Att frakta ridhjälmar

Lina985

Trådstartare
Hej! Hur brukar ridhjälmar levereras när man beställer dem från nätet? Jag beställde en ridhjälm och fick den levererad i ett stort kuvert med enbart ett lager bubbelplast om. Jag hade nog tänkt att den skulle komma i en ordentlig kartong och blev rätt förvånad när jag fick hämta ut det här kuvertet. Med tanke på att ridhjälmar ju ska bytas om de utsätts för slag vet jag nu inte om jag vågar låta barnet använda den eller om jag bör reklamera den. Paketet kan ju mycket väl ha kastats under transporten i postsäckar och liknande. Vad säger ni andra? Vågar jag lita på att hjälmen skyddar när den nu kan ha utsatts för slag?
 
Hej! Hur brukar ridhjälmar levereras när man beställer dem från nätet? Jag beställde en ridhjälm och fick den levererad i ett stort kuvert med enbart ett lager bubbelplast om. Jag hade nog tänkt att den skulle komma i en ordentlig kartong och blev rätt förvånad när jag fick hämta ut det här kuvertet. Med tanke på att ridhjälmar ju ska bytas om de utsätts för slag vet jag nu inte om jag vågar låta barnet använda den eller om jag bör reklamera den. Paketet kan ju mycket väl ha kastats under transporten i postsäckar och liknande. Vad säger ni andra? Vågar jag lita på att hjälmen skyddar när den nu kan ha utsatts för slag?
Har du otur kan den ha fått många kilo på sig under resan.
 
Den hade jag aldrig använt, precis som du är inne på kan hjälmen mycket möjligt redan vara skadad. Jag har köpt hjälm från nätbutik en gång, den kom i sin egen produktlåda+tjockt med frigolit runt om + kraftig yttre kartong. Mindre emballage än så hade jag aldrig accepterat för något så viktigt som en hjälm.
 
paket ska ju klara av ett fall på 1,5m.. en ridhjälm i ett vadderat brev eller ens i sin original kartong klarar inte det. och de är inte gjorda för att klara det heller!

ska minst vara tight packat med frigolit runt om i en ordentlig kartong. hjälmar som skickas till butik skickas ju i regel på pall, där de står bra även om de inte har extra skydd runtom.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp