Årgång 2011 del 8

Vi klarade hon runt banan på första försöket :D Är imponerad av Nangijala, hon var mycket coolare än vad jag hade vågat tro. Blev lite uppstirrad när vi kom fram och mamma skulle vakta henne i släpet medan jag gick och betalade men så fort jag kom tillbaka lugnade hon sig. Framridningen tog hon med ro och försökte inte sparka efter någon som jag varit rädd för. Inne på banan blev hon spänd och tyckte att ett hörn, start/mål-skärmarna och funktionärer med reflexvästar var läskiga + att hon var rädd för att gå mellan hinder och väggen. Vi travade runt och hon stannade upp framför nåt hinder men gick snällt över när jag tryckte på. Andra vändan hade lite mer fart och vi hoppade ena långsidan i galopp. Är jättenöjd med henne :love:
 
Min prinsessa fortsätter framåt. Har till slut kommit ut i gräshagen med resterande flock som är kvar hemma. Mamma har börjat skritta lite (och har på två ridturer hunnit både 1) nästan trilla av i skogen och 2) hamna under hästen vid uppsittning, foten kvar i stigbygeln och bli trampad på både hand och ben) så ska försöka ta ned fröken så snart som möjligt, så jag har någon mamma kvar :crazy: Prinsessan är gudasnäll men tror inte mamma förstår att hon börjar bli lite äldre och inte lika smidig längre alltid O_o
 
Ponnyn var ovanligt seg idag när vi var på hopplektion. Det regnade en massa imorse/förmiddags så tänkte att hon väl inte sovit ordentligt. Felet, visade det sig i slutet av lektionen, var att hon var EXTREMT kissenödig :laugh: jäklar vad hon kissade och sen blev hon pigg!

Men gick rätt bra ändå, pga segheten blev hon rätt hängig framåt, men vi avslutade med att hoppa en bana på 50cm i galopp. Sen hade ridläraren placerat sig lite dumt vid spåret så N ville inte gå rakt ut på spåret så vi råkade hoppa ett extra hinder :D såg ut som om vi hade planerat hoppa det.
 
Vi red en lb:3 idag och äntligen fick jag upp lilla Alpha i formen, iaf i traven:) slutade på en tredjeplacering av 37 starter med 68,6%. Är så galet nöjd med henne, körde på väldigt lugn framridning samt vilodag dagen innan tävling. Kanske gjorde det susen eller kanske var det bara kallare och hon fick mer energi av det?
 
Vi red en lb:3 idag och äntligen fick jag upp lilla Alpha i formen, iaf i traven:) slutade på en tredjeplacering av 37 starter med 68,6%. Är så galet nöjd med henne, körde på väldigt lugn framridning samt vilodag dagen innan tävling. Kanske gjorde det susen eller kanske var det bara kallare och hon fick mer energi av det?
Vad roligt, grattis!:D

Jag upptäckte att det fanns en pay and jump bara typ 20min bort till helgen så jag anmälde oss dit. Och vågade öka på höjden så nu ska vi hoppa 30 & 40cm :p
 
Vad roligt, grattis!:D

Jag upptäckte att det fanns en pay and jump bara typ 20min bort till helgen så jag anmälde oss dit. Och vågade öka på höjden så nu ska vi hoppa 30 & 40cm :p
Vad lyxigt! Tycker det är ont om paynjumps här, hoppas de har några nu när tävlingarna slutar. Är en hopprädd själ, skulle behöva mängdträna en massa banor.
 
@Murray Så skönt att lilla häst friska på sig! Men jag börjar förstå var din bristande självbevarelsedrift som ft-ryttare kommer ifrån med en sån mams :D.

Indra är tingad av en köpare som känns väldigt bra! De kommer försöka se om hon går att sätta igång-enligt alla veterinärer är det en 50/50-prognos men jag vill inte göra det. Men de köper ffa för att avla, går hon att rida är det bara en bonus. Tror att detta blir utmärkt :).
 
@Fiorano mamma var nog tusen gånger värre i min ålder :nailbiting:
Fick dock ett samtal att hon varit på rymmen och fått ett djupt sår på framsida kota. Det var inte helt bestämt men tror mamma beslutade för att inte sy. Suck, hoppas hon fått sin livsdos med otur i år :(

Härligt, skönt att du verkar ha hittat en så bra lösning för indra :)
 
@lil-sis min 09:a brukar lyckas med något liknande. Två gånger har han stampat så hårt i marken att skon gått i två delar, bruten på mitten och sitter fö intakt på hoven :confused:
Han har lite humör ibland :p
 
Jag har varit på tvådagars tävling med Roxi :) 90cm båda dagarna och ett ner i båda klasser. Men jag är toknöjd med min lilla köttbulle! :D Hon laddar på och hoppar utan tvekan :)
https://www.instagram.com/p/BLB0JPVgPte/
Fyra sista hindrena på banan :)

Tummen fick vara hemma och träna på titthinder då hon är lite tittig.
Hon börjar få ordning på kroppen både i galoppen och hoppningen. Tänk att det var ett år sen jag började rida igång henne efter fölet. Och då kunde hon inte hålla ett varv i galopp! :) https://www.instagram.com/p/BLEHHVEA5Mi/
 
Vad roligt, grattis!:D

Jag upptäckte att det fanns en pay and jump bara typ 20min bort till helgen så jag anmälde oss dit. Och vågade öka på höjden så nu ska vi hoppa 30 & 40cm :p
Fanns ytterligare två de närmsta veckorna inom 30min bort, men då var jag tyvärr upptagen med arbete på klubben ;) Men på höstlovet har jag tur för då har klubben en. Vore ju kul om vi kunde avancera till 50cm då :angel:

Lilltjejen fick rida N i skogen med mig ikväll och ponnyn skötte sig bra. Var dock något nervös över att ponnyn skulle busa eftersom hon vilade igår men tvärtom var hon rätt seg :p De sover fortfarande ute men det är väl snart dags att börja plocka in dem vissa nätter. Blir spännande att se hur det påverkar N:s humör.
 
Blev kliniken för prinsessan ändå :( Sys, antibiotika och hem om någon dag. Planerade resan till skåne skjuts på.. :cautious:
 
Sitter i Halmstad på konferens mån-tis och har en 14-årig tjej i stallet som passar Ida. Igår eftermiddag fick jag en bild på messenger med texten "hon kommer när man ropar :love: ".

Tur att min lilla dam sköter sig när tjejerna ska ta in och borsta ;)
 
@lil-sis min 09:a brukar lyckas med något liknande. Två gånger har han stampat så hårt i marken att skon gått i två delar, bruten på mitten och sitter fö intakt på hoven :confused:
Han har lite humör ibland :p

Det blev så för Hovis hade inte tid att fixa utan tåkappa, vi har kört utan för att kunna backa tå och sko lite för att hjälps med överrullningen och det har fungerat bra, första tappskon sedan vi ändrade.

Men nästa blir med guldskor så då får tåkappan vara kvar tror jag. Tufft material :p
 
Idag rullade två transporter till pay and jump 20min hemifrån (3/4 hästar i vårt stall åkte dit). Nangijala hade syrrans ponny i släpet och tur var väl det för stackarn var rätt nervös och svettig när vi kommit fram. När jag gått banan och visat vaccinationen och kom tillbaka lugnade N ner sig men dessförinnan hade hon upprört bankat omkring i transporten. Vi lastade ur och jag skulle gå till framridningen, då blev det lite jobbigt :p och jag insåg att jag nog borde åkt dit utan sällskap för Nangijala ville inte alls lämna de andra två. Shettisen kom tillslut in på framridningen så vi fick skritta och trava efter honom. Väl på framhoppningen gnäggade hon jättemycket och vi vinglade omkring men kunde trava över hindren utan problem. Tävlingen var inomhus och det tyckte N var skönt och slappnade av. Hon tyckte inget idag var läskigt mer än hinder nr 3 som hade infångarna målade som en mur. Fast spänd var hon ju så inte mycket framåtbjudning. Men vi travade runt på 30, gick ut och kunde galoppera och hoppa framhoppningshindrena och sedan in för 40cm. Försökte galoppera lite men pga spändheten blev det oftast slängtrav när jag manade på. Men jag är jättenöjd och tyckte hon skötte sig över förväntan!:D
 
Idag rullade två transporter till pay and jump 20min hemifrån (3/4 hästar i vårt stall åkte dit). Nangijala hade syrrans ponny i släpet och tur var väl det för stackarn var rätt nervös och svettig när vi kommit fram. När jag gått banan och visat vaccinationen och kom tillbaka lugnade N ner sig men dessförinnan hade hon upprört bankat omkring i transporten. Vi lastade ur och jag skulle gå till framridningen, då blev det lite jobbigt :p och jag insåg att jag nog borde åkt dit utan sällskap för Nangijala ville inte alls lämna de andra två. Shettisen kom tillslut in på framridningen så vi fick skritta och trava efter honom. Väl på framhoppningen gnäggade hon jättemycket och vi vinglade omkring men kunde trava över hindren utan problem. Tävlingen var inomhus och det tyckte N var skönt och slappnade av. Hon tyckte inget idag var läskigt mer än hinder nr 3 som hade infångarna målade som en mur. Fast spänd var hon ju så inte mycket framåtbjudning. Men vi travade runt på 30, gick ut och kunde galoppera och hoppa framhoppningshindrena och sedan in för 40cm. Försökte galoppera lite men pga spändheten blev det oftast slängtrav när jag manade på. Men jag är jättenöjd och tyckte hon skötte sig över förväntan!:D
Det där med att åka iväg med kompis är ngt man måste träna på har jag märkt. Red en tävling en gång med mitt ena sto, hon gnäggade efter kompisen exakt 11 ggr under min runda. (har det på film) när sedan kompisen skulle hoppa så hör man henne från transporten, 6 gnägg fick hon ihop då:p numera är hon fröken cool:) men då åker jag med två hästar till ridhus minst 4 ggr i veckan också!
 
Det där med att åka iväg med kompis är ngt man måste träna på har jag märkt. Red en tävling en gång med mitt ena sto, hon gnäggade efter kompisen exakt 11 ggr under min runda. (har det på film) när sedan kompisen skulle hoppa så hör man henne från transporten, 6 gnägg fick hon ihop då:p numera är hon fröken cool:) men då åker jag med två hästar till ridhus minst 4 ggr i veckan också!
Att kompisen gnäggar tillbaka gör ju saken inte bättre heller :p shettisen kan inte gnägga typ så han var tyst så då blev det lugnare, men syrrans ponny svarade ju hela tiden.
 

Liknande trådar

Ridning Efter 25 års riduppehåll så gav jag mig tillbaka upp på hästryggen och av en ren slump så blev det en ridtravare som jag återupptog min...
Svar
12
· Visningar
1 775
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Gah, nu är jag farligt nära ett nervsammanbrott. (Nya) equiatrkern var ju här i onsdags, och rättade snedhet på bägge hästarna...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 764
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 111
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 503
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp