Att fylla 30

pepp

Trådstartare
Ni som har (eller ska fylla 30) Hur firade ni eran dag?

Jag går från att ena dagen vilja ha en större fest med alla mina vänner samlade, till att andra dagen vilja fly ut till stugan och inte bli firad överhuvudtaget.

Mina vänner tycker att jag ska ha kalas, dom tror att jag kommer ångra mig annars...
Och ja, jag tycker det är lite ångestladdat att fylla 30, jag stannade i ålder när jag fyllde 25 :D
 
Jag hade fest för familj och vänner. Inget avancerat men jag bjöd på mat och fika, vin, öl och cider.
 
Kommer vid närmare eftertanke inte ihåg. Det var säkert... öhm kul :p ;)
Nu när jag fyllde 33 så drack jag kopiösa mängder billigt rött vin på alkishaket runt hörnet och rökte tre paket cigg eftersom jag tänkte att det ändå bara går utför ;) Ångrade mig lite dagen efter men tja, ångrar inte livet i stort typ.
Min kompis fick en enorm 30-års kris och rökte på samtidigt som hon spelade Bryan Adams och Roxette samtidigt som hon kollade upp alla sina x på Facebook
Alla hanterar vi detta olika ;)
 
Jag har 2år kvar till 30, ingen åldersnoja what so ever, ålder är bara en siffra! :)
Men jag har en liten tanke om att dra ihop ett gäng vänner/familj och spela laserdome (för att jag tycker det är skitkul) till att börja med och bjuda hem på "inte-utan-huvudbonad-kalas" (eller liknande) på kvällskvisten.. :up:
Men som sagt 2år kvar, jag kanske ändrar mig.. :p
 
Usch, jag har samma fundering. Fyller dessutom år mitt i vintern, och nån jäkla vinterfest blir det inte...

Min sambo fyller också jämt, men han ska börja plugga, det blir tillbaka till skral ekonomi och jag vet inte om jag pallar med värsta festen. Känns bäst att bara strunta i och möjligtvis fira med päronen och syskon, typ. Men jag tror att min släkt förväntar sig fest...
Dessutom har min pappa precis fått nån slags oviss cancerdiagnos, så sådär kul att dra ihop till värsta grejen som får vara hemma hos dem ( de har mest plats).

Svammel... Kommer inte fram till något vettigt alls. Täcket över huvudet :up::banghead:
 
Undrar samma sak..

Fyller i september och bor i en etta :crazy: skulle va kul o bjuda över vänner men får inte plats allt för många. Funderar på om de närmaste vill gå ut och äta men frågan är ju hur dyrt det blir.
Familjen vill ju också fira den dagen så

Inser att ja inte heller kommer fram till nått :D

Första planen var att fly landet men då får ja nog åka själv
 
Min kompis fick en enorm 30-års kris och rökte på samtidigt som hon spelade Bryan Adams och Roxette samtidigt som hon kollade upp alla sina x på Facebook
Alla hanterar vi detta olika ;)

Låter som något jag skulle kunna göra :D haha

Undrar samma sak..

Fyller i september och bor i en etta :crazy: skulle va kul o bjuda över vänner men får inte plats allt för många. Funderar på om de närmaste vill gå ut och äta men frågan är ju hur dyrt det blir.
Familjen vill ju också fira den dagen så

Inser att ja inte heller kommer fram till nått :D

Första planen var att fly landet men då får ja nog åka själv

Fyller också i september :D tänkte att det är bäst att vara ute i god tid OM man nu ska ha nån fest. Min släkt består bara av mamma och pappa (syster befinner sig i stockholm) så det blir enbart vänner isf. Bor också i en etta, 35 kvm, så det är om man skulle fixa en lokal.. kommer dock inte ha råd att bjuda en massa människor på alkohol :o

När en kompis fyllde år så gick vi ut ett helt gäng och åt på ett finare ställe, men alla betalade för sig själva :) så det är ju en idé!

Sen är det ju den där gnagande tanken: tänk om ingen kommer!
 
Usch, jag har samma fundering. Fyller dessutom år mitt i vintern, och nån jäkla vinterfest blir det inte...

Min sambo fyller också jämt, men han ska börja plugga, det blir tillbaka till skral ekonomi och jag vet inte om jag pallar med värsta festen. Känns bäst att bara strunta i och möjligtvis fira med päronen och syskon, typ. Men jag tror att min släkt förväntar sig fest...
Dessutom har min pappa precis fått nån slags oviss cancerdiagnos, så sådär kul att dra ihop till värsta grejen som får vara hemma hos dem ( de har mest plats).

Svammel... Kommer inte fram till något vettigt alls. Täcket över huvudet :up::banghead:

Jag tänker att en fest inte behöver bli så dyr! Det är ju om man ska hyra lokal då, då kanske det kan dra ner. Men hembakat fika och lite sånt kan man ju ha :) har också lite skral ekonomi så kommer inte bli något fancy fancy isåfall..

Tråkigt med din pappa :(
 
Jag har 2år kvar till 30, ingen åldersnoja what so ever, ålder är bara en siffra! :)
Men jag har en liten tanke om att dra ihop ett gäng vänner/familj och spela laserdome (för att jag tycker det är skitkul) till att börja med och bjuda hem på "inte-utan-huvudbonad-kalas" (eller liknande) på kvällskvisten.. :up:
Men som sagt 2år kvar, jag kanske ändrar mig.. :p

Gud vad skönt att slippa nojan! Jag känner bara själv hur jag förfaller och står och stampar på samma plats medans alla t.o.m yngre köper hus, skaffar barn osv osv :D
 
Jag tänker att en fest inte behöver bli så dyr! Det är ju om man ska hyra lokal då, då kanske det kan dra ner. Men hembakat fika och lite sånt kan man ju ha :) har också lite skral ekonomi så kommer inte bli något fancy fancy isåfall..

Tråkigt med din pappa :(
Min släkt nöjer sig inte med fika, alkohol ska det vara:cautious:
Typ afternon tea hade passat mig, det är min typ av bjudning :d
 
Fyller också i september :D tänkte att det är bäst att vara ute i god tid OM man nu ska ha nån fest. Min släkt består bara av mamma och pappa (syster befinner sig i stockholm) så det blir enbart vänner isf. Bor också i en etta, 35 kvm, så det är om man skulle fixa en lokal.. kommer dock inte ha råd att bjuda en massa människor på alkohol :o

När en kompis fyllde år så gick vi ut ett helt gäng och åt på ett finare ställe, men alla betalade för sig själva :) så det är ju en idé!

Sen är det ju den där gnagande tanken: tänk om ingen kommer!

Köade på en 2:a jag inte fick och då hade jag tänkt ha öppet hus den dagen med smörgåstårta t.ex men så tänkte jag också, tänk om ingen kommer :o

Jag vet inte alls.. Ska på en fest på lördag när båda fyller 30, ett par.
Men de har ju hus och ska slå upp partytält i trädgården men då kan ja nog ventilera lite :D
 
Själva födelsedagen var jag på landet och på kvällen tog jag, min man och hans syskon båten ut till en skärgårdskrog och åt middag. Någon vecka senare tillbaka i stan bjöd jag på fest för cirka 20-25 pers. Inget speciellt, bjöd på mousserande samt snittar och snacks. I år hade vi fest för min man i samma stil när han fyllde 30.
 
Jag fyllde för ca 2,5 år sedan dvs mitt i vintern. Kände att jag inte ville ha någon stor fest så åkte till Mexico med sambon. Men hade även ett litet firande med familj och svärföräldrarna innan vi åkte.
 
Ni som har (eller ska fylla 30) Hur firade ni eran dag?

Jag går från att ena dagen vilja ha en större fest med alla mina vänner samlade, till att andra dagen vilja fly ut till stugan och inte bli firad överhuvudtaget.

Mina vänner tycker att jag ska ha kalas, dom tror att jag kommer ångra mig annars...
Och ja, jag tycker det är lite ångestladdat att fylla 30, jag stannade i ålder när jag fyllde 25 :D

Jag gjorde smörgåstårta och bad de som ville att komma förbi och äta av den. Fyllde år på lördag och hade fikat på fredag eftersom jag skulle iväg på helgkurs med en av hästarna (det var min present till mig själv) :D Ingen ångest och ingen skillnad när dagen väl passerat, jag brukar göra smörgåstårta varje år när jag fyller år eftersom jag tycker att det är gott och lagom att äta en gång per år. Bjuder ungefär samma människor varje år :p
 
Min blev förvisso en av de bättre då jag i alla fall fick komma iväg och göra något. (En vän till familjen bjöd på ålandskryssning över dagen, bara hon och jag - det var jättetrevligt! :love: ) Annars har jag blivit bjuden på en massa luncher och middagar. Himla trevligt det med förstås...men inte så att någon skrev om "är du hemma i helgen så jag/ vi kan få hälsa på?"
Några frågade jag om de ville komma förbi och fika. Inget svar...
Det skylldes på att det "ju var en tisdag" - fine, det köper jag, för det är inte lätt mitt i veckan om man jobbar o.s.v. och sedan "därefter är det ju midsommarhelgen" Ja, men den innan då?
Nä.
Nåja, de som faktiskt velat umgås med mig har jag haft det så himla trevligt med så egentligen ska jag inte klaga :)
Dessutom fick jag en helt fantastisk present :love:
 
Jag firar inte min födelsedag och kommer inte göra det när jag är 30 heller.

(Brukar bli tvångsfirad och få presenter ibland.)

Ser inte nöjet att fira ett år närmare döden. :angel: jag var ett mycket pessimistiskt barn och det har suttit i. Har så länge jag kan minnas vägrat kalas.
 
Jag jobbar på dagen och sen tänker jag åka till stallet och sen är den dagen slut. Har inte min födelsedag på fejan för att slippa massa grattis och kommer verkligen inte ha någon fest.
Födelsedagar intresserar mig inte alls.
 
Ni som har (eller ska fylla 30) Hur firade ni eran dag?

Jag går från att ena dagen vilja ha en större fest med alla mina vänner samlade, till att andra dagen vilja fly ut till stugan och inte bli firad överhuvudtaget.

Mina vänner tycker att jag ska ha kalas, dom tror att jag kommer ångra mig annars...
Och ja, jag tycker det är lite ångestladdat att fylla 30, jag stannade i ålder när jag fyllde 25 :D

Jag kommer inte håg exakt VAD jag gjorde (sånt som händer när man blir gammal.. :p) men jag vet att jag tacka nej till allt som hade nått med kalas och firande att göra och det var sååå skönt!
Jag har aldrig varit mycket för att fira födelsedagar men att fylla 30 ska ju tydligen vara en sån stor grej och jag kände att det blev för mycket press på vad en "borde" göra, stor fest etc, så det var jäkligt skönt att bara ha en vanlig dag :)
 
Ni som har (eller ska fylla 30) Hur firade ni eran dag?
Firade inte alls pga levde i ett sk "destruktivt förhållande" då det begav sig. Har däremot sedan jag fyllde 25 haft planer på nån slags AOR-picknick i den gröna när jag fyller ngt jämnt (eller iaf jämnt delbart?). Typ bara dricka öl från obskyra microbryggerier och lyssna på Journey hela kvällen under snusförnuftig tystnad. Vuxet nöje i glada (nåja) vänners lag.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 689
Senast: Badger
·
Mat Jag fyller snart 30 år och ska anordna en fest för familjen. Då jag bor 60 mil från alla andra i familjen lånar jag brorsans hus och...
Svar
8
· Visningar
821
Senast: mamman
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 113
Senast: Acto
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag fyller min älskade under bara fantastiska Voffi ett år 💙💙💙 Jag kan inte ens tänka hur det skulle vara om jag inte hade haft min...
2
Svar
28
· Visningar
1 541

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Valp skäller på män
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp