Är förändringen i samhället nödvändigtvis något konstruktivt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har faktiskt väldigt lätt att komma överens med människor IRL. Fast det beror ju på att jag inser vikten av att följa normer IRL.
Vet du vad, och det kommer säkert som en förvåning för dig, vi som skriver här på Bukefalos är riktiga människor som existerar IRL.
Och du kommer illa överens med oss.
Vilket då innebär att du inte kommer överens med en hel massa människor.
 
Vet du vad, och det kommer säkert som en förvåning för dig, vi som skriver här på Bukefalos är riktiga människor som existerar IRL.
Och du kommer illa överens med oss.
Vilket då innebär att du inte kommer överens med en hel massa människor.

Fast det beror ju bara på att jag inte följer era normer online, då det inte får några negativa konsekvenser för mig. Hade vi träffats IRL hade jag följt normerna och blivit uppskattad då jag har många goda sociala sidor.
 
Fast det beror ju bara på att jag inte följer era normer online, då det inte får några negativa konsekvenser för mig.
Det är bara vad du tror.
Vi är som Fantomen.
"Det finns nätter då Bukefalister lämnar forumet och går på stadens gator som vanliga människor."
Wilson_McCoy.png
 
Nej, jag tror inte att något är bättre för att det är vanligare idag än på 1800-talet. Och inte tvärtom heller.

Jag ser inte tatueringar som destruktiva, och inte som konstruktiva heller. De förekommer, och jag ser ingen anledning att moralisera över dess varande eller icke varande. Själv har jag inga, men tycker inte att det gör mig bättre än de som har.

Jag lyssnar på hårdrock och gillar det. Det är väl varken bättre eller sämre än att lyssna på jazz - bara att just jag råkar gilla just hårdrock men inte jazz.

Jag har 20 år gamla kläder i min garderob (och använder dem fortfarande), och jag har betydligt nyare, modernare också. Använder det jag gillar och det som passar för dagen. Vilket mycket väl kan vara en snygg klänning. Eller ett par trasiga jeans. Eller en kort kjol. Eller en lång. Eller... Ja, ni fattar!

Jag kan klä mig i dräkt och pumps och sälja mångmiljonprojekt till mina kunder, likväl som jag kan åka ut till en kund i jeans och converse och hjälpa till att rätta felaktiga transaktioner. Jag kan föra strategiska samtal med VD:n och jag kan dra på mig en overall och gå ut och hjälpa till att inventera fryslagret. Och jag behandlar VD:n och killen på lagret med samma respekt utan tanke på vem av dem som är mest "rätt" att ha som kontakt på LinkedIn. För i min värld behövs båda!

Jag kan klä mig till och föra mig på fina middagar, och jag kan vara skitig med trassligt hår i stallet - och åka o handla på hemvägen!

Jag var gift i 20 år, men är skild idag. Och lycklig särbo. Destruktivt? Konstruktivt? Jag kan konstatera att det i alla fall är RÄTT - för mig!!

Varför moralisera så över andras liv och andras val? Varför måste alla göra lika? Kan vi inte alla bara få vara de personer vi är, istället för att putsa på våra fasader? Är jag mig själv så drar jag ju till mig de personer som gillar MIG - den jag verkligen är! Och det måste vara bättre än att gå runt i fodralklänning och högklackat dagarna i ända och hoppas på att någon med kostym och slips får upp ögonen för mig...?
 
Och det måste vara bättre än att gå runt i fodralklänning och högklackat dagarna i ända och hoppas på att någon med kostym och slips får upp ögonen för mig...?
Jag gick i slitna jeans, flanellskjorta och gympadojor samt svarta MC-kläder i läder.
Dessutom så hade jag fula glasögon.
Och en man med kostym och slips fick upp ögonen för mig.
Vi lever tillsammans i synd sedan 16 år tillbaka.
Hå-hå så det kan gå.

Jag glömde:
Vi lyssnar på både hårdrock och jazz (och en massa annat).
 
Jag gick i slitna jeans, flanellskjorta och gympadojor samt svarta MC-kläder i läder.
Dessutom så hade jag fula glasögon.
Och en man med kostym och slips fick upp ögonen för mig.
Vi lever tillsammans i synd sedan 16 år tillbaka.
Hå-hå så det kan gå.

Jag glömde:
Vi lyssnar på både hårdrock och jazz (och en massa annat).

Ja, han gillade förhoppningsvis DIG mer än glasögonen! :D

Eller så var det inte rätt ändå - ni lever ju i SYND!!! :o:devil::D
 
Det är väl självklart, men vad som funkar i en krets och vid vissa tillfällen funkar inte i andra kretsar och vid andra tillfällen.

Dina kläder är som en magnet. Gå runt i trasiga kläder och piercings överallt och du kommer dra destruktiva människor till dig.

Var välartad och proper och du kommer dra till dig andra bildade människor.
 
Dina kläder är som en magnet. Gå runt i trasiga kläder och piercings överallt och du kommer dra destruktiva människor till dig.

Var välartad och proper och du kommer dra till dig andra bildade människor.

Sen när sitter bildningen i utsidan?! Är det samma bs som att arbetsförmågan sitter i genitalierna?

Jag är både tatuerad och lyssnar på hårdrock. Räknar mig inte som något vidare proper, men skulle likväl säga att jag är attans så bildad och florerar bland i stort sett bara bildade akademiker :confused:
 
Bildning sitter på utsidan på så vis att man förstår att utsidan har betydelse.

Säg det till en av mina i allra högsta grad bildade professorer, erkänd både här i Sverige och utomlands inom sitt område. Eller varför inte Micael Dahlén :angel:
Två exempel på väldigt bildade herrar som vågar bryta lite mot trångsynta normer. Ett par av mina främsta förebilder
 
Jag är både tatuerad och lyssnar på hårdrock. Räknar mig inte som något vidare proper, men skulle likväl säga att jag är attans så bildad och florerar bland i stort sett bara bildade akademiker :confused:

Felet du och många andra i denna tråd gör är att ni bara ser er själva och inte på hur världen faktiskt är. Ja, du kan vara bildad och , lyssna på hårdrock och ha tatueringar men det gör det fortfarande inte till en bra idé att börja lyssna på hårdrock och skaffa massa tatueringar om du ska umgås i akademiska kretsar.
 
Och vad vet du om det?
Inget typ.
För det är inte dina kretsar och det märks så oerhört tydligt på hur du uttrycker dig.
Kläder hjälper inte mot sådant.

Snälla du. Kan du skriva ett inlägg utan att blanda in ett personangrepp. Det visar bara att du inte har något vettigt att komma med.

Jag umgås så gott som enbart med akademiker från medel och överklass och är även det själv. Det är så jag vill ha det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 321
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
3 997
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp