Årgång 2011 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.

Görel

Trådstartare
Moderator
Min Celia och hennes mamma Cézanne hälsar välkomna till den sista tråden på avel om våra fina hästar födda 2011. Efter årsskiftet hör de hemma på ridning.

976194C8-C7D2-40DC-BA81-48D841429EEA_zpss7eeqeyo.jpg
 
KL:

Oh I´m in heaven... (Fast himla trött.. )

Startade dagen tidigt, Calle och jag skulle ju på vår livs andra körträning. Var i stallet strax före 8:00, lastade Calle själv på 2 minuter. Han stod lugnt och fint till träningen. Lastade ur en lugn kille där med. (Svampar i öronen verkar vara Calles grej.)

Selade och väntade på vår tur. Han var så himla fin idag. Jag är så otroligt glad över den här hästen!!
version-a7202194984b8a2e58b2b326c3af81cc

version-c1e88b0568e492ba13658db02fa9078d
version-3118bd9e037802acea8c6f6ce264663f

version-16364a2abe4ed708fa817ecbac1445f4


:love:
 
@oanki
Så fin och vuxen han ser ut, skulle aldrig gissa på att han bara var 3 :d

Mitt lilla spöke hade kul idag. Var ute och red en sväng med min mamma och bad henne filma lite när jag galoppera, och vad tror ni inte Ami gör då?? Jo hon tycker det var lajbans att galoppera på åker och slänger in några bock/studs/hopp galoppsprång :rofl:

Filmklippet (dålig kvalite, syns bäst när man förstorar klippet)
 
@oanki den sista bilden skulle man lätt kunna ha på väggen :love: jättefina är ni

Nasse är i princip såld och ska bara gå igenom besiktning på klinik innan
Och jag är skitnervös :crazy: antar att de kommer böja honom?
 
God rastyp av grövre slag (hihi), ngt överbyggd - 8
Ngt grovt ansatt huvud, djup brant bog, bra djup i bålen, sluttande kors - 7
Harmoniskt benad, ngt tät fram - 8
Vägvinnande skritt - 8
Taktmässig trav, i framvikt - 7

Så inget diplom men det var ju inte så väntat heller. Den andra treåringen fick trava upp två gånger och det hade nog X också behövt, hon har ett åttamässig trav men behöver ärtas på lite för att visa den.

Uppförde sig fint, blir lite upphetsad när folk applåderar så då kan hon ev ha visat någon skola över mark :angel:

Är nu avlämnad hos inridaren.

Lime åker till Tjörn på tisdag, vi möts på halva vägen, jag kommer ju somna!
 
Idag drog jag med mig sambon ut som fick filma när jag red. En pigg Ami och andra gången jag rider i dressyrsadel så sitsen är inte den bästa :p


10349157_872413946102404_8751346766726121253_n.jpg

10360901_872413962769069_2030731833909080822_n.jpg

Åh så fin hon är!
Jag har inte vågat rida på något fält än, är ju glad att jag vågar rida ut överhuvudet taget :p

Idag tog jag tag i nerverna och tog en tur i skogen.
Var på helspänd de första 10 minuterna men han var så lugn och fin så jag var nervös helt i onödan (som vanligt)

10599606_499874793449078_4703483901913404798_n.jpg


10171124_499874813449076_159883151565589324_n.jpg
 
@Vimsan
Det är knappt jag vågar rida på fältet med, hon har börjat förstå att det är kul att galoppera på åkern, lite för kul :devil: Busar/bockar/studsar lite en gång nästan varje gång vi galopperar på fält....:grin:
Jag rider bara ute på gräsvägar, i skog och på åkrar med henne. Har ridit i ridhus en gång sen jag red in henne i våras.
Hon har blivit en piggelin liten tös :D:laugh:
 
@Vimsan
Det är knappt jag vågar rida på fältet med, hon har börjat förstå att det är kul att galoppera på åkern, lite för kul :devil: Busar/bockar/studsar lite en gång nästan varje gång vi galopperar på fält....:grin:
Jag rider bara ute på gräsvägar, i skog och på åkrar med henne. Har ridit i ridhus en gång sen jag red in henne i våras.
Hon har blivit en piggelin liten tös :D:laugh:

Min har också piggnat till nu när sommaren börjar ta slut men tack och lov inga bocksprång än så länge :D
 
@oanki den sista bilden skulle man lätt kunna ha på väggen :love: jättefina är ni

Nasse är i princip såld och ska bara gå igenom besiktning på klinik innan
Och jag är skitnervös :crazy: antar att de kommer böja honom?

Jag hade fått för mig att du skulle ha honom kvar, men har visst missat nånting. Hoppas du hittar en ny hjärtevän som passar dig bättre. :) kram!
 
Jag hade fått för mig att du skulle ha honom kvar, men har visst missat nånting. Hoppas du hittar en ny hjärtevän som passar dig bättre. :) kram!

Jo du har rätt men efter det har jag haft samma känslor och han o jag passar inte ihop så jag satte ut en annons.
Han kommer till en familj där mamman 50+ vill ha en trygg häst att rida ut på och få tillbaka självförtroendet och hennes dotter kommer hjälpa till med utbildningen. De bor nära mig med så jag kan hälsa på :)
Trodde ett tag att ja inte skulle hitta ett bra hem o då hade han fått stanna hos mig men nu kommer jag förhoppningsvis köpa en ny häst istället
Tack :) Kram
 
@Nightwish Ja han ser vuxen ut, dock så är han väldigt ung i huvudet ;) Tror han kommer vara omogen tills han blir 15 år :P
Har också svårt att hitta balansen i dressyrsadel :P Man känner sig som en nybörjare med långa stigläder. Fin häst du har =)
@happyrider Visst har han! =) Tycker han är så söt med den lite ljusare manen och svansen :P
@Nepenthe Ja! Jag tror faktiskt det är den finaste ridbilden jag har! Skulle ha redigerat bort staketet bara =)

@lil-sis 8:or och 7:or är inte fyskam! =) Hoppas det går bra men inridningen! =)
 
@Nepenthe Vad skönt att du hittat ett så bra och nära hem till nasse då :) blir lite tråkigt att inte få se Nasse med sin underbara pannlugg mer ;) när åker han?

Idag fick Nangijala hänga med till ridskolan när syrran red lektion med sin ponny. Minns inte när hon åkte sist förutom att det var vinter, men hon klev upp direkt med frambenen på lämmen, kikade in i 5s och gick sedan rakt in :up: På ridskolan tittade min ridlärare på henne och hade samma åsikt som jag: att smällen lämnat en svullnad som sakta kommer ge med sig men antagligen lämna ett överben efter sig. Hon tyckte att Trollungen gott kunde vila ett tag till och motioneras lätt innan jag började fundera på veterinär. Skönt att någon duktig tänker samma som jag :) Vi gick sedan en timmes promenad innan hon klev rakt in i släpet igen och snällt åkte hem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 431
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 042
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 686
Senast: Barbabelle
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 393

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp