Art journaling

cassiopeja

Trådstartare
Jag undrar om det är någon här som ägnar sig åt art journaling?
Jag tycker att det verkar vara en jätterolig form av kravlöst målande/skapande, samtidigt som man kan arbeta med det skrivna ordet, och jag har börjat så smått själv. Men jag tycker att det är svårt att få det riktigt bra... :p;) Problemet är att jag inte riktigt vet hur jag ska lägga upp arbetet. När ni jobbar med bakgrunden - går ni bara loss helt wild and crazy och låter det bli vad det blir, eller har ni redan från början en plan för hur ni tänker att slutresultatet ska se ut? Jag vill ju att det ska se sådär nonchalant slarvigt ut, men när jag bara går loss helt fritt utan plan så blir det mest bara som geggamojja i sandlådan tillslut :o, och inte alls sådär stiligt nonchalant som jag hade velat... :D
Några tips - någon?
 
Jag undrar om det är någon här som ägnar sig åt art journaling?
Jag tycker att det verkar vara en jätterolig form av kravlöst målande/skapande, samtidigt som man kan arbeta med det skrivna ordet, och jag har börjat så smått själv. Men jag tycker att det är svårt att få det riktigt bra... :p;) Problemet är att jag inte riktigt vet hur jag ska lägga upp arbetet. När ni jobbar med bakgrunden - går ni bara loss helt wild and crazy och låter det bli vad det blir, eller har ni redan från början en plan för hur ni tänker att slutresultatet ska se ut? Jag vill ju att det ska se sådär nonchalant slarvigt ut, men när jag bara går loss helt fritt utan plan så blir det mest bara som geggamojja i sandlådan tillslut :o, och inte alls sådär stiligt nonchalant som jag hade velat... :D
Några tips - någon?
Jag har nog aldrig testat art journaling men vi var tvungna i skolan att föra skissbok, där blandades anteckningar med skisser, bilder och diverse för att skapa minnesanteckningar att gå tillbaka till. Jag tror att nyckeln till framgång är att bara köra och inte bry sig om hur det ser ut. Känn snarare än se, målet är att få dit en känsla eller ett minne inte att det ska bli något estetiskt vackert. Om det råkar bli spännande eller estetiskt tilltalande är det en bieffekt och inte ett huvudmål.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 216
Senast: cassiopeja
·
Träning Jag har problem med min häst som är dåligt musklad och blir springig (går/springer snabbt och slarvigt så att hon nästan snubblar) när...
Svar
8
· Visningar
1 631
Senast: Efwa
·
Träning Hej! Jag har nyligen fått hem en stor 7 årig d-ponny (blandning varmblod/isis). Dels är han väldigt otränad och är nästintill omusklad...
Svar
15
· Visningar
2 193
Senast: hovtassfot
·
Skola & Jobb Jag behöver en spark i baken! Det råder någons slags grym ironi i att jag, som ägnar en del av min arbetsdag åt att försöka motivera...
Svar
19
· Visningar
2 160
Senast: Tjôta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp