Att "hålla igång" under period av icke-ridning

Elysia

Trådstartare
Hej allihopa!
Det är så att jag just nu studerar utomlands i Japan, har gjort det sedan september förra året och ska vara här tom oktober i år. Under den här perioden har jag inte, och kommer inte kunna, ha någon kontakt alls med hästar (snyft! Saknar hästarn och stallet så sjukt mycket just nu, svär att jag stirrat sönder bilderna jag har på dem vid det här laget ).

Därför undrar jag, har ni några bra tips på läsmaterial/hemsidor/youtube kanaler/vadsomhelst där jag kan läsa om hästar, hästskötning och ridsport för att hålla kunskaperna "fräscha"/lära mig mer nytt teoretiskt trots" avbrottet"?
Är nojjig att jag ska komma hem igen och allt liksom har försvunnit/trubbats av jättemycket, plus att jag är så desperat att få något ang. hästar att fokusera på

Tack på förhand! Jag ber om ursäkt ifall den här tråden är felplacerad!
Stella C
 
Om du kan få tag i tidningar från sveriga älskar jag Equipage.

Hålla koll på hippsons hemsida och kolla annonser. Kika in på dressyrmuppens blogg.

Otroligt spännande att studera i Japan, ta mååååånga bilder annar lär du ångra dig. Är så avis :D
 
Tack för svar! Ska definitivt kolla in dina förslag, tack!!! ❤️

Haha jo jag satsar järnet, min Instagram bombas konstant av bilder haha
 
Jag tror att ett uppehåll kan vara av godo också. Du får perspektiv på din ridning och när du kommer tillbaka till den så ja det kan ta ett tag innan du är tillbaka till där du var men jag tror att hjärnan bearbetar saker (i det här fallet ridning) och du kan få aha upplevelser när du börjar igen. För att inte tala om ny motivation!

Njut av din tid i Japan! Läs böcker för all del om du vill det men först och främst njut av det du gör nu! Ridningen finns kvar! Såå mycket försvinner inte. Jag hade ett 20 år långt uppehåll (hade ridit i 15 år) och det gick alldeles utmärkt att börja rida igen. Kändes inte det minsta konstigt. När jag gjorde i ordning hästen inför första ridpasset märkte jag att jag glömt en del detaljer men så fort jag kom upp på ryggen så var det som att komma hem. Allt kändes så bekant och hemma och som om jag aldrig gjort annat. Och jag antar att du inte kommer ha ett 20 år långt uppehåll :-)

Om jag var du hade tittat så mycket på ridning jag kunde. Världscuper, mästerskap, GP-tävlingar, filmer från clinics osv. På TV, YouTube, websändningar osv.
 
Åh och om du orkar och har tid över kan du alltid göra ryttarträning. Finns fullt av grejer som är bra för oss ryttare.

Och oktober är verkligen inte långt bort.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp