Är det bara jag som irriterar mig på ICA?

hoppsann

Trådstartare
Det känns som att det snart bara finns ICA-brandade varor på ICA?
Mer och er av de sakerna jag brukade handla tas bort och ersätts av ICA:s eget sortiment.
Det är väl en sak om ersättningsvaran är lika bra som originalet , men när det är sämre! Samt är svårt att utläsa var det kommer ifrån/är tillverkat.

Senast i går fanns inte kycklinglårfilé kvar. Men ICA:s kyckling översvämmade disken.
En speciell kryddsås var också ersatt med ICA:s. Smakar inte lika bra och lämnar dålig andedräkt.
Och det var bara vad jag lade märke till när jag veckohandlade i går.
Vi har inte så många alternativ på matbutiker, så för att handla mycket av det vi brukade ha, får vi åka 5 mil.
Vilket känns onödigt men som vi gör ibland för att fylla på förråden av det som inte längre finns på ICA.

Hur upplever ni det?
 
Handlar på Supermarket, Kvantum och Maxi i stan med jämna mellanrum och kan inte säga att det märkts här. ICA har fler saker i sitt egna sortiment numera men i våra butiker har det hittills inte märkbart knuffat ut annat utan mest gett kunderna fler val.
Får också hem en matkasse från Kvantum varannan vecka och inte ens där är det speciellt många ICA-varor. En basic-grej i stil med simpel tomatsås eller nåt sånt varje vecka men annars är de få ICA-varorna mest I love eco. Det mesta är från andra märken och även lite lokalproducerat.
 
Senast var väl att ica tänkt avbryta samarbetet med Gevalia med motivering att Gevalia höjt priserna genom att ha mindre i förpackningen. Min tanke var att det snarare var en bortförklaring för att fylla kaffehyllan med lite mer ica-märkt.
Undviker så gott det går kedjorna egna varor.
 
Handlar på Supermarket, Kvantum och Maxi i stan med jämna mellanrum och kan inte säga att det märkts här. ICA har fler saker i sitt egna sortiment numera men i våra butiker har det hittills inte märkbart knuffat ut annat utan mest gett kunderna fler val.
Får också hem en matkasse från Kvantum varannan vecka och inte ens där är det speciellt många ICA-varor. En basic-grej i stil med simpel tomatsås eller nåt sånt varje vecka men annars är de få ICA-varorna mest I love eco. Det mesta är från andra märken och även lite lokalproducerat.
Det är ju så man önskar att det skulle vara. :) Men så icke här tyvärr.
 
Jag gillar verkligen inte EMV, speciellt inte ICAs. De är så stora att de kan pressa producentpriserna något fruktansvärt samtidigt som de behåller sin egen vinstmarginal. Jag har absolut inget emot att ett företag går med vinst men med tanke på vinstfördelningen mellan producent - säljare när det gäller EMV tycker jag att det är uppåt väggarna galet.

Så ja, jag försöker verkligen välja bort EMV och har hittills inte hittat någon EMV som är överlägsen i smak eller funktion.
 
Jag gillar verkligen inte EMV, speciellt inte ICAs. De är så stora att de kan pressa producentpriserna något fruktansvärt samtidigt som de behåller sin egen vinstmarginal. Jag har absolut inget emot att ett företag går med vinst men med tanke på vinstfördelningen mellan producent - säljare när det gäller EMV tycker jag att det är uppåt väggarna galet.

Så ja, jag försöker verkligen välja bort EMV och har hittills inte hittat någon EMV som är överlägsen i smak eller funktion.
Deras rengöringsprodukter är riktigt dåliga... I vår butik finns nästan inga Ajax-produkter kvar. Så när vi är på utflykt och passerar ett Citygross skriker jag alltid stooooopp! Och springer in och handlar ett gäng. T.e.x. är deras rosa/lila flaska är oslagbara till badrum. Och går inte att jämföra med ICA:s rosa ersättningsvara...
 
Deras rengöringsprodukter är riktigt dåliga... I vår butik finns nästan inga Ajax-produkter kvar. Så när vi är på utflykt och passerar ett Citygross skriker jag alltid stooooopp! Och springer in och handlar ett gäng. T.e.x. är deras rosa/lila flaska är oslagbara till badrum. Och går inte att jämföra med ICA:s rosa ersättningsvara...
Sant, jag har också köpt rengöringsprodukter någon gång och konstaterat att de varit sämre än riktiga märkesvaror.
 
Senast var väl att ica tänkt avbryta samarbetet med Gevalia med motivering att Gevalia höjt priserna genom att ha mindre i förpackningen. Min tanke var att det snarare var en bortförklaring för att fylla kaffehyllan med lite mer ica-märkt.
Undviker så gott det går kedjorna egna varor.
Nedrans! Det har jag missat helt!
Och jag som gillar en av Gevalias mindre sort. Dricker inte så mycket kaffe så att jag inte har råd att betala för sorten jag vill ha.
Samt tror som du, att det är en ursäkt.
Nu börjar listan bli lång över saknade produkter :(
 
Nedrans! Det har jag missat helt!
Och jag som gillar en av Gevalias mindre sort. Dricker inte så mycket kaffe så att jag inte har råd att betala för sorten jag vill ha.
Samt tror som du, att det är en ursäkt.
Nu börjar listan bli lång över saknade produkter :(
Jag tycker inte att det är så fel. Det är ett jäkla oskick att smyghöja priser genom att göra förpackningen mindre.
 
Själv använder jag grönsåpa och diskmedel enbart för allt, och det blir duoerrent, vill inte ha värre kemikalier än så :)
Funkar inte hos oss tyvärr, även om det är målet att använda så lite som möjligt.
Men vi har så mycket kalk i vattnet att t.ex. holken blir beigebrun av avlagringar på bara på någon månad om man inte håller efter. .
 
Nedrans! Det har jag missat helt!
Och jag som gillar en av Gevalias mindre sort. Dricker inte så mycket kaffe så att jag inte har råd att betala för sorten jag vill ha.
Samt tror som du, att det är en ursäkt.
Nu börjar listan bli lång över saknade produkter :(
Var visst vissa sorter som @mandalaki länkade till. Men tror fortfarande att det är en ursäkt. :cautious:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp