Arbete utan utbildning

Ellajsa

Trådstartare
Ni som har arbete utan att ha utbildat er;
1. Vad jobbar ni med?
2. Hur fick ni reda på jobbet?
3. Trivs ni?
 
1. Vad jobbar ni med?
Lantbruk - piga
2. Hur fick ni reda på jobbet?
Hela sanningen är väl inte att jag helt saknar utbildning då jag hade mjölkat lite på skolan innan. Men det räknas knappt insåg jag när jag kom ut i verkligheten. Jag sökte jobbet via grönajobb.se
Har även jobbat med får HELT utan kunskap om dessa ullbollar.
3. Trivs ni?
Detta är mitt 3:e jobb i lagård och jag älskar mitt jobb.
Fårjobbet trivdes jag inte med men det får min opedagogiska chef ta åt sig äran för.
 
Ni som har arbete utan att ha utbildat er;
1. Vad jobbar ni med?
2. Hur fick ni reda på jobbet?
3. Trivs ni?

Jobbar på kundtjänst som teknisksupport

Platsbanken, kollar alltid efter jobb att söka där, har inga kontakter.

Nej, skulle nästan säga att jag hatar mitt jobb... av många anledningar.
 
jag har kört tidningar i ett halvår, eller ja, har varit anställd vikarie i över ett år, men jobbat "heltid" senaste halvåret. En familjemedlem jobbar där och frågade mig om jag inte kunde tänka mig att vikariera, och på den vägen är det.

I perioder har jag hatat det, typ då man råkar jobba dubbelt så man jobbar 02-20 med enstaka timmes rast mellan 06 och 07, eller mitt i vintern när folk inte snöröjer framför sina brevlådor. I övrigt är det ett bra jobb, man får bra betalt för ganska få timmar, kör man bil kan man lyssna på musik hela nätterna och det är varmt och skönt under vintern. Skönt att vara ifred och jobba när man tycker att det suger eller av andra anledningar inte orkar se människor. Tipsar typ alla över 18 som frågar mig om sommarjobb om att söka vikarietjänst som tidningsbud, och har själv inget emot att jobba så, men är inget jobb jag själv vill ha på heltid hela livet.
 
Ni som har arbete utan att ha utbildat er;
1. Vad jobbar ni med?
2. Hur fick ni reda på jobbet?
3. Trivs ni?
Söker jobb just nu då jag snart slutar studera, men innan studierna hade jag fastanställning inom lokalvård. Sökte det genom platsbanken ( hittat alla mina tidigare arbeten där) , trivdes med arbetsuppgifterna men inte med cheferna som inte gav tillräckligt med tid på objekten:meh:
 
Ni som har arbete utan att ha utbildat er;
1. Vad jobbar ni med?
Lagerarbetare(kör plocktruck)

2. Hur fick ni reda på jobbet?
Skickade in en intresseanmälan på
företagets hemsida. Fick truckutbildning
genom företaget efter en tid.
3. Trivs ni?
Ja. Bra chefer,trevlig personal och bra
lön.
 
1. Vad jobbar ni med?
Teknisk support

2. Hur fick ni reda på jobbet?
Annons på internet

3. Trivs ni?
Ja, jag har utbildat mig gratis genom jobbet och fått en högre position som jag trivs bättre med än just att supporta kunder.
 
Ni som har arbete utan att ha utbildat er;
1. Vad jobbar ni med?
2. Hur fick ni reda på jobbet?
3. Trivs ni?
Numera är jag utbildad och jobbar med det jag utbildat mig till, men efter gymnasiet jobbade jag inom kundtjänst på olika ställen. Samtliga jobb sökte jag via arbetsförmedlingens platsbank. Trivdes på det stora hela bra, förutom på första arbetsplatsen.
 
1. Är butikschef på en smoothiebar.
2. En kompis till mig hade en kompis som lagt upp på hennes fb att dom sökte personal. Skickade in en ansökan till huvudkontoret om heltidsarbete. Fick komma på intervju men blev istället erbjuden jobbet som butikschef för en butik som skulle öppna.
3. Ja. Mycket jobb ibland och mycket att tänka på men det passar mig väldigt bra.
 
1. Vad jobbar ni med?
Djurskötare på mjölkgård

2. Hur fick ni reda på jobbet?
Halkade in på ett bananskal som extrajobbare på helger mm. Slutade med tillsvidareanställning.

3. Trivs ni?
Ja. Nio år sen jag satte min fot på det stället och trivs bra ännu.
 
1. Vad jobbar ni med?
Verksamhetsansvarig

2. Hur fick ni reda på jobbet?
Blev rekommenderad

3. Trivs ni?
Absolut
 
Jobbar inte nu men har jobbat förut. Saknar grundskola och gymnasium men fick jobbet ändå. Det viktigaste kravet var att man kunde tala och förstå svenska.

1. Vad jobbar ni med? Lokalvård på koferenshotell
2. Hur fick ni reda på jobbet? Platsbanken (AF)
3. Trivs ni? I början - ja. Efter några månader - nej.
 
1. Butikschef i en liten butik.

2. Blev tipsad av en kompis att de behövde sommarpersonal och har sedan arbetat mig uppåt

3. Både ja och nej. Det kan vara väldigt segt vissa dagar men det är okej.
 
1. Vad jobbar ni med?
Säljare i en fackhandelsbutik.

2. Hur fick ni reda på jobbet?
Första jobbet sökte jag via arbetsförmedlingen.
Andra och tredje jobbet (inom samma bransch) fick jag genom en spontan-ansökan till vardera butik.

3. Trivs ni?
Med yrket i sig trivs jag, det är kul att träffa kunder jag delar samma intresse som jag.
Däremot trivs jag i nuläget inte alls med hälften utav mina arbetskollegor, vilket gör att jag åter igen söker nytt arbete.
(De andra gångerna jag bytt arbetsplats har det varit för att cheferna försökt fixa och trixa med anställningsformer och rättigheter, vilket jag till slut tröttnade på)
 
Ni som har arbete utan att ha utbildat er;
1. Vad jobbar ni med?
2. Hur fick ni reda på jobbet?
3. Trivs ni?

1. Vägarbetare
2. Hörde via rykten på förra jobbet. Är egentligen utbildad åt något helt annat, men pga lite jobbrist sökte jag till förra jobbet. Blev flaggvakt och jobbade mig uppåt i det företaget. Investerade i ett c-körkort och kom fram till att dåvarande företaget "inte hade mer att ge mig" och kunde nt erbjuda en fast anställning. Åkte och presenterade mig, sökte jobbet och nu har jag snart bara 3,5mån kvar på min provanställning! :D Nya företaget utbildar mig.
3. Jag trivs bra! Rätt tungt ibland och jobbigt när man saknar en del kunskap. Men det ska nog lösa sig i slutänden! Hade egentligen hoppats på att få köra mer lastbil, men det börjar bli mer å mer med det!:laugh:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Efter att ha jobbat med människor i 18 år känner jag att jag är fucking fed up. Jag vill varken möta dem IRL eller via telefon. Kollegor...
Svar
19
· Visningar
2 044
Senast: Scata
·
Skola & Jobb Jag har hemmakontor för första gången i mitt liv och insåg redan vi lunchtid att jag inte har en susning om hur man har "rast" hemma...
2
Svar
37
· Visningar
1 784
Senast: aiquen
·
IT & mobiler Min arbetsgivare vill att vi ska börja använda oss av AI i jobbet och har gett oss i uppdrag att utforska ChatGPT. Är det någon här som...
Svar
12
· Visningar
759
Senast: Paddington
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 166

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp