Årgång 2011 del 8

@Amanda_F Blir spännande att se filmen, låter som en väldigt hård domare! Jag brukar skriva mycket när vår klubb har dressyrtävlingar och sån procent som du fick brukar småungar med ponnyer få och filmerna ni har lagt upp ser det ju jättefint ut :) vilket program red ni? Och vad ska ni rida på tisdag?

@mooi Hur går det med henne? Har ni varit på återbesök hos vet?

Japp! Som bilden visar, har äntligen fått sitta upp :D
Läkningsbilden såg väldigt bra ut. Skritt och travintervaller på rakt spår 5-10min. Om 4-6v ska jag vara uppe i 20min trav. Så mycket bättre ^^
 
@Amanda_F Blir spännande att se filmen, låter som en väldigt hård domare! Jag brukar skriva mycket när vår klubb har dressyrtävlingar och sån procent som du fick brukar småungar med ponnyer få och filmerna ni har lagt upp ser det ju jättefint ut :) vilket program red ni? Och vad ska ni rida på tisdag?

@mooi Hur går det med henne? Har ni varit på återbesök hos vet?

LB:1 igår och LB för ungponny på tisdag.
 
Inatt var det en liten åttaåring som inte kunde sova. När jag kom till stallet idag talade hon om att hon hade varit där lääänge för att hon hade gått och längtat så. För igår hade jag lovat att vi skulle ut en liten skritt- och trav runda i skogen och hon skulle få rida Nangijala :D Flickan var helt lyrisk och hade berättat det för massa kompisar på ett kalas idag som blivit avis (av någon anledning blir alla ungar dö-kära i min ponny när de ser henne). Ridturen gick jättebra, N skötte sig perfekt :up:
 
Indra och jag har tränat idag och provat på att rida lite program. Både LC1 och LB1. Hade bara tänkt att anmäla till LC då i juli, men min tränare tycker jag ska anmäla till båda. Hon har nog allt rätt. Går det jättebra i första klassen kan jag stryka mig och om jag vill att hon ska få mer tid på banan är det lika bra att vara anmäld.

Traven kändes iaf väldigt bra idag och vi tränade mycket på rakheten i kroppen även med ställning på kvartslinjerna. Inte så himla lätt :D. Men hon var stadig och fin i formen och hon är som alltid en dröm att rida. Hon vill hela tiden göra rätt och när det nte blir rätt blir hon arg!

13315622_10208251197429511_2322164494840211349_n.jpg


13321951_10208251198909548_3118910148326657165_n.jpg


13339464_10208251199589565_7301312460465484719_n.jpg


13332785_10208251201189605_916229289090224942_n.jpg
 
Min prinsessa har fortsatt normal hjärtrytm efter konverteringen så det känns superskönt. Vilar än så länge i hagen bara men vi ska börja skritta lite smått i slutet av nästa vecka. Hoppas hon tänker vara snäll eftersom jag fortfarande bara kan rida barbacka med brutna foten. Värre blir det nog däremot när 10:an ska igång igen :crazy:
Blir nog tyvärr inget Strömsholm för mig och 09:an heller utan får "låna" in ryttare igen då. Glad att han får komma iväg i alla fall men så himla frustrerande. Försöker klura om man kan göra en sula i metall (eller annat hårt material så att foten inte böjs) och något mjukt vadderat för att inte få tryck på frakturen. Vet inte riktigt hur jag ska få till det och fortfarande få inte foten i skon men om någon har någon bra idé så säg gärna till :bump:
 
Här kommer filmen, och nej, jag tänker inte rida för den domaren igen.
Ah, jag känner igen domartypen (har skrivit för en sådan i år ;) ). En sån som tycker att bakom hand är värre än att gå med nosen i vädret och som blir "grinigare" ju längre ponnyn/hästen går sån. Den jag skrev för dömde ner en bakomlod-häst som fick kassare poäng än en som ägnade minst halva tiden till att inte gå på tygel.
 
Min prinsessa har fortsatt normal hjärtrytm efter konverteringen så det känns superskönt. Vilar än så länge i hagen bara men vi ska börja skritta lite smått i slutet av nästa vecka. Hoppas hon tänker vara snäll eftersom jag fortfarande bara kan rida barbacka med brutna foten. Värre blir det nog däremot när 10:an ska igång igen :crazy:
Blir nog tyvärr inget Strömsholm för mig och 09:an heller utan får "låna" in ryttare igen då. Glad att han får komma iväg i alla fall men så himla frustrerande. Försöker klura om man kan göra en sula i metall (eller annat hårt material så att foten inte böjs) och något mjukt vadderat för att inte få tryck på frakturen. Vet inte riktigt hur jag ska få till det och fortfarande få inte foten i skon men om någon har någon bra idé så säg gärna till :bump:
Jag klurade med, med min skadade finger. Kom ju själv på att rida enhandad men efter att ha provat en gång insåg jag hur jobbigt allt var med både att sadla, hoppa upp och rida så jag erkände mig förlorad och väntade tålmodigt inför doktorsbesöket :p men du lär ju ha lättare att rida i med du kan skippa en stigbygel. Hur lång läketid har du kvar?
 
@Exotizc ja alltså ridit barbacka har jag gjort enda sedan det hände och det funkar bra. Det är väl samma som för dig, mest det runt omkring som är jobbigt men det går det också. Det har gått ca 2 veckor och frakturen ska väl läka på 4-6 veckor men ska tydligen räkna med smärta dubbelt så lång tid.
Största problemet är som sagt att frakturen är precis där stigbygeln är så både böjer frakturen och får tryck. Vet inte riktigt hur jag ska lösa det, kan ju inte tävla fälttävlan barbacka ;)
 
Här väntar vi vidare... :)

160530_001_574c07272a6b225854416160.jpg


Dygn 306 så det närmar sig. Jag börjar dock längta efter att köra in Sunny och se om det kan vara något för oss... :)
 
Som om vi inte haft vår beskärda del av otur.. :(
Reagerade på att prinsessan såg konstig ut idag. Hovis kom ut på en gång och konstaterade fångkänningar. Försöker få tag på behandlande veterinär vid konverteringen eftersom fång är en av biverkningarna. Hoppas innerligt att vi fångat det i tidigt skede och att vi lyckas häva det.
 
@Murray Men usch vad hemskt med fång också:/. Hur kommer det sig att fång blir en biverkning efter konvertering?

(...och när det kommer till din fot-låt det ta tid :D! Det kommer fler tävlingar:p)
 
@Fiorano kinidinet är ett gift som påverkar hela hästen. Magen är ju extra utsatt och biverkningar är bla fång och kolik. Pratade med vet som sa att det är mycket osannolikt att hon skulle få fång så lång tid efter men går såklart inte att utesluta.

Hon går inte heller på gräs för tillfället och inte bytt foder så ingen aning vad som utlöst det i sådana fall. Hon har dock inte alla eller "fulla" symptom så om vi har tur har vi dragit i handbromsen tidigt eller missbedömt. Hur som behandlar vi henne som det och ska kolla upp vidare imorgon :)

Angående foten fick jag mitt första sammanbrott idag och grina. Försökt med allt nu för att avlasta men det går inte. Det är så himla frustrerande att vilja och veta om alla spännande tävlingar framöver. Så himla less just nu. :(
 
@Murray Jag vet hur frustrerande det är att vara skadad, jag var ju själv enhandad i 6,5vecka och N var friskförklarad efter 6 månader med skador och jag kunde inte rida... Tror visserligen nu i efterhand att doktorn tog i hur mycket jag fick använda det opererade handen (han fattade nog att jag var en riskpatient :p), men å andra sidan läkte det fantastiskt bra (jag hoppas att den sista stelheten försvinner också). Det hade det kanske inte gjort om jag inte låtit bli att använda handen. Det var de mest frustrerande veckorna jag varit med om men de slutade ju tillslut :)
 
@Exotizc Åh, stackare, hoppas du får fortsätta vara frisk. Tiden känns som en evighet när man inte kan göra det man vill och när man sedan tänker tillbaka på det minns man inte alls att det var så jobbigt.

Drog precis axeln ur led, igen.. Säkert tionde gången för axlarna nu. Gick omkull med en av hästarna i vintras och vänster axel subluxerade. Kunde dra tillbaka den själv men det var något som gick sönder den gången. Är röntgad och därefter vidare remitterad två gånger och väntar fortfarande på en ny tid. Så himla frustrerande och den har blivit ännu sämre av att jag gått på kryckor och lagt all vikt på den sidan. Nu hoppade den av att viftade bort en av hästarna som försökte sno höet jag bar (vilket i sig är tillräckligt bökigt med bruten fot..)
Det känns som att jag håller på att drunkna i min frustration och deppighet över allt som hänt. Som att dagens insikt att jag inte kan rida och tävla som tänkt fick bägaren att rinna över och ALL frustration jag ändå kunnat hantera tidigare kom tillbaka med ohanterbar dubbel styrka.

Förlåt om jag deppar ner tråden men vill bara få vara frisk, tävla och rida, hästar som mår bra och njuta lite.
 
@Murray Äsch, bara kräk ur dig all frustration här, det är det Buke är till för som allra bäst :D! Är ju inte så himla konstigt att du är tokless :(. Mina har ju vilat hela våren i princip pga hosta och snor och bara det sänkte mitt välmående rätt rejält. Men när jag nu kunnat börja rida igen är det nog med ännu större glädje än innan!
 
@Fiorano ja, man får verkligen perspektiv på livet och uppskattar det man normalt har när man fått kämpa ett tag.

Jag är så himla trött och less just nu. Har en sista grej jag ska pröva med foten. Tror inte på det och är egentligen korkat men måste pröva.
 
Åh, vad trött jag blir. Läste min journal precis och jag har trott att den läker på 4 v men nu stod det 6-8 v. Det går INTE!!

Det är 7 v sen jag röntgade axlarna och har fortfarande inte fått någon tid efter remissen. Hur lång tid kan det ta egentligen? Vem bör jag kontakta? Vc eller dit remissen gått? Ömmar rejält igen sen igår.


@Vimsan vad har du råkat ut för? :(
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Ridning Efter 25 års riduppehåll så gav jag mig tillbaka upp på hästryggen och av en ren slump så blev det en ridtravare som jag återupptog min...
Svar
12
· Visningar
1 775
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Gah, nu är jag farligt nära ett nervsammanbrott. (Nya) equiatrkern var ju här i onsdags, och rättade snedhet på bägge hästarna...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 764
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 110
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 502
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp