Bukefalos 28 år!

Arbetsintervju på hotellrum

Mirre

Trådstartare
Sökte jobb som skolfotograf, tog evigheter innan jag fick svar men nu har jag intervju bokad.

Först ringde personen jag ska träffa och preliminärbokade datum, men sade ingenting om var då. Sedan ringde han igen idag och bokade plats och tid.

Intervjun är då på ett hotell och han skulle skicka sms om vilket rum det är. Bara jag som tycker det låter lite märkligt? Eller är det bara jag som är nojig?

Är det vanligt att man bokar hotellrum för intervjuver? Har varit på ett cafe en gång men hotell var något nytt
 
Jag har egentligen ingen aning men det låter märkligt. Personligen har jag aldrig varit med om något liknande.
 
Jag har egentligen ingen aning men det låter märkligt. Personligen har jag aldrig varit med om något liknande.
Inte jag heller.
Om de inte har kontor just här kan de ju boka en plats sas. Men borde vara ett lite mer öppet och mer offentligt ställe då tycker jag
 
Kan du inte be om att träffas på hotellets restaurang?
Förhoppningsvis kan någon annan ge dig ett bättre svar på hur vanligt det är med intervjuer på liknande platser men om du förklarar att du helt enkelt känner dig mer bekväm med en offentlig mötesplats så tror jag inte att arbetsgivaren tar illa upp.
 
Kan du inte be om att träffas på hotellets restaurang?
Förhoppningsvis kan någon annan ge dig ett bättre svar på hur vanligt det är med intervjuer på liknande platser men om du förklarar att du helt enkelt känner dig mer bekväm med en offentlig mötesplats så tror jag inte att arbetsgivaren tar illa upp.
Det skulle jag kunna göra, ska googla på företaget lite också.
 
Inte så himla märkligt, har man inget kontor i den aktuella staden (vilket ju med tanke på verksamheten inte är osannolikt) är ju hotellrum vanligt förekommande som mötesplats. Vissa hotell har små konferensrum, men andra har inte det och då är ett rum mest prisvärt.

Intervjuer och reportage skapas ju ofta på just hotellrum för att det är ett lätt sätt att få en lokal.
 
Jag var på intervju hemma hos en som sökte personal. Första gången jag skulle dit och insåg att det låg i ett villaområde så försökte jag få tag på personen som skulle hålla i det. Dels för att jag trodde att vet var på fel information till mig och dels för att jag faktiskt tyckte det var lite obehagligt. (Hade jag bara förstått innan att det var ett kontor i huset hade det underlättat.)
Andra gången såg jag faktiskt till att någon visste var och när jag skulle dit.
Jag var ju typ 19 och fått en del skamliga förslag innan (även om hen som intervjuade mig i det fallet var seriös).
 
Vill du inte ses inne på rummet så finns det så gott som alltid någon soffa att sitta i nere vid receptionen.

Jag hade väl också tyckt att det var lite udda att sitta inne på rummet med en okänd person och faktiskt speciellt om det var en man, men i någon av hotellets lokaler känns ju okej.

På mitt hotell där jag jobbar finns det ett flertal soffor och bord nere vid receptionen där folk sitter och har möten/träffas.
 
Och för att svara på din fråga, ja, jag har haft ett möte på ett hotellrum. Det var dock för ett hotelljobb där jag skulle jobba administrativt, och de höll på att renovera hela hotellet (inkl. alla konferensrum) :p
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 731
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så dök det då äntligen upp två kallelser till anställningsintervjuer - efter dryga 2 månads jobbsök. Jag ÄLSKAR att gå på...
Svar
11
· Visningar
1 706
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 743
Senast: cassiopeja
·
Samhälle Jag har fått ett problem. Eller fått och fått... Har haft detta problem tidigare! Sommaren 2009 köpte jag och dåvarande pojkvän hus i...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
11 045

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp