee4b_zps6befc4d1.png


Igår kväll fick vi springa iväg från myggen :wtf: Skogspromenaden med klättring fick bli joggingtur på traktorstigen istället.. misstänker att jag borde ta mig ut tidigare idag så vi slipper bli uppätna :cautious:
 
Trevligt, hur gammal? :)

Kul att höra, det känns väldigt bra också :love: Ja precis, grunden är ju så himla viktig!

screenshot_2014-05-21-17-12-57_537dc9e82a6b2255cd33ee4b_zps6befc4d1.png


Igår kväll fick vi springa iväg från myggen :wtf: Skogspromenaden med klättring fick bli joggingtur på traktorstigen istället.. misstänker att jag borde ta mig ut tidigare idag så vi slipper bli uppätna :cautious:

Hon är 4 år :)

Ja usch, myggen är hemska! Förstår att det fick bli joggingtur istället :D

Jättefin bild på fina killen!
 
Kul att det är flera som känner igen honom :D

någon som vill lägga en gissning på hur stor han kan bli? just nu är han ca 160 fram och några cm högre bak :d
 
Kul att det är flera som känner igen honom :D

någon som vill lägga en gissning på hur stor han kan bli? just nu är han ca 160 fram och några cm högre bak :d

Jag skulle tro att han hamnar på 1,65-1,68, mycket beroende på att han reds in rätt tidigt och därför nog "växer ikapp" under betet i år och nästa år. Sen vet jag ju hur mycket min växte från 3 till 4, så lite till borde han allt dra iväg :)
 
Jag skulle tro att han hamnar på 1,65-1,68, mycket beroende på att han reds in rätt tidigt och därför nog "växer ikapp" under betet i år och nästa år. Sen vet jag ju hur mycket min växte från 3 till 4, så lite till borde han allt dra iväg :)

Det vore ju toppen, jag har så långa ben :angel:

KL

Lilla snälla hästen har förvandlats till något ilskt monster just nu, anar att det är testning av gränser på gång... Öronen slickade bakåt och bakbenen viftar, tur att lyssnar på en tillsägelse :up:

I veckan blir det bokning av vetrinärbesiktning, spännande :D:nailbiting:
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 002
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
3 891
Senast: Pyrran
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 136
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 686

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp