Årets första lussekatter

Tora

Trådstartare
Liiiiite tidigt men när kylan kommer är det enligt mig dags att börja baka lussekatter :d :D

Så här är min för året första lussedeg):
14764671388131732419052_zpswtukbxqq.jpg


Nu skall den jäsa. Fortsättning följer......... :p
 
Mums! Jag håller mig dock till november innan det blir lussekatter... Eller... Ska försöka i alla fall!
 
48 st perfekta (nåja :p) lussekatter som nu skall in i kylskåpet över natten för att jäsa klart
147647290918913100523_zpswh0ah2yk.jpg


Nu är det bara väntan kvar tills imorgon innan jag kan sätta tänderna i en nybakad lussekatt :arghh:

Men nää! Nu blev ju jag också sugen på lussekatter! :d :arghh:
Önskar att jag var bättre i köket, så jag kunde baka egna. Men tyvärr talar statistiken för att i snitt var 3e Billy-pizza jag gör sprängs i micron...:down: :angel:
 
Nu skall dom bara stå i rumstemperatur i 30 minuter och sedan in i ugnen :up:

Bara 15 minuter kvar nu innan ugnen :d
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Förra året gick jag till vårdcentralen för att jag tyckte att jag hade lite förstorade lymfkörtlar runt halsen. Men speciellt en...
Svar
3
· Visningar
399
  • Artikel
Hästnyheter Det är dags för årets första världscupstart i hoppning och till helgens tävlingar i Basel kommer flera svenska ryttare för att försöka...
Svar
0
· Visningar
227
Senast: Gunnar
·
Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
66 408
Senast: Blyger
·
IT & mobiler Mitt facebookkonto blev kapat i natt och kaparen har varit inne pa min mail för att komma at koden för att ändra lösenordet. Även ett...
Svar
3
· Visningar
613
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp