Årgång 2011 del 8

Min favoritdam har varit ute på massa nya äventyr sista tiden :love:
I fredags gick hon för dressyrtränare för första gången och gjorde det super. Fick mycket beröm för balans, form och för fin utveckling. Igår var det terrängträning, första för i år och det gjorde hon jättefint. Lite försiktig första sprången men hur härlig som helst när hon kommer igång. Med lite tid tror jag verkligen att hon kommer bli fantastisk :love:
 
Vi var ute och promenerade på vårt galoppspår igår. Hästen såg ut såhär :eek: hela vägen runt. Hon tycker verkligen att det är helt fantastiskt (och mycket skrämmande) att man kan vara utomhus på andra sätt än att vara i hagen. Och då hade vi ändå en snäll ponny med oss igår...
Har tom funderat på att skicka henne till nån fälttävlansryttare eller någon annan lite dödsföraktande typ för miljöträning :p


Ping ;);)

Om du behöver kamikazepilot alltså.

Tydligare så kanske? @mooi :D
 
Ping ;);)

Om du behöver kamikazepilot alltså.

Tydligare så kanske? @mooi :D

Mycket tydligare :D
Ska ha det i åtanke när damen är ridbar igen ;) Jag tror faktiskt att hon skulle kunna göra sig rätt bra "utomhus" om hon bara blev övertalad :p Tror att nån måste visa henne ordentligt så att hon verkligen testar på och får lite självförtroende.
 
Lerhögen till ponny hade laddat energi under sin vilodag. Tar ju evigheter att borsta väck all lera och hår och under tiden blir ponnyn grinig och ska vanka fram och tillbaka. I flera veckor har jag fått flytta tillbaka henne när hon börjar vanka. Fattar inte varför hon inte ger sig för hon flyttar sig snabbt tillbaka om jag viftar lätt med fingret (tecken för backning) eller gruffar till när hon börjar röra sig, hon vet ju att hon inte får :banghead::arghh: Dessutom körde hon rodeo i galoppfattningen idag. Blir ofta så efter en vilodag, men numera är man så van att man inte ens tappar balansen utan sitter där några språng innan man får upp huvudet och kan galoppera vidare och sedan är det lugnt.

dsc01859_571532e99606ee2e4cee54be.jpg
 
Ai-chan undrar vad fan hon har på ryggen :rofl: På lördag ska vi testa på en pay and ride LC:1, så vi har fått byta bort westernsadeln för stunden, och hittade denna sadeln i mitt nya stall. Fy tusan vad otäckt det va att sitta i den när man inte har något horn framför en. Kändes som att man skulle åka i backen för minsta lilla :o
IMG_20160418_212205_zps2spaufxk.jpg
 


Ponny tycker att piloten är en jobbig jävel som både kräver att ponny ska vara rak och gå framåt. Gärna i trav.

Ponny har ingen brist på energi eller ork. Men just nu lyser inte ridbarheten igenom :rofl:

Piloten är som tur är ganska envis :D

Jag hade de här diskussionerna med henne på töm och är betydligt mjäkigare, så jag slipper det där, än så länge. Får se vad det blir när vi börjar träna igen :eek:
 
@lil-sis ja igår var hon inte glad på mig. Det finns massor av utvecklingspotential kan man ju lugnt säga.

Det är ju svårt med en protesterande häst som helst bara ska gå rakt fram. Men men. Jag kan tycka att levader borde jobbigare än att bjuda rakt fram, men hon ville nog mest bestämma själv. Kosta vad det kostade typ.
 


Ponny tycker att piloten är en jobbig jävel som både kräver att ponny ska vara rak och gå framåt. Gärna i trav.

Ponny har ingen brist på energi eller ork. Men just nu lyser inte ridbarheten igenom :rofl:

Piloten är som tur är ganska envis :D

Jag hade de här diskussionerna med henne på töm och är betydligt mjäkigare, så jag slipper det där, än så länge. Får se vad det blir när vi börjar träna igen :eek:
Haha, förlåt att jag skrattar men det där med jobbig jävel till pilot tänker nog min ganska ofta :laugh:
 
Dressyrade idag. Sist var hon väldigt stum och sprang med nosen rakt fram, inte alls som sig själv. Provade ändå byta träns och bett (som hon hade testat gången innan och gått bra på), men inget hjälpte. Har funderat sen dess och valde att inte göra en inbakad fläta i manen som sist. Och se! Där var hon sig själv igen idag :p
 
Jag åkte lite på synnerligen glad ponny idag. Hon är lite som barn som lär sig nytt i skolan så hon ville mest galoppera i höger galopp :rofl: Den var nästan lika fin som vänster var förut.

Vänster däremot välte hon inåt medan hon skyfflade över mig på höger. Ska försöka få till en dejt med ET så snart det går.
 
Idag fick jag tugga grus. Tror att det var första gågen jag ramlat av henne (lillsyrran har åkt av ca 100 gr på henne :devil:).
 
Igår var jag stallledig, jobbade till 21 så hade hästvakt. Fick en bild på en liten häst som stod och njöt utan täcke i solen :) Mysigt!
Fick även journalkopian på mailen igår, ingen rolig läsning... Ska bli intressant att se vad som sägs på ÅB nästa vecka.
 
@fio igen?? Det var ju mer än ett år sedan vi shoppade sist :p:p
Denna köpte vi för drygt 1,5 år sedan men har inte startat henne ännu eftersom hon blev lite större än tänkt ;)
 

Liknande trådar

Ridning Efter 25 års riduppehåll så gav jag mig tillbaka upp på hästryggen och av en ren slump så blev det en ridtravare som jag återupptog min...
Svar
12
· Visningar
1 775
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Gah, nu är jag farligt nära ett nervsammanbrott. (Nya) equiatrkern var ju här i onsdags, och rättade snedhet på bägge hästarna...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 765
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 111
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 504
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp