Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.

SiZo

Trådstartare
Här kommer den nya tråden då den förra blev låst.
Tyvärr har jag inga egna nya bilder att bjuda på, så det får bli några gamla!

993053_10151708347856223_938522774_n.jpg


1013686_10151727004716223_1109432121_n.jpg


21437_10151788505931223_434536253_n.jpg


988280_10151787707231223_568683123_n.jpg


Fille är det såklart på alla bilder :D
 
Sv: Arabiska Fullblod

Han är en av få riktigt storväxta araber som också har en massa typ- man behöver inte tvivla på att det är en arab när man ser honom!:)
 
Sv: Arabiska Fullblod

Jätte fin kille brukar kika in här i bland då jag också har en arab. Dock e han inte så ädel o graciös utan mer av den grova typen med päls som en islandshäst Vi rider mest i skogen men tränar även dressyr när andan faller på ( borde vara två gånger i veckan) skulle gärna slänga in en bild men e helt värdelös på det :confused:
 
Sv: Arabiska Fullblod

Hur stor är han? kommer ihåg när han föddes liten pluttis och nu stor, hmm tiden går så ... fort=)
 
Sv: Arabiska Fullblod

Halloj!

Är det bara min häst som har galna (verkligen flippar i hela huvudet och spritter i hela kroppen) vårkänslor???

I förrgår fnattade hon loss totalt för en travare med sulky- hon brukar aldrig bry sig och sen blev hon tokrädd när soptunnan försökte äta upp henne. Igår fick hon flipp på väg till hagen och testade skolor ovan mark och idag hade hon den där blicken när jag skulle ta in henne.. Den där som säger nånting i stil med "pilutta dig, du kan inte ta mig" och sen for hon omkring i säkert 20 min och bockade och sparkade och gnäggade och hade sig. Knäppskalle!!!

Tyvärr tar iPhonen inga bra bilder när häst hoppar runt, så jag har inget bra bildbevis, men hon har verkligen börjat ta ut araben ut russet :-). Hoppas det håller i sig för hon är sjukt kul att hålla på med när man väl fått in henne från hagen :-)

Hmm.. hon blev såhär när jag klippte av lite päls från henne, kan ju vara det förstås...

1522002_612837548752102_784122881_n.jpg


/Lavinia, ömsom skrattar och ömsom får panik och ber till gudarna att skorna stannar på hovarna.
 
Sv: Arabiska Fullblod

Skönt att någon annan också har en vild arab, Lavinia! Min är förhållandevis lugn just nu och jag njuter som bara den! Två "bakut-fnatt" (eftersom vi kom ut på ett öppet fält) och ett brall (eftersom han upptäckte sin egen skugga) under en hel promenad idag. Resten av tiden var han ett litet ljus.

Galishimo är aldrig tråkig i alla fall. Aldrig, aldrig tråkig...


a3.jpg
 
Sv: Arabiska Fullblod

Vad man blir pussa-mule-sugen när man ser er i tråden!

//Milla som inte har en endaste arab kvar och numera är förpassad till storstadsbetongen :D
 
Sv: Arabiska Fullblod

KL

Måste ju bara uppdatera nu när jag klagat tidigare. Jag har hittat sadel till Angelique! Hade ut sadelprovare i lördags, vi hittade 3 sadlar som var värda att provrida, varav jag fastnade för en Globus dressyrsadel. Det var den som låg bäst på Angelique och även den som jag tyckte jag satt bäst i. Så nu kan vi komma vidare. Det roliga i det hela är att sadelutprovaren dessutom tyckte att Angelique såg mer riden ut än vad hon är. Så det verkar som all tömkörning har gett resultat.

Så i lördags blev Angelique riden i trav för första gången, hon skötte sig galant och tyckte det var roligt att få springa lite. :)

Så nu är planen att jobba uppsuttet ca 2 dagar/vecka och att komplettera det med tömkörning och promenader ett tag framöver.
 
Sv: Arabiska Fullblod

Ohhh så skönt att hitta sadel!!!
Vi är många som vet hur det är att leta.

Jag börjar bli smått desperat efter min sadel, vill så gärna kunna rida ordentligt. Jag har funderat på att ta ett lån för att köpa den :o
Men jag vågar inte som läget är nu på jobbet. Ena månaden jobbar jag 200 timmar, nästa får jag bara 120, fruktansvärd ojämn ekonomi som gör att jag gärna håller i pengarna. Fick 2 dåliga månader på raken och då märktes det direkt :(

Men snart kommer semesterersättningen, då får jag råd hursom eftersom jag aldrig faktiskt tar semester.
 
Sv: Arabiska Fullblod

Men du, min har en väldigt pussbar mule- det är bara att komma förbi och pussa lite!!

/Lavinia, vars pålla älskar att pussas
 
Sv: Arabiska Fullblod

Är det sant? har du ingen utlånad på foder eller så heller? förstår att du blir puss-sugen då :nailbiting:
 
Sv: Arabiska Fullblod

Åhhh vad Galishimo var billig igår! Ingenting fungerade! Fick inte honom att skritta utan det blev någon slags piaff eller terre á terre så fort jag tog i honom. Så vi fick återgå till longering och "stå stilla och bli klappad", ungefär som om han var tre år gammal, och inte blivande femåring. :cautious:

Jag blev så sjukt besviken på honom. Tålamod tålamod tålamoood! :banghead:

klapp.jpg


Gårdagens prestation: Halt med klapp. :meh:

.
 
Sv: Arabiska Fullblod

Vissa dagar är bara sådana! Speciellt på vintern tycker jag, har sett många gånger att hästarna blir mer eller mindre halvfnattiga den här årstiden, hästar som i vanliga fall beter sig ytterst sedligt ....

Den där halten med klapp såg ju fin ut i alla fall!:)
 
Sv: Arabiska Fullblod

Vissa dagar är bara sådana! Speciellt på vintern tycker jag, har sett många gånger att hästarna blir mer eller mindre halvfnattiga den här årstiden, hästar som i vanliga fall beter sig ytterst sedligt ....

Den där halten med klapp såg ju fin ut i alla fall!:)


Haha! Tack! Ja nu när du säger det. Han gjorde ju en strålande "halt med klapp" ... :) tack!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Dotterns nya D-ponny, arabiskt fullblod, behöver ett nytt träns. Ni som har erfarenhet av arabiska fullblod, har ni tips på vilka träns...
Svar
2
· Visningar
514
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
47 48 49
Svar
971
· Visningar
63 945
Senast: Vovve
·
Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 638
Senast: Therese1988
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
33
· Visningar
2 700
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • OS i Paris 2024 (dressyr)
  • Fautras
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp