Aseculap Econom

Fluffboll

Trådstartare
Finns säker en massa trådar om det här om klippmaskiner men det kanske är nån snäll själ som vill hjälpa mig ändå.
Han en islandshäst med en hopplöst tjock päls som få klippmaskiner orkar igenom. Har funderat lite på en Aesculap Econom men nån annan kanske har några andra bra tips på klippmaskiner?
 
Finns säker en massa trådar om det här om klippmaskiner men det kanske är nån snäll själ som vill hjälpa mig ändå.
Han en islandshäst med en hopplöst tjock päls som få klippmaskiner orkar igenom. Har funderat lite på en Aesculap Econom men nån annan kanske har några andra bra tips på klippmaskiner?


Klippt mina shettisar med mycket tjock vinterpäls med hööks klippmaskin för ca 1600kr. Den funkar utmärkt på mycket tjocka vinterpälsar.
 
Klippt mina shettisar med mycket tjock vinterpäls med hööks klippmaskin för ca 1600kr. Den funkar utmärkt på mycket tjocka vinterpälsar.
Jag har en billigare maskin därifrån som jag också har klippt dom flesta pälsar med, allt från halvblod till shettisar men islandshästar verkar den inte fixa Eller så kanske det bara är min islänning som har extrem päls..
 
Nä du har väldigt rätt, många har gått bet på just Islands hästar och dess päls. Själv använder jag en Oyster fårklippmaskin med huvud för häst, de klippmaskiner du anger har jag ingen erfarenhet av, min första Oyster köpte jag 1999, den förolyckades tyvärr förra året när någon lånade den utan lov och tappade den i golvet. Den användes då i snitt till 10-15 hästar per år, mot slutet säg sista 5 åren kanske 3-4 hästar per år.
 
Jag har en billigare maskin därifrån som jag också har klippt dom flesta pälsar med, allt från halvblod till shettisar men islandshästar verkar den inte fixa Eller så kanske det bara är min islänning som har extrem päls..

Har haft isisar, o shettisarnas päls är helt klart jämförbara. Speciellt standard shettisens päls är tät o mycket tjock.
 
Nä du har väldigt rätt, många har gått bet på just Islands hästar och dess päls. Själv använder jag en Oyster fårklippmaskin med huvud för häst, de klippmaskiner du anger har jag ingen erfarenhet av, min första Oyster köpte jag 1999, den förolyckades tyvärr förra året när någon lånade den utan lov och tappade den i golvet. Den användes då i snitt till 10-15 hästar per år, mot slutet säg sista 5 åren kanske 3-4 hästar per år.
Det lät bra! Vart har du köpt den och vilken modell har du? Googlade runt lite men är osäker på villen som är bäst..
 
Jag har en Aesculap econom som är ganska gammal. Den plöjer genom islandsullen hur lätt som helst :) klippte min hästs tjocka mammutpäls nu när den var som tjockast strax efter nyår och det gick perfekt!
 

Liknande trådar

Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
776
Senast: Krumben
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 049
Senast: Dentaku
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 152
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 551

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp