Appaloosor se hit!!!

Är inne i en svacka. Bara ridning en gång i veckan. Hinner inte mer än så. Till valborg skall Gasellen iväg på tillridning.
Vad ägnar sig @Gotthard åt på dagarna? :-)
 
Är inne i en svacka. Bara ridning en gång i veckan. Hinner inte mer än så. Till valborg skall Gasellen iväg på tillridning.
Vad ägnar sig @Gotthard åt på dagarna? :-)

Hoppsan har visst glömt att svara :rofl: Hur går det för er nu?

Calle står på bete tillsammans med massa får och två hästkompisar, dom har det så himla bra där. 6,5 ha naturbete sammanlagt i olika hagar, öppet landskap så det fläktar hela tiden. Har inte plockat en enda fästing och det är knappt mygg, broms, knott eller flugor i hagen :love: Jag rider honom 1-3 gånger i veckan och det verkar han vara nöjd med. Första veckorna fick han nästan vila helt.

Lite dåliga film-bilder från dagens pass, han har blivit så himla fin!!
calle_zps64mvmgc9.jpg

calle3_zpsaudjeyiu.jpg

calle2_zpsugiyyo2q.jpg
 
Tänkte på dig igår och undrade just hur det gick för er:-) Det ser jättefint ut på bilderna:-)

Gasellen har varit iväg på tillridning. Hon for iväg som en smäcker liten ponny och kom hem som appaloosa...

sa0tAT8Ml-dO8B4tC8itSB-00IYK9-MnFCu59Jf341fI=w508-h903-no
 
Underbart. Vad duktig du är. Och vilken underbar äng du har att jobba på:-)
Vilket fint samarbete ni har tillsammans.
 
Det händer så mycket just nu i ridningen, jättespännande! Jag har ridit rätt länge, 13år.. Men aldrig gått igenom vikten av att placera sittbenen rätt i tex en skänkelvikning.. Detta har såklart resluterat i att det gått jättebra i ena varvet och pannkaka i andra varvet :eek: har undvikit att rida sidvärtes tills jag kunnat ta ut en tränare. men tack vare bra diskussioner med en kompis och att jag ramlade in på en tråd på buke så kom jag på hur man skue göra och vips funkar allting :love: Calle är helt fantastisk, så fort jag gör rätt så går han rätt. Så himla utbildad var han ändå inte och en del saker borde han glömt.. Känns lite konstigt att han är så fantastisk tack vare min ridning :o

Igår red vi perfekta skänkelvikningar och öppna i skritt och trav :D barbacka detsutom! Galoppen har jag mest fokuserat på att ligga på volt och hålla stadig galopp där avbrott sker på min order. Har en tendens att ramla framåt i galoppen, spec barbacka.. Men kom på mig själv att titta ner på mina händer i galoppen, sket i det och tittade upp istället så var problemet med obalanserad galopp borta :rofl: påbörjade någon typ av enkla byten, kom i galopp från kortsidan bröt av till skritt eller trav mellan e och b, fattade ny galopp när vi hittat balansen och det gick hur bra som helst :love:

https://instagram.com/p/7_HhwOnc4h/
Från ett helt ok pass, nu är näsan mer upp och ryttarens händer i bättre position. Dagen efter detta passet åkte vi på payandride LC1 och skrapade ihop 58% trots lång väntan och trött häst :D
 
Film från lite galopparbete :love:

https://instagram.com/p/9EowVPHc6l/

Häst är inne i växtperiod just nu, tvärgrinig och hur trött som helst. Vi har pausat allt arbete och promenerar, rider ut lätta pass och väntar ut det :up: Har möjlighet att ställa in honom på box under nätterna de dagar han är extra trött, vilket är toppen.
 
Vad härligt det ser ut.
Jag har valpfrossa nu så denna höst går mest åt till att leka, kissa, bajsa, sova och klara av jobbet:-)
Stackars Gasellen har fått låååång vila. Jag hoppas vi är klara med renovering och att gubben frigörs från spackelspaden i december så jag kan få tid att sitta på kuskbocken :-)
 
Vad härligt det ser ut.
Jag har valpfrossa nu så denna höst går mest åt till att leka, kissa, bajsa, sova och klara av jobbet:-)
Stackars Gasellen har fått låååång vila. Jag hoppas vi är klara med renovering och att gubben frigörs från spackelspaden i december så jag kan få tid att sitta på kuskbocken :-)

Åh vad mysigt med valp! In med bild :D

Hästskrället är 160 bak och 154 fram.. :rofl: Gått upp 2 storlekar på täcken på 1 år :eek: Han hade 135 förra hösten, 145 i våras och nu 155... Han har aldrig gått mer än 3-5 pass i veckan hittills, 2 i alla gångarter och 2 som är lugna antingen ridning eller promenad/tömkörning/springa lös. Förra veckan blev han barfota, i samband med att snön kom, och ska få vila 4 veckor framåt helt. En gång i veckan får han komma in i ridhuset och springa av sig men annars är det max pyssel :) Får hoppas på att han växer ikapp nu. Hur stor är Gasellen? Vad tar hon i täcken?
 
Här finns en till Appaloosa :). Treåriga Sunny som jag ägt i ca 3mån och håller på och rider in. Men just nu står vi ganska still i utbildningen pga mycket jobb, mörkret, vädret mm..
Hon ska bli engelskriden så vi hör egentligen inte hemma i detta forumet :p.
20151018_122212_zps3apcuqlf.jpg

20150920_173613_zpsx2bbi5er.jpg

20150830_173550_zpsg8lmnuae.jpg
 
Här finns en till Appaloosa :). Treåriga Sunny som jag ägt i ca 3mån och håller på och rider in. Men just nu står vi ganska still i utbildningen pga mycket jobb, mörkret, vädret mm..
Hon ska bli engelskriden så vi hör egentligen inte hemma i detta forumet :p.

Åh vilken fin! Hur gammal är hon? Ser rätt stor ut? :)

Rider också engelskt på min men tänkte att det var bättre och spinna vidare på den befintliga tråden än att starta ny :angel:
 
Tack @Gotthard ! Jag är alldeles förälskad i henne :love:.
Hon är tre. Mätt till 157cm, vilket jag tycker är alldeles lagom då jag gillar små hästar.
Just nu gör vi inte så mycket. Längtar till våren då vi kan komma igång igen.
Har gått lite promenader med sällskap så hon får se sig om lite i världen. Mött lastbilar och traktorer och det har gått bra. Lasttränade igår och det gick bra tyckte jag. Hon har inte åkt mycket transport och när hon flytta hit så hade hon hästsällskap, så det behöver vi träna en del på :)
 
FB_IMG_1456332615624.jpg.html

Här är (förhoppningsvis) en bild på min fina appaloosa!
En kille som är lite sent tagen, men som nu är inriden och utbildad i några månader i reining.
Tänkte slänga ut en fråga här till er, vet ni vart hingsten Cc Dreamer har tagit vägen? Han är min häst pappa och det skulle vara kul om jag hittade honom.
Ha en trevlig dag!
 
FB_IMG_1456332615624.jpg



Här är (förhoppningsvis) en bild på min fina appaloosa!
En kille som är lite sent tagen, men som nu är inriden och utbildad i några månader i reining.
Tänkte slänga ut en fråga här till er, vet ni vart hingsten Cc Dreamer har tagit vägen? Han är min häst pappa och det skulle vara kul om jag hittade honom.
Ha en trevlig dag!
 
Senast ändrad:
FB_IMG_1456332615624.jpg



Här är (förhoppningsvis) en bild på min fina appaloosa!
En kille som är lite sent tagen, men som nu är inriden och utbildad i några månader i reining.
Tänkte slänga ut en fråga här till er, vet ni vart hingsten Cc Dreamer har tagit vägen? Han är min häst pappa och det skulle vara kul om jag hittade honom.
Ha en trevlig dag!

Fin.
Såg den ute på annons, är du köparen? :)
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 983
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
3 883
Senast: Pyrran
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 095
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 685

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Var ska vi resa? Eller göra?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Ulvlek

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp